loading...
اخبارورزشی
علیرضانجف زاده بازدید : 32 دوشنبه 22 خرداد 1391 نظرات (0)
دو تيم فرانسه و انگليس در نخستين ديدار گروه D رقابت‌هاي يورو 2012 به مصاف يكديگر رفتند كه نتيجه تلاش دو تيم در پايان 90 دقيقه تساوي يك بر يك بود.
هر دو تيم بازي را با احتياط آغاز كردند و در دقايق نخست سعي در ارزيابي يكديگر داشتند. در دقيقه 11، شوت سمير نصري كه از پشت محوطه جريمه انگليس زده شد با فاصله كمي نسبت به دروازه اين تيم راهي اوت شد.
چهار دقيقه بعد، بازيكنان انگليس صاحب يك موقعيت عالي شدند اما نتوانستند از آن استفاده كنند. در اين صحنه، ولبك با يك پاس عمقي جيمز ميلنر را در موقعيت تك به تك با دروازه‌بان فرانسه قرار داد اما ميلنر با وجود اينكه ليوريس را دريبل كرد نتوانست توپ را وارد دروازه خالي كند تا تنها افسوس نصيب هواداران انگليس شود.
يك دقيقه بعد، جو هارت شوت محكم كابايه را مهار كرد تا دروازه انگليس هم بسته بماند. در دقيقه 18، چمبرلين با يك حركت تكنيكي، چند بازيكن فرانسه را جا گذاشت و با يك پاس عمقي، يانگ را در موقعيت مناسبي صاحب توپ كرد اما پرچم كمك‌ داور به نشانه آفسايد بالا رفت و مانع از ادامه كار بازيكنان انگليس شد.
در دقيقه 30، خطاي اورا روي ميلنر موجب شد تا انگليسي‌ها در گوشه محوطه جريمه صاحب يك ضربه ايستگاهي شوند. كاپيتان جرارد توپ را روي دروازه سانتر كرد و لسكات با يك ضربه سر محكم دروزاه فرانسه را باز كرد تا انگليس با يك گل از حريف خود پيش بيفتد.
صحنه گل تيم انگليس
پس از آن فرانسوي‌ها براي جبران نتيجه تلاش زيادي كردند. در دقيقه 35، ديارا با يك ضربه سر دروازه انگليس را با تهديد جدي مواجه كرد اما جو هارت با واكنش به موقع خود توپ را دفع كرد. توپ روي هوا به ريبري رسيد و اين بازيكن با يك ضربه سر، پاس به بيرون داد تا ديارا يك بار ديگر با ضربه سر دروازه انگليس را تهديد كند اما اين بار توپ او درون چارچوب نبود.
در دقيقه 39، پاس‌كاري فرانسوي‌ها پشت محوطه جريمه انگليس و پاس نهايي فرانك ريبري، سمير نصري را در موقعيت شوت‌زني قرار داد و اين بازيكن با يك ضربه محكم دروازه انگليس را باز كرد تا همه چيز به تشاوي كشيده شود.
در دقيقه 44، بنزما با عبور از سد مدافعان انگليس، وارد محوطه جريمه اين تيم شد و قصد داشت توپ را براي هم‌تيمي‌هايش بفرستد كه هارت با پا مسير توپ او را بست تا به اين ترتيب، آخرين فرصت گلزني نيمه نخست راه به جايي نبرد و تيم‌ها با تساوي يك بر يك راهي رختكن شوند.
در نيمه دوم، هر دو تيم بازي زيبا و هجومي را در دستور كار خود قرار دادند اما نخستين موقعيت جدي اين نيمه در دقيقه 64 خلق شد يعني زماني كه پاس‌كاري فرانسوي‌ها پشت محوطه جريمه انگليس باعث رسيدن توپ به كريم بنزما شد و اين بازيكن با يك شوت محكم دروازه سفيدپوشان انگليس را تهديد كرد اما جو هارت ناجي دروازه تيمش شد.
يك دقيقه بعد، جانسون مدافع پيش‌‌تاخته انگليس جواب شوت بنزما را داد و با يك شوت محكم اما كم‌دقت، توپ را روانه دروازه فرانسه كرد اما ضربه او درون چارچوب نبود.
در اين لحظات، دفاع مستحكم هر دو تيم موجب شده بود تا مهاجمان براي باز كردن دروازه حريف شانس خود را با شوت زدن امتحان كنند و مخصوصا به نظر مي‌رسيد فرانسوي‌ها در اين كار تبحر بيشتري دارند. شوت‌هاي محكم و از راه دور سمير نصري و كريم بنزما چند بار روي دروازه انگليس خطرساز شد اما به گل ختم نشد. در دقيقه 80، كابايه با يك شوت محكم و سرضرب دروازه انگليس را تهديد كرد اما توپ پس از برخورد با ولبك راهي كرنر شد. پنج دقيقه بعد، بنزما از گوشه محوطه جريمه اقدام به شوت‌زني كرد اما توپ او هم پس از برخورد با سر مدافعان راهي كرنر شد.
در دقيقه 89، جيمز ميلنر از سمت راست فراري را آغاز كرد و توپ را به صورت زميني درون محوطه جريمه فرانسه ارسال كرد اما مدافعان ارتباط را قطع كرده و توپ را به كرنر فرستادند. در ادامه تلاش دو تيم راه به جايي نبرد و بازي با تساوي يك بر يك به پايان رسيد تا هر دو تيم يك امتيازي شده و منتظر بازي بعدي اين گروه باشند.
در بازي دوم گروه D تا دقايقي ديگر، سوئد به مصاف اوكراين ميزبان مشترك رقابت‌ها خواهد رفت.
محل برگزاري مسابقه: ورزشگاه دونباس آره‌نا دونتسك اوكراين
هوا: بارانی، 31 درجه سانتي‌گراد، رطوبت 5 درصد
داور: نيكولا ريتزولي (ايتاليا)
تركيب دو تيم:
فرانسه: ليوريس، دبوچي، اورا، رامي، مكسس، كابايه (بن آرفا 84)، ريبري، نصري، مالودا (مارتين 85)، ديارا، بنزما
انگليس: هارت، جانسون، كول، تري، لسكات، جرارد، يانگ، ميلنر، پاركر (هنرسون 78)، اوكسلاد چمبرلين (دفئو 77)، ولبك (والكات 90+1)
مالكيت توپ: فرانسه 60 درصد - انگليس 40 درصد
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    بهترین بازیکن کدام است
    آمار سایت
  • کل مطالب : 164
  • کل نظرات : 19
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 46
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 57
  • بازدید ماه : 113
  • بازدید سال : 226
  • بازدید کلی : 9,745