loading...
اخبارورزشی
علیرضانجف زاده بازدید : 56 سه شنبه 23 خرداد 1391 نظرات (2)
 فردا شب (چهارشنبه) در ادامه ديدارهاي يورو 2012 دو ديدار حساس و سرنوشت‌ساز در گروه دوم انجام خواهد شد. از ساعت 20:30 به وقت کشورمان و در ورزشگاه «له‌ويف» اوکراين؛ دانمارک و پرتغال برابر هم صف‌آرايي مي کنند. در ديداري که «تامسون» داور اهل اسکاتلند قضاوت آن را برعهده خواهد داشت، دانمارک به عنوان تيم شگفتي ‌دور اول گروهي پس از غلبه يک بر صفر مقابل هلند، به استقبال از پرتغال زخم خورده مي رود.




 وايکينگ‌ها که در چند روز گذشته در اردوي خود برابر نمايندگان رسانه‌هاي گروهي از ادامه شگفتي سخن گفته اند، مي خواهند به روند رو به پيشرفت خود با غلبه بر تيم جنوب قاره موسوم به «برزيل اروپا» غلبه کنند.



 کار براي اين اولسن و بازيکنان دانمارک به هيچ‌وجه راحت نيست زيرا پرتغال با مربيگري پائولو بنتو، قصد جبران دارد. پرتغال که در بازي منجر به باخت يک بر صفر با آلمان، تنها در دقايق پاياني، دونده و با تلاش ظاهر شد، نمي خواهد با قبول شکستي ديگر، خيلي زود چمدان‌هاي خود را براي بازگشت به وطن ببندد.



نتايج گذشته اين دو تيم به شرح زير است:



 - مقدماتي جام ملت‌هاي اروپا:



سال 2011: دانمارک 2- پرتغال يک



سال 2010: پرتغال 3- دانمارک يک



 -جام ملت‌‌هاي اروپا:



سال 1996:‌دانمارک يک – پرتغال يک



 -مقدماتي جام جهاني:



سال 2009:‌دانمارک يک- پرتغال يک



سال 2008: پرتغال 2- دانمارک 3



 ديدارهاي دوستانه:



دانمارک 4- پرتغال2



پرتغال 2-دانمارک يک



 * دربي دو همسايه



 در ديدار دوم اين گروه و از ساعت 23:15 با انجام ديدار هلند و آلمان، شاهد اوج حساسيت و رقابت ميان دو رقيب ديرينه خواهيم بود. ديداري که در ظاهر ميان دو همسايه با خلق و خوي نزديک به هم در ورزشگاه متاليست شهر خارکف به قضاوت اريکسون سوئدي برگزار مي شود اما در اصل «دربي تمام نشدني» ميان قدرت‌هاي مطرح فوتبال قاره سبز و حتي جهان است. يک دربي در سطح ملي که از ديرباز براي بازيکنان و فوتبال دوستان از بالاترين اهميت برخوردار بوده که البته اين بار در شرايط حساس‌تري نيز انجام مي گيرد.



 هلند در جدال با دانمارک هر چه حمله کرد، نتيجه‌‌ را نگرفت و يک بر صفر شکست خورد. در مقابل آلمان مقابل پرتغال، با وجود مالکيت توپ در کل زمان بازي، حملات چنداني نکرد و تنها در سايه درخشش و زيرکي ماريو گومس، گلزني کرد و پيروز شد.



 بدين ترتيب در نبرد فردا شب آلمان دنبال تکرار پيروزي و آسوده کردن خيال براي صعود است و هلند ترس و واهمه حذفي زودهنگام از پيکارها را دارد.



 نتايج ديدارهاي پيشين دو تيم به شرح زير است:



 -جام جهاني:



سال 1990: هلند يک – آلمان 2



سال 1978: هلند 2- آلمان 2



سال 1974: آلمان 2- هلند يک



 -جام ملت‌هاي اروپا:



سال 2004:‌آلمان يک – هلند يک



سال 1992: هلند 3- آلمان يک



سال 1988: آلمان يک- هلند 2



سال 1980: هلند 2- آلمان 3



 -مقدماتي جام جهاني :



سال 1989:‌هلند يک- آلمان يک



سال 1988: آلمان صفر- هلند صفر



 -ديدارهاي دوستانه:



سال 2011: آلمان 3- هلند صفر



سال 2005: هلند 2- آلمان 2



سال 2002: آلمان يک – هلند 3



سال 2000: هلند 2- آلمان يک



سال 1998: آلمان يک – هلند يک



سال 1996:هلند صفر – آلمان يک



سال 1986:‌آلمان 3- هلند يک



سال 1980:‌هلند يک – آلمان يک



سال 1978: آلمان 3- هلند يک



سال 1975:آلمان يک – هلند يک



سال 1966: هلند 2- آلمان 4



سال 1959: آلمان 7- هلند صفر



سال 1957: هلند يک – آلمان 2



سال 1956:  آلمان يک – هلند 2



سال 1937:‌آلمان 2- هلند 2



سال 1935: هلند 2- آلمان 3



سال 1932:‌آلمان صفر- هلند 2



سال 1931:هلند يک – آلمان يک



سال 1927:آلمان 2- هلند 2



سال 1926:هلند 2- آلمان 3



سال 1926:آلمان 4- هلند 2



سال  1925:هلند 2- آلمان يک



سال 1924:هلند صفر – آلمان يک



سال 1923:‌آلمان صفر – هلند صفر



سال 1914: هلند 4- آلمان 4



سال 1912:آلمان 2- هلند 3



سال 1912:هلند 5- آلمان 5



سال 1910: آلمان يک – هلند 2



سال 1910:‌هلند 4- آلمان 2

علیرضانجف زاده بازدید : 48 سه شنبه 23 خرداد 1391 نظرات (0)

 زمين فرعي ورزشگاه آفتاب انقلاب پذيراي هاجر تكتاز ملي ‌پوش نابيناي پرتاب وزنه ايران به همراه بهزادي مربي‌ اين ورزشكار است كه در روزهاي گرم و طولاني تمرينات فشرده خود را كمي با فاصله از ساير ملي‌پوشان پارالمپيكي كه در گوشه اي ديگر اين زمين تمرين مي كنند، ادامه مي دهد.

او كه اولين بانوي پارالمپيكي پرتاب وزنه ايران محسوب مي شود، انگيزه بالايي دارد كه در اولين حضورش در پارالمپيك بر روي سكوي قهرماني قرار گيرد هر چند تكتاز به خداحافظي پس از رقابت هاي لندن هم فكر مي كند و مي گويد كه شايد پس از پارالمپيك ورزش قهرماني را كنار بگذارد و تنها براي خودش ورزش كند.

اين ملي‌پوش پرتاب وزنه پارالمپيكي درباره روند تمريني خود به خبرنگار ورزشي ايسنا مي گويد: از سطح آمادگي خوبي برخوردار هستم و نسبت به اوايل تمرين‌هايم بهتر شده‌ام. به طوري كه در 6 روز هفته تمرين‌هايم را در ورزشگاه آفتاب انقلاب و آكادمي المپيك انجام مي‌دهم.

وي با اشاره به اينكه قرار است 25 خرداد به تورنمنت آلمان اعزام شود اضافه مي كند: پس از كسب سهميه تاكنون هيچ اردوي برون‌مرزي نداشتم در حالي كه اعزام به چنين اردوهايي از نظر روحي تاثير بسيار مثبتي برايم داشت و مي‌توانست انگيزه‌ام را بيشتر كند و حتي متوجه شوم كه رقبايم در چه سطحي قرار دارند.

تك‌تاز ادامه مي‌دهد: هيچ شناخت خاصي از رقبايم ندارم و البته تلاشي هم در اين رابطه نمي‌كنم چون برايم مهم است كه تمرين‌هايم را مد نظر قرار دهم و حواسم به عملكرد خودم باشد. براي المپيك هم بايد بتوانم ركورد 10 را بزنم تا بر روي سكو بروم كه هنوز ركوردم حدود 9 است و با امتياز مورد نظر فاصله دارم. همچنين مسابقه‌ها به صورت ادغام شده در كلاس‌هاي b1 ,b2,b3 برگزار مي‌شود كه اين ادغام شرايط را براي ما سخت‌تر مي‌كند اما نااميد نيستم و تمام تلاش خود را مي‌كنم تا در اين رقابت‌ها كسب مدال داشته باشم.

وي با تاكيد بر اينكه تمرين‌هايم را به صورت فشرده از 24 شهريور سال گذشته آغاز كرده ام، مي‌گويد: از زمان آغاز تمرين‌هايم تا به امروز هيچ گاه فكر نكرده‌ام كه در پارالمپيك مدال كسب نمي‌كنم و هميشه به چيزهاي مثبت فكر كرده‌ام و در مجموع از عملكرد خود راضي هستم.

تكتاز درباره چگونگي‌ ورودش به حيطه ورزش و انتخاب اين ماده دووميداني مي‌گويد: زماني كه هنوز بينايي‌ام را به صورت كامل از دست نداده بودم، ورز ش را از طريق تلويزيون پيگيري مي‌كردم و بيشتر هم به رشته‌هاي دووميداني علاقه داشتم. وقتي در سن 19 سالگي به صورت كامل بينايي‌ام را از دست دادم، دچار افسردگي شدم و در آن زمان مربي تربيت بدني مدرسه‌ام بسيار تلاش كرد تا من را به ورزش ترغيب كند هرچند در آن زمان خانواده‌ام با حضور در ميادين ورزشي راضي نبودند، چون احساس مي‌كردند كه برايم سخت است و مشكلات زيادي را برايم خواهم داشت تا اينكه دو سه ماه طول كشيد تا خانواده‌ام راضي شدند وارد ورزش شوم.

اين ورزشكار پارالمپيكي خاطرنشان مي‌كند: تمام موفقيت‌هاي خود را مديون پدرم هستم چون زماني كه در سالن شهيد كشوري تمرين مي‌كردم پدرم ساعت‌ها منتظر مي‌ماند تا تمرينم تمام شود و من را دوباره به خانه بازگرداند.

تكتاز يادآور مي شود: وقتي كه وارد ورزش دووميداني شدم ماده‌هاي مختلفي همچون دوي 800 متر، پرتاب ديسك و وزنه همچنين دوي 400 * 4 و 400 متر امدادي را تجربه كردم و حتي مقام قهرماني هم در اين ماده‌ها دارم تا اينكه در سال 82 در ماده پرتاب وزنه به مسابقه‌هاي جهاني كانادا اعزام شدم اما نتوانستم مدالي بياورم.

وي ادامه مي‌دهد: در مسابقات آسيايي – اقيانوسيه كه در سال 85 برگزار شد، توانستم مقام نايب قهرماني در پرتاب وزنه به دست بياورم. همچنين در سال گذشته كه به مسابقات جهاني آنتالياي تركيه اعزام شده بودم، با ركورد 7 متر و 85 سانتيمتر مقام سومي را به خود اختصاص دادم و توانستم سهميه پارالمپيك را كسب كنم. هرچند در آن زمان به صورت قطعي راهيابي به پارالمپيك من اعلام نشد تا اينكه در بيست‌وسوم شهريور همان سال ركوردگيري كشوري انجام شد و در حالي كه توانسته بودم با پاي آسيب‌ديده 7 متر و 90 سانتيمتر ركورد بزنم، ديگر ورودي پارالمپيك را به دست آوردم.

تكتاز با بيان اينكه هميشه راه‌يابي به پارالمپيك هدفم بوده و مي دانستم كه مي توانم به اين هدفم برسم، اضافه مي كند: در ابتداي حضورم به قهرماني در جهان فكر مي‌كردم اما زماني كه توانستم مقام‌هاي مختلفي را در مسابقات جهاني كسب كنم، به اين يقين رسيدم كه مي‌توانم به پارالمپيك برسم و حالا هم قطعا به يك مدال‌آوري فكر مي‌كنم اما تعيين رنگ مدال برايم سخت است و نمي‌توانم بگويم بر روي كدام سكو خواهم ايستاد.

اين قهرمان پاراالمپيك درباره برنامه خود پس از مسابقات لندن مي‌گويد: اگر بتوانم نتيجه خوبي را در اين رقابت‌ها كسب كنم، ممكن است ورزش حرفه‌اي را كنار بگذارم و دليلش آن است كه به شدت خسته شده‌ام و دچار آسيب‌ديدگي زيادي هستم و فكر مي‌كنم بهترين زمان براي درمان مصدوميت‌هايم است به خصوص اينكه سال گذشته پايم به دليل شكستگي آسيب شديدي ديد و حالا هم اين آسيب ديدگي همراه من است. البته اگر ورزش را هم به صورت حرفه‌اي كنار بگذارم، هيچ‌گاه آن را ترك نخواهم كرد و براي خودم تمرين مي‌كنم.

به گزارش ايسنا، بهزادي مربي هاجر تكتاز كه اين روزها پا به پاي شاگرد المپيكي خود تمرين مي كند هم درباره وضعيت وي مي‌گويد: رقابت‌هاي المپيك و پارالمپيك از سطح كيفي بالايي برخوردار است و تمام كشورهاي جهان سعي مي‌كنند با آمادگي كامل در اين رقابت‌ها حضور يابند و مدال‌آوري كنند. پس از مسابقات گوانگجو تمرينات ما به صورت جدي آغاز شد كه روند آمادگي تكتاز تاكنون صعودي بوده و ركوردهاي خوبي داشته است.

مربي اين پرتابگر پارالمپيكي اظهار مي‌كند: تكتاز در حال حاضر به آمادگي 70 درصدي خود رسيده و اميدوارم با تمرينات سختي كه انجام مي‌دهد بتواند به سطح آمادگي كامل تا زمان شروع مسابقات پاراالمپيك برسد. او انگيزه بسيار بالايي براي به دست آوردن مدال در اين رقابت‌ها دارد.

به گفته بهزادي با توجه به ادغام كلاس‌هاي مختلف در اين رقابت‌ها كمي شرايط براي ورزشكاران سخت‌تر شده كه اين موضوع هم شامل تكتاز مي‌شود. هرچند اميد به كسب نتيجه مطلوب توسط اين پرتابگر وجود دارد.

وي با بيان اينكه كشورهاي اروپايي همچون روس و بلاروس از جمله رقباي تكتاز در اين رقابت‌ها هستند، تاكيد مي كند: اگر تكتاز بتواند تا پاراالمپيك ركورد خود را افزايش دهد، شانس مدال‌آوري‌اش زياد است.

علیرضانجف زاده بازدید : 58 سه شنبه 23 خرداد 1391 نظرات (0)

گروهی از طرفداران کریس‌ رونالدو روز گذشته نامه‌ای الکترونیکی تهیه و به نشانی وی در اینترنت ارسال کردند. این عده که شامل 2 هزار نفر هستند در سالروز انتقال وی از منچستریونایتد به رئال مادرید در سال 2009 از بازیکن درخشان فصل قبل کهکشانی‌ها خواستند در یورو 2012 بدرخشد و تیم کشورش را به سوی کسب نتایج مطلوب پس از شکست پیکار اول (باخت یک بر صفر از آلمان) هدایت کند.
رونالدو در تاریخ 11 ژوئن سال 2009 از جمع شیاطین سرخ اولدترافورد خارج شد و به سفید پوشان اشراف زاده مادریدی در ازای رقم نجومی 94 میلیون یورو پیوست که بالاترین رقم در انتقال یک بازیکن در تاریخ این ورزش است.
علاقمندان کاپیتان پرتغال با ارسال این نامه کوشیدند به یکی از دو بازیکن برتر حاضر جهان روحیه بدهند.

پرتغال در ادامه یورو 2012 فرداشب با دانمارک دیدار خواهد کرد. 

علیرضانجف زاده بازدید : 51 سه شنبه 23 خرداد 1391 نظرات (0)

 شاهرخ بیانی عضو کمیته فنی سال گذشته استقلال بعد از سال ها با امیر قلعه نویی رودر رو شد و او را در آغوش گرفت تا  روابط نه چندان گرم او با همبازی سابقش دوباره از سر گزفته شود. شاهرخ بیانی از بزرگترین بازیکنان تاریخ 3 دهه اخیر استقلال است که قلعه نویی در وصفش گفت:

« آقا شاهرخ کاپیتان ما بوده ، نور چشم ماست.» به این ترتیب احتمالا بیانی هم همچنان به فعالیتش در استقلال ادامه می دهد تا از میان همه اعضای فصل گذشته استقلال تنها این مظلومی و نظری جویباری باشند که به عنوان عوامل ناکامی تیم ، از این ترکیب حذف شده باشند.

علیرضانجف زاده بازدید : 61 سه شنبه 23 خرداد 1391 نظرات (0)

آندری شوچنکو دو گل زد تا کشور اوکراین غرق در شادی شود. او در حالی دو گل زد که تیمش یک بر صفر عقب افتاده بود.

این اولین باری بود که اوکراین در رقابت‌های جام ملت‌های اروپا به میدان می‌رفت. آنها اکنون با 3 امتیاز صدرنشین هستند.

برای اوکراین شوچنکو و آندری ورونین، زوج قدیمی‌اش در خط حمله قرار گرفتند.

اریک همرن، مربی سوئد هم یوهان الماندر را روی نیمکت گذاشته بود و از مارکوس روزنبرگ به عنوان تک‌مهاجم استفاده کرده بود.

اوکراین مالکیت توپ را بیش از حریف در دست داشت و شوچنکو می‌توانست در ابتدای بازی گل بزند اما ضربه او از زاویه بسته با اختلافی اندک به بیرون رفت.

در دقیقه 30 ضربه کات‌دار زیبای یوهن کونوپلانکیا به گل تبدیل نشد و سپس آندری یارمولنکو موقعیتی عالی یافت اما سوئدی‌ها با دفاع عالی خود در آخرین لحظه سر رسیدند و توپ او را زدند.

سپس زلاتان ایبراهیموویچ با ضربه سر خود دروازه اوکراین را تهدید کرد.

اوکراین نیمه دوم را هم خوب آغاز کرد اما این سوئد بود که به گل رسید. یوهن سلین، مدافع چپ اوکراین مصدوم روی زمین بود اما سوئد به بازی ادامه داد و سانتر لارسون به کیم کالستروم رسید و پاس زمینی او به زلاتان و ضربه مهاجم مشهور سوئدی‌ها گل اول بازی را رقم زد.

برتری سوئد تنها 3 دقیقه ادامه داشت و در دقیقه 55 بود که اوکراین به گل تساوی رسید. سانتر عالی یارمولنکو از سمت راست را شوچنکو با ضربه سری دیدنی به سمت تیر نزدیک‌تر ایساکسون زد و بازی را به تساوی کشاند.

شوچنکو شش دقیقه بعد گل دوم را هم زد. او این بار کرنر کونوپلانکیا را با سر وارد دروازه حریف کرد تا 55 هزار تماشاگر اوکراینی فریاد شادی سر بدهند.

در اواخر بازی زلاتان موقعیت خوبی ساخت ولی ضربه او از پشت محوطه جریمه به پیاتوف برخورد کرد، در حالی که خود او هم غافلگیر شد که توپ به او خورده!

شوچنکو در دقیقه 80 تعویض شد و تماشاگران برایش ایستاده دست زدند.

الماندر در اواخر بازی موقعیتی عالی یافت اما ضربه او هم به بیرون رفت. سپس اولوف ملبرگ که به خط حمله افزوده شده بود موقعیت دیگری پیدا کرد که او هم نتوانست گل بزند.

علیرضانجف زاده بازدید : 73 سه شنبه 23 خرداد 1391 نظرات (0)
عصر ایران ورزشی- در حالیکه بازی ایران و قطر در چهارچوب رقابت های مقدماتی جام جهانی برزیل ساعت 20 امشب در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد، احتمالا ایرانیان از دیدن این بازی محروم خواهند بود.

ايران هنوز قراردادي براي خريد حق پخش اين رقابت‌ها منعقد نكرده و به همين دليل براي تصويربرداري و پخش تلويزيوني بازي فردا با مشكل مواجه شده است. به گزارش سايت گل يك شركت خارجي كه حق پخش اين رقابت‌ها را در اختيار دارد براي فروش حق پخش 12بازي از ايراني‌ها مبلغ 18ميليون دلار درخواست كرده اما مسئولان كشورمان از پرداخت اين مبلغ خودداري كرده‌اند چون قیمت زیادی بالاست.

مسئولان ايران ترجيح مي‌دادند با پرداخت مبلغي پايين‌تر، فقط حق پخش 8بازي تيم ايران را بخرند اما مبلغ 8 بازی هم برای ایرانی ها بالاست ، بنابراين معامله تا اين لحظه انجام نشده و ايران براي پخش اولين بازي خانگي خود با مشكلاتي مواجه شده است.البته تاکتیک ایرانی ها در خرید حق پخش همیشه تا دقیقه 90 طول می کشد تا پول کمتری بابت این ماجرا از کیسه برود.

در حال حاضر شركت مورد نظر طي نامه‌اي اين مسائل را به AFC منعكس كرده و كنفدراسيون فوتبال آسيا هم ورود هر گونه تجهيزات راديو تلويزيوني براي ضبط و پخش اين بازي را ممنوع اعلام كرده است. يعني تا اين لحظه ميزبان بازي حق در اختيار داشتن تجهيزات تصويربرداري و پخش بازي را ندارد.

البته اگر این بازی در کشور دیگری بود مثل بازی با ازبکستان از یک شبکه خارجی مثل الجزیره آن را دودر (!)می کردیم اما اینجا ایران است و ناسلامتی اگر بخواهد فیلمبرداری ای رخ بدهد با عوامل تلویزیون ایران اتفاق خواهد افتاد . اما طبق نامه ای اف سی عوامل تلویزیون ایران فعلا حق حضور در ورزشگاه آزادی را ندارند تا مشکل حل شود .

در عین حال موضوع مهم دیگری هم هست ؛ اگر میهمان از این روند ابراز نارضایتی کند ، اين مشكل ممكن است در بازي‌هاي بعدي به محروميت ايران از بازي‌هاي خانگي منجر شود. بايد منتظر ماند و ديد مسئولان فدراسيون با اين موضوع جگونه برخورد مي‌كنند
علیرضانجف زاده بازدید : 68 سه شنبه 23 خرداد 1391 نظرات (0)

 دو سال در پرسپولیس بازی كرده ام و می خواهم در سال سوم عملكرد بهتری نسبت به سال های قبل داشته باشم.

وی با اشاره به تمدید قرارداد خود با پرسپولیس، ادامه داد: خوشحالم كه قراردادم را با این تیم تمدید كردم و امیدوارم سال خوبی را پشت سر بگذاریم.

بازیكن تیم فوتبال پرسپولیس تهران گفت: مدیران تیم بازیكنان بسیار سرشناس و موفق را جذب كرده اند كه می توانند انتظارات هواداران را‌ برآورده سازند.

وی تصریح كرد: یارگیری خوب برای هر تیمی یك نعمت است، زیرا تیمی كه بتواند بازیكنان خوبی را جذب كند می تواند در طول فصل نیز موفق باشد.

وی اظهار داشت: پرسپولیس امسال در مسابقات لیگ برتر و جام حذفی مدعی اصلی قهرمانی است و امیدوارم بتوانیم امسال دل هواداران آن را شاد كنیم.

نوری در خصوص شایعات اخیر مبنی بر احتمال بازنگشتن دنیزلی به پرسپولیس خاطرنشان كرد: در زمان ثبت قرارداد به ما اعلام كردند كه او قرارداد دارد و به تیم باز می گردد.

علیرضانجف زاده بازدید : 35 سه شنبه 23 خرداد 1391 نظرات (0)

ديرک کوييت در مصاحبه‌اي تلويزيوني جملاتي بر زبان آورد که به انتقاد از برت فان مارويک‌،‌ مسئول فني «نارنجي‌پوشان» تعبير شد.

 وي گفت: هر زماني که به من گفته شود، آماده رفتن به زمين هستم اما نبايد از من انتظار شاهکار در 8 دقيقه را داشت.

 کوييت که در پيکارهاي جام جهاني 2010 يکي از بازيکنان اصلي در ترکيب «الفتال»(هلند) بود، روز شنبه در اولين مصاف تيم کشورش در يورو 2012 مقابل دانمارک، نيمکت‌نشين بود. پس از آنکه هلند دروازه‌اش روي ضربه کرون دلي، مهاجم حريف باز شد، مارويک، کوييت را در دقيقه 82 وارد ميدان کرد.

 ستاره تيم ليورپول که پيش‌بيني مي شود به پيشنهاد فنرباغچه ترکيه پس از اين پيکارها پاسخ مثبت دهد، افزود: از من خواسته شد در جناح راست بازي کنم. فاصله و فرصت محدودي وجود داشت. نمي شد در مدت کم کاري خاص انجام داد. اگر زودتر به بازي فرستاده مي شدم، احتمال داشت گل بزنم يا پاس گل بدهم.

 کوييت ادامه داد: براي راهيابي به ترکيب اصلي‌، تنها ابزار من تمرينات است. در آنجا جدي کار مي کنم اما نمي دانم چرا براي حضور در ترکيب اوليه مورد توجه نيستم.

 ديدار بعدي هلند فردا شب مقابل آلمان خواهد بود.

علیرضانجف زاده بازدید : 44 سه شنبه 23 خرداد 1391 نظرات (0)

ر مورد شرایط تمرینی استقلال گفت: به غیر از روز اول که کمپ استقلال خیلی شلوغ شد، برای حضور بدون مشکل هواداران همه چیز کانالیزه شده و دیگر مشکلی وجود ندارد. 

وی در مورد اینکه به نظر می رسد امیر قلعه نویی روی مجتبی جباری نظری ندارد، تصریح کرد: این طور نیست و تا به حال نشنیده ایم که بگوید او را نمی خواهد. قلعه نویی می گوید در استقلال چارچوب اخلاقی وجود دارد و از بازیکنان هم خواسته اخلاق مدار رفتار کنند. 

ماجدی در مورد اردوی آبی پوشان گفت: هنوز به این جمع بندی نرسیده ایم که اردو در ترکیه یا اتریش باشد اما از ۱۰ تیر اردوی خود را برگزار می کنیم. 

علیرضانجف زاده بازدید : 49 سه شنبه 23 خرداد 1391 نظرات (0)

يمي كه ازبكستان را در تاشكند مي‌برد بايد قطر را در تهران شكست بدهد. اين انتظار همه آنهايي است كه از ساعت‌ هاي اوليه صبح امروز به ورزشگاه آزادي مي‌روند تا با حمايت از تيم ملي، نقش خود را در راه صعـــود اين تيم به جام جهاني 2014 به بهترين شكل ممكن ايفا كنند. 

شش امتيازي شدن ايران در گروهي كه ازبكستان از دو بازي اولش فقط يك امتياز كسب كرده و قطر هم با يك بازي بيشتر سه امتيازي است، شانس‌هاي صعود تيم ملي به جام جهاني 2014 را دوچندان مي‌كند.

براي اين مهم بايد قطر را در تهران شكست داد. البته قطري‌ها در بيشتر بازي‌هاي مستقيم خود با ايران بازنده بوده‌اند (10 باخت در 17 بازي) اما شكست 4 بر يك اين تيم مقابل كره جنوبي، كه جمعه شب در دوحه رقم خورد، باعث شده است تا توقع بردن اين تيم نزد فوتبالدوستان ايراني به بالاترين حد خود برسد.

البته كارلوس كرش معتقد است: «آن شكست سنگين مي‌تواند انگيزه‌هاي قطري‌ها را براي جبران ناكامي اين تيم و خلق شگفتي بيشتر كند. ما با اعتماد به نفس كافي به مصاف قطر مي رويم و اين اطمينان را داريم كه مي‌توانيم با سه امتياز زمين را ترك كنيم.» نبايد فراموش كرد كه قطري‌ها هم مي‌آيند تا بهترين بازي خود را به نمايش بگذارند، نه اين‌كه يك شكست پرگل ديگر متحمل شوند. من معتقدم تمام تيم‌ها قابليت خاص خود را دارند و نبايد اين‌گونه فكر كرد كه با يك حريف ضعيف روبه‌رو هستيم.

البته قطري‌ها يك بار موفق شده‌اند تيم ملي ايران را در تهران متوقف كنند؛ ديداري كه به دليل برگزاري‌اش در
اسفندماه گذشته، هنوز از ذهن فوتبالدوستان پاك نشده است.

آخرين رويارويي ايران و قطر در آخرين هفته از دور گروهي مرحله مقدماتي جام جهاني برگزار شد و با تساوي 2 بر 2 در آزادي پايان يافت.

در آن بازي تيم ملي كه صدرنشيني زودهنگامش را جشن گرفته بود، انگيزه كافي براي بردن نداشت، اما قطري‌ها اگر امتياز نمي‌گرفتند، نمي‌توانستند به اين مرحله صعود كنند.

در چنين شرايطي ما بازي 2 بر يك برده را مقابل قطري‌ها مساوي كرديم تا حكم حذف بحرين را امضا كنيم. با اين حال سرمربيان هر دو تيم تاكيد دارند كه شرايط اين دو بازي با هم متفاوت است.

پائولو اتوري، سرمربي قــطر دراين باره گفت: هر بازي شرايط خاص خودش را دارد. البته بازي با ايران در هر شرايطي سخت است و من مي‌دانم با وجود بازيكنان با تجربه و بزرگي كه در تركيب تيم حريف قرار دارند، دشواري‌هاي ما براي رسيدن به نتيجه دلخواه بيشتر از آنهاست. با اين وجود باور دارم كه تيمم مي‌تواند شگفتي‌ساز شود. طبيعتا روي كاغذ شانس ايران و كره جنوبي براي صعود بيشتر از ديگر تيم‌هاست، اما احساس من اين است كه تيم ملي قطر هم پتانسيل صعود به جام جهاني را دارد.

كرش: پيروزي، پيروزي است
پس از پيروزي با ارزش مقابل ازبكستان كه با گل دقيقه 94 محمدرضا خلعتبري به دست آمد، حالا بايد منتظر تماشاي شكل متفاوتي از بازي تيم ملي بود؛ چراكه اين بار ورزشگاه آزادي از ساعت 20 امشب ميزبان است و حريف هم به هيچ عنوان در حدواندازه‌هاي ازبكستان نيست. آيا اين اتفاق خواهد افتاد؟

كرش در پاسخ به اين سوال «جام‌جم» و اين‌كه چرا تيم ملي با وجود سختكوشي قابل ستايش بازيكنانش مقابل ازبكستان، نتوانست نمايشي تماشاگرپسندانه در تاشكند ارائه كند، گفت: بايد بگويم پيروزي، پيروزي است. وقتي شما به جام جهاني صعود كنيد ديگر مهم نيست كه چقدر حمله كرده‌ايد و چند موقعيت گل داشته‌ايد، مهم اين است كه به جام جهاني رسيده‌ايد.

وي افزود: ما در ديدار با ازبكستان نياز به امتياز داشتيم و اين‌كه جنگجويانه بازي كنيم. خوشبختانه شاگردانم خواسته‌هايم را در زمين پياده و ثابت كردند اگر احتياج به پيروزي داشته باشند تا وقت‌هاي اضافه هم براي رسيدن به آن تلاش مي‌كنند.

او سپس با اشاره به بازي‌هاي تدافعي چلسي و رئال مادريد و پيروزي‌هاي با ارزشي كه مقابل بايرن مونيخ و بارسلونا به دست آوردند، افزود: در بازي مقابل قطر اگر موقعيت ارائه يك فوتبال خوب را داشته باشيم، زيبا بازي خواهيم كرد؛ اما وقتي نياز به بازي جنگجويانه باشد روش كارمان را تغيير خواهيم داد. آنچه حائز اهميت است اين‌كه تمام مربيان تيم‌هاي حاضر در انتخابي جام جهاني متوجه شده‌اند كه بازيكنان ايران چقدر توانايي دارند. من در اينجا تاكيد مي‌كنم اگر نياز باشد با روشي كه جلوي ازبكستان بازي كرديم بازي كنيم و پيروز شويم، باز هم اين روش را در زمين پياده خواهيم كرد.

كرش كه در كنفرانس خبري بازي امروز صحبت مي‌كرد، صحبت هايش را با اين جمله به پايان برد: اطمينان دارم كه سه‌شنبه شب تماشاگران ورزشگاه را پر مي‌كنند؛ چرا كه حضور آنها اعتماد به نفس ما را بيشتر مي‌كند. ما براي صعود به جام جهاني به حمايت هواداران و البته رسانه‌ها نياز داريم.

100814401461

غيبت مجتبي جباري و پژمان منتظري گرچه خبري بد براي تيم ملي در بازي با قطر است، اما بازگشت اشكان دژاگه كه در اولين بازي ملي خود دو گل به قطر زد و ستاره بازي شد خبري اميدواركننده براي شاگردان كرش خواهد بود. حضور اين بازيكن تاثيرگذار باعث مي‌شود انسجام خط مياني تيم ملي بيشتر شود و شاهد بازي بهتري از اين تيم، در مقايسه با بازي قبلي‌مان مقابل ازبكستان باشيم.

در ديگر بازي اين گروه كره جنوبي در سئول ميزبان لبنان است و به نظر مي‌رسد مشكل چنداني براي پيروزي در اين بازي و 6 امتيازي شدن نداشته باشد.

در ديگر گروه مقدماتي جام جهاني در آسيا نيز، امروز استراليا و ژاپن در حساس‌ترين بازي به مصاف هم مي‌روند و عراق هم در زمين بي‌طرف(قطر) از عمان قعر جدولي ميزباني مي‌كند.

علیرضانجف زاده بازدید : 43 سه شنبه 23 خرداد 1391 نظرات (0)

من خواب دیده بودم شوچنکو دو گل می زند و ما در کیف پیروز می شویم. وقتی خوابم را به آندری تعریف کردم حرفم را باور نکرد اما دید که این اتفاق رخ داد. ما به این خاطر پیروز شدیم که سوئدی ها برای تساوی به میدان رفته بودند. آنها در این بازی جوانمردانه رفتار نکردند چون روی صحنه گل بازیکن ما مصدوم شده بود و باید توپ را به بیرون زده و بازی را متوقف می کردند. »

علیرضانجف زاده بازدید : 35 سه شنبه 23 خرداد 1391 نظرات (0)

، پرسپولیسی ها هنوز در خط هافبک و حمله به دنبال جذب بازیکنان بزرگ هستند و باشگاه پرسپولیس نیز این نوید را به هواداران می دهد.

روزنامه منتسب به باشگاه پرسپولیس تیتر اول چاپ صبح امروز خود را به این مساله اختصاص داده و نوشته: «دو ستاره بزرگ در راهند؛ فقط 48 ساعت صبر کنید!»

سایت این باشگاه هم در بخش معرفی کهکشان سرخ علاوه بر عکس رویانیان و دنیزلی و بازیکنان فصل پیش، چهره بازیکنان جدید جذب شده این تیم را نیز کار کرده است و در انتهای آن دو جای خالی به شکل علامت سوال گذاشته است! این دو علامت سوال نام کیست؟ خلعتبری؟ انصاری فرد؟ پله؟ یا شاید نوری و حقیقی... تنها چند روز منتظر بمانید! همه چیز مشخص می شود. 

علیرضانجف زاده بازدید : 37 دوشنبه 22 خرداد 1391 نظرات (0)

پولادی از خریدهای تیمش حرف می زد و با هیجان می گفت امسال پرسپولیس قهرمان است.

گل

سوژه اصلی بازیکنان در اردوی تیم ملی پس از بازی قطر ؛بازار نقل و انتقالات است .
در بین بازیکنان هم گه گاهی کر کری هایی در مورد خریدها پیش می آید که جالب و قابل انتشار است .
 یکی از این کرکری ها بین رحمتی و پولادی است که مدام خرید ها را سوژه کرده اند . پولادی  از خریدهای تیمش حرف می زد و با هیجان می گفت امسال پرسپولیس قهرمان است ...
 پس از اتمام تماس اش رحمتی عنوان کرد :" نه مهرداد کمه ... پنج تا بازیکن هم از تیم ملی آلمان بخرید "
 مهرداد اما جواب داد :" نه مهدی جون بسه .... این خریدها برای بردن دربی کافیه " رحمتی هم با لبخندی معنی دار جواب پولادی را داد و گفت :" دلت رو به همین خوش کن ".
 پولادی در حالی قرارداد خود را با پرسپولیس ثبت کرده که مهدی رحمتی هنوز قراردادی با استقلال امضا نکرده است اما باید او را گلر این فصل آبی پوشان دانست

علیرضانجف زاده بازدید : 34 دوشنبه 22 خرداد 1391 نظرات (0)

نشست نقد و بررسی برنامه تلویزیونی نود با حضور عادل فردوسی‌پور مجری و تهیه‌کننده این برنامه، امیر حاج رضایی کارشناس فوتبال، حسام الدین آشنا استاد دانشگاه امام صادق، حسین پاینده عضو هیأت علمی دانشگاه طباطبایی، حسین آقازمانی مدیر گروه ورزش شبکه سه، عبدالله گیویان استاد دانشکده صدا و سیما، غلامحسین شعبانی مدیر مسئول دنیای ورزش،‌ برنامه‌سازان و اهالی رسانه در ساختمان سیما برگزار شد.

رضا فرخ نژاد مدیر مجموعه پژوهشی سیما در ابتدای این مراسم با بیان اینکه نقد و بررسی نود دهمین جلسه‌ای است که تا به حال توسط این مجموعه برگزار می‌شود، اظهار کرد: در رویکرد جدید ما پژوهش محوری را مبنا و اساس و شعار راهبردی و استراتژیک کارمان قرار دادیم و این مسئولیت ما را دو چندان می کند. نقد و بررسی برنامه‌های تلویزیونی باعث آشکار شدن نقاط قوت و ضعف آن در می‌آید و با کمک کارشناسان ارتقاء پیدا می‌کند.

در ادامه این مراسم که با 45 دقیقه تأخیر آغاز شده بود، کلیپی پخش شد که شامل نظرسنجی از مردم درباره برنامه "نود" مقابل فرهنگسرای رسانه و بخش‌هایی از این برنامه بود.

فردوسی پور نیز در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه ترجیح می‌دهد بعد از نقدها حرف بزند، گفت: آیتم‌ جالبی دیدیم که حرفی که می‌خواستم بزنم را مردم در آن گفتند. حالا 13 سال از تاسیس برنامه 90 گذشته و وارد چهاردهمین سال آن شده‌ایم. مرداد 78 وقتی برنامه کلید خورد جوان 25 ساله‌ای بودم. گرچه اکنون برنامه ما با آن سالها قابل مقایسه نیست اما کار ما نیز مثل هر اثر دیگری باید نقد شود.

وی ایده اولیه این برنامه را علاقمندی به فوتبال و کم اطلاعی از آنچه که در فوتبال شهرستان‌ها می‌گذرد معرفی کرد و گفت: آن سال نسخه‌ای از برنامه انگلیسی match of todayبه دست ما رسید و بعد از دیدن آن کارمان را آغاز کردیم.

در ادامه حاج رضایی با اشاره به اینکه دغدغه‌اش در فوتبال دغدغه فرهنگی بوده اظهار کرد: معتقدم بدون رشد فرهنگ ارتقایی در فوتبال نخواهیم داشت. شرکت در برنامه 90 برای من یک افتخار است. در فوتبال صحنه‌های دراماتیکی رقم می‌خورد و همواره فوتبال جلوتر از کارشناسان رده اول دنیا حرکت می‌کند حتی تعابیری وجود دارد که فوتبال را خود زندگی می داند.

وی افزود: برای من که 55 سال در فوتبال زندگی کرده‌ام برد و باخت‌هایی وجود داشته و بزرگترین باختم از دست دادن همسرم بوده است و تنهایی عمیق و سنگینی خودم را با فوتبال پر می‌کنم. در خبرهای یورو داریم که سر مربی فرانسه ممکن است سمتش را از دست بدهد یا خود از ادامه این کار منصرف شود که دلیل آن تحولات سیاسی است و نشان می‌دهد فوتبال از حوزه سیاست تاثیر می‌گیرد.

فردوسی‌پور هر هفته بندبازی می‌کند

این کارشناس فوتبال ادامه داد: در سال 2008 یک فیلمساز انگلیسی مستندی به نام "مردی روی سیم" ساخت که داستان واقعی کسی بود که با کشیدن سیمی بین برج‌های دو قلو از آن با ارتفاع 411 متر و 48 سانتیمتر از سطح زمین عبور کرد تا مانیفست خودش را اعلام کند. تصور من این است کار فردوسی پور از آن مرد سخت‌تر است و او هر هفته برای نشان دادن عدالت و فرهنگ از روی آن سیم عبور می‌کند.

وی افزود: برنامه 90 را نمی‌توانیم از عادل جدا کنیم و این دو به منزله دوقلوهای به هم چسبیده‌ای هستند که جدایی‌شان به مرگشان منجر می‌شود. این برنامه بیانیه‌هایی صادر می‌کند که فرهنگسازی و مبارزه با عدالت ستیزی و عمیق تر کردن نگاه جامعه نسبت به فوتبال از جمله آنهاست. این موضوع 90 را به شکل یک رنسانس ، نوزایی و انقلاب در جامعه درآورده که تاثیرات آن را نیز می‌بینیم.

پاینده نیز در ادامه در سخنانی اظهار کرد:‌من در کلاس‌های نقد ادبی برای دانشجویان رشته‌های مختلف از جمله فلسفه هنر تاکید می‌کنم برنامه 90 را نگاه کنند. ما این برنامه را یک متن می‌دانیم که می‌تواند قرائت شود و از دو دید روانکاوی و نشانه شناسی قابل بررسی است. زمین فوتبال و تمام حاشیه‌های آن از جایگاه خبرنگاران، تماشاچیان و داوران را به کلی نشانگانی می‌دانیم که از دال‌های آنها مدلول‌هایی به ذهن متبادر می‌شود که ما با استفاده از این مدلول‌ها معنای ثانوی فوتبال را بررسی می‌کنیم.

وی با اشاره به بعد روانشناسی ادامه داد: تیم فوتبال بحرین پس از شکست ایران با پرچم عربستان سعودی دور پیروزی زدند که ایران معانی بسیاری به ذهن متبادر می‌کند.

این استاد دانشگاه با اشاره به نظرسنجی‌هایی که در دانشگاه درباره میزان سطح علمی استاد از دانشجویان تهیه می‌شود، تصریح کرد: در این نظرسنجی از کسانی که در حال یادگیری یک علم هستند درباره سطح علمی استاد آن نظرسنجی می‌کنند و این مثل یک لطیفه است. داوری درباره فوتبال در 90 از مردم عادی نیز به همین شباهت دارد.

ورود به سیاست اجتناب ناپذیر است

در ادامه فردوسی پور با بیان اینکه در سال 78 تابع هدف این چنینی برای خود رسم نکرده بوده است، اظهار کرد: فکر نمی‌کردم به اینجا برسیم اما در رویاهایم همیشه دوست داشتم برنامه دیده شود و مردم با آن ارتباط برقرار کنند از طرفی از ابتدا علاقه نداشتم وارد مسایل سیاسی شوم اما ورود سیاسیون به ورزش مثل دخالت نمایندگان مجلس در یک موضوع ورزشی پرداخت ما به سیاست در برنامه را اجتناب ناپذیر می‌کند و الا هیچ علاقه‌ای به سیاست نداشتم، ندارم و نخواهم داشت. در تمام دنیا از محدودیت فوتبال سوء‌استفاده، حسن استفاده و در کل استفاده می‌شود.

آشنا نیز 90 را پرطرفدارترین برنامه تلویزیونی ایران خواند و گفت:‌ برنامه 90 الگوی برنامه سازی موفق را برای دیگر برنامه‌های تلویزیونی ارایه داده و به این طریق یک خودباوری را در میان برنامه سازان رواج داد که ما می توانیم برنامه‌ای را بدون استفاده از پلشتی‌ها ساخته و آن را پر بیننده کنیم.

وی افزود: سال‌ها است که سیمای جمهوری اسلامی در مقابل شبکه‌هایی که مثل قارچ درآمده‌اند تن به تسلیم و گاه مقاومت‌های ناموفق داده اما با 90 نشان داده است می‌توان بدون استفاده از سکس، خشونت و عبور از مرزهای اخلاقی، سیاسی، اعتقادی برنامه‌هایی تولید کرد که میلیون‌ها بیننده را پای تلویزیون میخکوب کرد.

این استاد دانشگاه با اشاره به موضوع یکسان بودن تهیه کننده و مجری یک برنامه یادآور شد: تجربه نشان داد در مواردی که نمی‌تواند قابل تسری باشد تسلط موجودی یک برنامه که خود تهیه کنندگی آن را نیز بر عهده دارد می‌تواند به موفقیت یک برنامه منجر شود و برنامه نه از رژی تهیه کننده که از داخل استودیو اداره شود.

آشنا تولید الگوی موفق نقد رسانه‌ای را دیگر موفقیت 90 خواند و اظهار کرد: در یک برنامه تلویزیونی فوتبالی شاید این پرسش پیش بیاید که مجری برنامه با فدراسیون، یک بازیکن یا تیم و یا یک شرکت تجاری زد و بند کرده است اما در 90 مردم حس می کنند کسی آنها را نمایندگی می‌کند و فردوسی پور چشم بینا، هوشیار و نگرانی است که از طرف مردم وقایع را باز می‌کند و شرح می‌دهد. از طرفی ما در سال‌های اخیر عادت کرده‌ایم همواره نق بزنیم و رو در رو تعارف کنیم اما 90 با صراحت خود حساسیت‌های جامعه در این زمینه را بالا برد.

حاج رضایی نیز در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: جورج اورول می‌گوید فوتبال جنگ بدون تیراندازی است. برخی منتقدان نیز فوتبال را یک جنگ می‌خوانند. من بعد از خواندن کتاب سایمون کوپر که فردوسی پور آن را ترجمه کرده بود پی بردم آلودگی فوتبال ایران از برخی نقاط کمتر است و در برخی نقاط دیگر بیشتر.

وی تصریح کرد‌:‌ بخش گسترده‌ای از جامعه فوتبالی از برنامه 90 توقع سوبسید دارند مثلاً یک مدیر ناکارآمد می‌خواهد موفق جلوه کند یا یک رئیس آلوده پاک و مطهر نشان داده شود اما برنامه 90 بر پایه مستند ساخته می‌شود و همواره مردم را بهترین قاضی اتفاقات می داند.

"نود" به هیچ کس باج نمی‌دهد

فردوسی پور با اشاره به سخنان مطرح شده در نشست گفت: استاد پاینده بهتر از من از برنامه تعریف کرد البته مردم در کوچه و بازار همواره ارادت خود را نشان می دهند اما اینکه قشر تحصیل کرده این گونه حرف بزند جای مباهات دارد. وظیفه رسانه بازتاب واقعیت‌ها است. با این حال ممکن است کسی در برنامه پرده دری‌هایی کند اما من نمی‌توانم صحبت های شخصی را سانسور کنم و چگونگی برخورد در یک برنامه زنده به مهمانان بر می‌گردد. با این حال 90 موفق شد میزان نقدپذیری مسئولین را بالا ببرد و باعث شود مسئولان مردم را در جایگاهی بینند که باید به آنها پاسخ دهند.

پاینده در سخنانی گفت: وقتی برنامه سه هفته پخش نمی‌شود شایعاتی پیرامون آن رواج پیدا می کند و تیترهای بسیاری در مطبوعات زده می شود که نشان می دهد 90 توانسته به گستره مردم نفوذ کند. از طرفی شبکه 3 برای جوانان است و مخاطب را جذب می کند و صدا و سیما برنامه‌های ورزشی دیگری نیز داشته که هیچکدام تا این حد محبوب نشده‌اند چرا که 90 از تعارف ایرانی اجتناب می‌کند و به هیچ چهره‌ای باج نمی دهد.

آشنا نیز در ادامه گفت: مهمترین ایراد برنامه 90 دامن زدن به تب فوتبال زدگی در جامعه است که به صورت سیستماتیک عمل می کند در واقع در فقدان برنامه‌‌های دیگر وجود 90 باعث می‌شود فوتبال در جامعه اهمیتی بیشتر از آنچه شایستگی‌اش را دارد داشته باشد.

وی افزود: اگر ما 90 سیاسی، اقتصادی یا برنامه های مشابه دیگر داشته باشیم باز هم ما نگران فوتبال زدگی می‌شدیم؟؟ اما مسلماً در صدا و سیمایی که در آن جز فوتبال در حوزه‌های دیگر برنامه خوبی ساخته نمی‌شود ناخودآگاه این اتفاق رخ می‌دهد و در صدا و سیمایی که می‌گویند پشت 90 به کوه گرم است برنامه هفت را به راحتی کن فیکون می‌کنند. در واقع فوتبال یک کبریت بی‌خطر تلقی شده که همه می‌توانند در آن به سر و کله هم بزنند به شرط آنکه به سر و کله کس دیگری نزنند! و این مهم تلقی شده است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: اصلا ‌ًاعتقاد ندارم که وظیفه رسانه بازتاب واقعیت ها است و این یکی از شعارهای فریبنده رسانه است که در برنامه 90 نیز داده می‌شود.

پاینده نیز با اشاره به پرداخت به موضوع توهین تماشاگران و بازیکنان داوران در برنامه 90 اظهار کرد: این پرداخت ناخواسته به این اتفاق دامن زد و وقتی صحنه‌ای که داور قاطعانه درباره آن نظر داده دوباره پخش شده و از بازیکنان یا مردم می خواهند درباره آن نظر بدهند، هر گونه مرکزیت، اقتدار یا صلاحیت از داوران گرفته می‌شود و به اتفاقات د امن می زند.

حاج رضایی گفت: حرف‌هایی که درباره 90 می‌زنم به عنوان یک کارشناس ورزشی نیست بلکه من از اعتقادات خودم طرفداری می‌کنم و جامعه ما به گفتمان و دیالوگی که در برنامه 90 وجود دارد نیازمند است. فلسفه زندگی حرکت به سوی حقیقت است که رگه‌هایی از آن را در 90 می‌بینیم. ژان پل سارتر می‌گوید حقیقت همواره چیزی است که باید به دنبالش گشت. برنامه 90 نیز در جستجوی حقیقت است و فوتبال عنصری است که می تواند در نزدیک شدن جامعه به حقیقت کمک کند.

وی افزود: هزاران خبرنگار از سراسر جهانم در سال 1978 به آرژانتین رفتند و در حالی که به بهانه جام جهانی فوتبال در آنجا حضور داشتند با دردها و آلام مردم آرژانتین آشنا شدند در حالی که بدون فوتبال جز چند خط از بحران‌های این کشور در مطبوعات ذکر نمی‌شد... 

علیرضانجف زاده بازدید : 34 دوشنبه 22 خرداد 1391 نظرات (0)
 در فاصله  یک روز به بازی ایران و قطر ، هنوز مسئولان صدا و سیما به نمایندگان شرکت WSG برای پخش بازی تیم ملی به توافق نرسیدند و از آنجا که این بار میزبان مسابقه ، ایران است و صدا و سیما بر اساس قوانین چون امتیاز پخش بازی را هنوز بدست نیاورده شاید این بازی اصلا روی آنتن نرود و از آنجا که به طور متقابل ، شرکت دارای امتیاز پخش بازی ها نتوانسته است دوربین هایش را برای ضبط بازی از گمرک خارج کند شاید اصلا این بازی اصلا پخش نشود.
مشکل از جایی شروع شده که شرکت بین المللی صاحب امتیاز بازی ها برای رقابت های 4 سال آینده همه رده های ملی ، رقم نجومی 22 میلون دلاری را به تلویزیون ایران پیشنهاد داده است. رقمی که برابر با کل قراردادی است که فدراسیون فوتبال ایران برای اعطای امتیاز 3 ساله حق پخش بازی های لیگ برتر از تلویزیون می گیرد. مسئولان تلویزیون ملی ایران هم این رقم را غیر کارشناسی می دانند و اعلام کردند تنها حاضر هسیتند تا سقف 5 میلیون دلار برای امتیاز همه بازی های ملی کشورمان بپردازند. مذاکرات دو طرف بر سر این دو رقم کاملا متفاوت از هم به بن بست رسیده و اگرچه تلویزیون بازی قبلی تیم ملی در ازبکستان را بدون داشتن قرارداد ،
 پخش کرد اما این بار که بازی در تهران برگزار می شود شرکت طرف قرارداد حتی اجازه فیلمبرداری را به طرف ایرانی نمی دهد و آنها با تهدید اینکه در صورت پخش بدون مجوز بازی ، می توانند مانع از برگزاری مسابقه و بازنده اعلام شدن تیم ملی شوند ، می خواهند قیمت شان را برای پخش بازی بالا ببرند. با این وجود ، مسئولان صدا و سیما هم با بهانه قوانین ملی کشورمان به طور متقابل سعی دارند مانع از پخش جهانی بازی شوند که ضرری هنگفت برای این گروه بین المللی می شود. اتفاقی که شاید سبب شود تا طرف خارجی مجبور باشد در برابر طرف ایرانی از رقمی معقول سخن بگوید.
آخرین پیشنهاد مسئولان صدا و سیمای کشورمان خرید امتیاز چند بازی انتخابی تیم ملی است. چیزی که سبب می شود تا قیمت های پیشنهادی این شرکت بین المللی کاهش پیدا کند. شرایطی که شاید سبب شود به یکباره بازی ایران و قطر در کونداکتور پخش صدا و سیما نباشد. پخش بازی های یورو سبب شده تا مسئولان تیم ملی ترس از این داشته باشند تا تیم ملی در روز بازی با قطر تنها بماند اما شاید عدم پخش بازی بهانه خوبی باشد برای پر شدن ورزشگاه در مسابقه ای که 3 امتیازش ، یعنی نیمی از راه صعود به جام جهانی.
علیرضانجف زاده بازدید : 32 دوشنبه 22 خرداد 1391 نظرات (0)

 

در مورد ماجرای اخراج شیث رضایی از پرسپولیس صحبت‌های زیادی به گوش می‌رسد که آخرین آن به گزارش یک پایگاه خبری- تحلیلی برمی‌گردد. این سایت خبری در گزارشی چنین عنوان کرد که طبق شایعات دلیل اخراج شیث از پرسپولیس مطرح شدن نام او و حرکتی که در دیدار با داماش انجام داد، در ترانه‌های یکی از خواننده‌های مغضوب مقیم آلمان است. این خواننده گستاخ که حتی در یکی از کارهایش نسبت به مسایل مذهبی هتاکی کرده بود، در یکی از ترانه‌هایش پای شیث و نصرتی را به ماجرا باز کرده و از حرکت ناپسند این دو در دیدار با داماش صحبت کرده است!

طی صحبتی که با یکی از مسوولان باشگاه پرسپولیس داشتیم، دلیل اخراج شیث رضایی از پرسپولیس و قرار گرفتن نام او در لیست بازیکنان مازاد، هیچ ارتباطی با این موضوع نداشته و باشگاه پرسپولیس بنا به دلایل دیگری حاضر به تمدید قرارداد با شیث رضایی نشده است.

البته این پایان صحبت‌ها در مورد شیث رضایی نیست. با توجه به حواشی و اتفاقات عجیب و غریب این بازیکن در جایی دیگر عنوان شد که او حتی اتومبیل گرانقیمتی را از یکی از مسوولان گرفته و اتفاق‌های مربوط به این موضوع در اخراج شیث از پرسپولیس تاثیرگذار بوده است.

از سوی دیگر شنیده می‌شود که شایعات اخیر در مورد حضور شیث در ماجرای ائتلاف سرخ‌ها دلیل دیگری برای اخراج این بازیکن بوده است. هرچند که شیث هرگز در مورد این شایعه صحبت نکرد و کسی هم حرکتی در راستای شایعه ائتلاف از شیث ندید ولی همین موضوع و همین شنیده‌ها باعث شد تا بعضی از مسوولان باشگاه پرسپولیس به کنکاش در مورد این قضیه بپردازند و حتی به مسایل جدیدی برسند.

ماجرای صحبت‌های بعضی از بازیکنان پرسپولیس با مسوولان باشگاه از دیگر اتفاق‌های عجیب و پرسروصدا در مورد شکل گرفتن لیست مازاد و حضور شیث در آن بود. بعضی از نزدیکان پرسپولیس در اردوی دوبی خبر از آن دادند که برخی از بازیکنان پرسپولیس در گفت‌وگو با مسوولان باشگاه از آنها خواسته‌اند تا برای فصل آینده حواشی و حرف و حدیث‌ها را از پرسپولیس دور کنند و به همین دلیل باز هم پای شیث به میان آمده و چند بازیکن پرسپولیس از مدیران باشگاه خواسته‌اند تا در مورد احتمال حضور مجدد این بازیکن در پرسپولیس بهترین تصمیم را بگیرند.

این درست که شیث معمولا جزو خوب‌های پرسپولیس بوده ولی عملکرد ضعیف او در بازی‌های اخیر این تیم اتفاق دیگری بود که در بدترین برهه زمانی به وجود آمد. پس از بازی‌های نه چندان خوب شیث و آن صحنه خطای پنالتی در مقابل تیم دایی، دنیزلی تصمیم گرفت تا برای آخرین بار در دیدار با الاتحاد، رضایی را مورد آزمون قرار دهد و از شانس بد شیث یکی از بدترین روزهای فوتبال مدافع سرخ‌ها رقم خورد و او ضمن انجام یک خطای پنالتی، یک پاس گل هم به بازیکنان الاتحاد داد تا سرخ‌ها با قبول شکست مقابل نماینده عربستان از گردونه رقابت‌های آسیایی حذف شوند.
در حالی که پس از مشخص شدن لیست بازیکنان مازاد پرسپولیس خبر رسید که بعضی از مسوولان باشگاه با نصرتی در مورد بازگشت به پرسپولیس صحبت کرده‌اند، شایعه شد که سردبیر یک روزنامه ورزشی گفت‌وگوهایی با شیث و مدیر برنامه‌های دنیزلی انجام داده تا شرایط بازگشت این بازیکن به پرسپولیس را مهیا کند! بعضی از گمانه‌زنی‌ها حکایت از آن داشت که دنیزلی لیست 14 نفره‌ای از بازیکنان موردنظرش را به باشگاه اعلام کرد و این در حالی بود که سایت باشگاه فقط از ده بازیکن برای تمدید قرارداد نام برد و به نحوی بقیه در لیست مازاد قرار گرفتند. بنابراین نام شیث رضایی در لیست چهار نفر باقی مانده است و باشگاه قصد دارد تا پس از روشن شدن تکلیف این ده نفر، با آن چهار نفر باقی مانده تمدید قرارداد کند، اما از شواهد و قرائن اینگونه برمی‌آید که نام شیث حتی در لیست احتمالی نیز وجود ندارد. طبق شنیده‌ها جواد کاظمیان، آسمیر آودوکیچ، علیرضا محمد و سامان آقازمانی نامشان در لیست چهار نفره و احتمالی پرسپولیس وجود دارد که از این بین کاظمیان موفق شد طبق صحبت‌های رویانیان به مناسبت ولادت امام جواد(ع) قراردادش را با پرسپولیس تمدید کند!
هرچند که شیث در مصاحبه‌ای اعلام کرد که با توجه به عملکرد فنی خوبش، اخراج شدن از پرسپولیس به معمای بزرگ زندگی‌اش تبدیل شده ولی رویانیان نیز در گفت‌وگوهایش اعلام کرد که برخی از بازیکنان به خاطر مسایل اخلاقی از پرسپولیس کنار گذاشته شده‌اند.
شیث رضایی که حالا برای چندمین بار از پرسپولیس توسط مربیان مختلف اخراج می‌شود، حتی در باشگاهی مثل صبای قم هم با فیروز کریمی (سرمربی وقت صبا) به مشکل خورد. رضایی در چندین نوبت نیز تصمیم گرفت که برای ادامه بازیگری راهی خارج از کشور شود و به رغم حضورش در تمرینات تیم‌های درجه چندمی و دادن تست فنی، مورد توجه مربیان این تیم‌ها قرار نگرفت و مجبور شد دوباره به فوتبال ایران بازگردد. جدا از ماجرای انگشت‌نماها، قضیه هواپیمای تهران- شیراز، درگیری با علی دایی، اتفاق‌های مربوط به افشین قطبی و ماجراهای کاپیتانی، اخراج از اردوی دوبی و مسایل حاشیه‌ای دیگر همیشه همراه شیث بوده و حتی عملکرد فنی او را تحت تاثیر قرار داده است. رضایی که فعلا سکوت را پیشه کرده، طبق شنیده‌ها هنوز پیشنهاد خاصی از دیگر تیم‌های مطرح لیگ برتری ندارد و در حال حاضر فقط برخی بوقچی‌ها هستند که در صفحات و شبکه‌های اجتماعی به حمایت از او می‌پردازند و بازیکن اخراجی پرسپولیس را تشویق و حمایت می‌کنند.

آیا او ممنوع‌التصویر است؟
از تمام این گفته‌ها که بگذریم، ماجرای قدیمی رشت و عمل زشت پرسپولیسی‌ها هم دوباره توی چشم می‌زند و گویا یکی دیگر از دلایل کنار ماندن شیث از پرسپولیس جدید، دستوری است که درباره پخش تصویر زنده شیث رضایی به صدا و سیما رسیده است. گویا آنها دیگر نمی‌خواهند بازی تیم‌هایی را که شیث در آن بازی کند، پخش کنند.

علیرضانجف زاده بازدید : 49 دوشنبه 22 خرداد 1391 نظرات (0)

در روزهاي اخير شايعات زيادي در مورد خداحافظي سهراب بختياري‌زاده از ميادين فوتبال مطرح شد ولي سهراب با صراحت اين موضوع را تكذيب مي‌كند.

بختياري‌زاده در خصوص شايعه خداحافظي‌اش از فوتبال مي‌گويد:« روزنامه‌ها و سايت‌هايي كه اين شايعه را مطرح كردند، چنين بحثي را از طرف خودشان نوشتند و اصلا صحت ندارد. من تمريناتم را به صورت انفرادي دنبال مي‌كنم تا آماده باشم و البته يكي دو پيشنهاد هم دارم كه آنها را بررسي خواهم كرد. خداحافظي من از ميادين فوتبال دروغ است.»

سهراب در پاسخ به اين سوال كه تا چه زماني بازي خواهي كرد خاطرنشان مي‌كند:« تا زماني كه سرحال باشم و بدنم جواب بدهد بازي خواهم كرد من 37 سال سن دارم ولي در فوتبال حرفه‌اي سن ملاك نيست و كيفيت بازي و شرايط بدني از همه چيز مهمتر است. الان خيلي از بازيكنان در فوتبال ايران هستند كه 25 سال بيشتر سن ندارند ولي مثل 50 ساله‌ها بازي مي‌كنند و البته پول 25ساله‌ها را مي‌گيرند.»

علیرضانجف زاده بازدید : 32 دوشنبه 22 خرداد 1391 نظرات (0)
دو تيم فرانسه و انگليس در نخستين ديدار گروه D رقابت‌هاي يورو 2012 به مصاف يكديگر رفتند كه نتيجه تلاش دو تيم در پايان 90 دقيقه تساوي يك بر يك بود.
هر دو تيم بازي را با احتياط آغاز كردند و در دقايق نخست سعي در ارزيابي يكديگر داشتند. در دقيقه 11، شوت سمير نصري كه از پشت محوطه جريمه انگليس زده شد با فاصله كمي نسبت به دروازه اين تيم راهي اوت شد.
چهار دقيقه بعد، بازيكنان انگليس صاحب يك موقعيت عالي شدند اما نتوانستند از آن استفاده كنند. در اين صحنه، ولبك با يك پاس عمقي جيمز ميلنر را در موقعيت تك به تك با دروازه‌بان فرانسه قرار داد اما ميلنر با وجود اينكه ليوريس را دريبل كرد نتوانست توپ را وارد دروازه خالي كند تا تنها افسوس نصيب هواداران انگليس شود.
يك دقيقه بعد، جو هارت شوت محكم كابايه را مهار كرد تا دروازه انگليس هم بسته بماند. در دقيقه 18، چمبرلين با يك حركت تكنيكي، چند بازيكن فرانسه را جا گذاشت و با يك پاس عمقي، يانگ را در موقعيت مناسبي صاحب توپ كرد اما پرچم كمك‌ داور به نشانه آفسايد بالا رفت و مانع از ادامه كار بازيكنان انگليس شد.
در دقيقه 30، خطاي اورا روي ميلنر موجب شد تا انگليسي‌ها در گوشه محوطه جريمه صاحب يك ضربه ايستگاهي شوند. كاپيتان جرارد توپ را روي دروازه سانتر كرد و لسكات با يك ضربه سر محكم دروزاه فرانسه را باز كرد تا انگليس با يك گل از حريف خود پيش بيفتد.
صحنه گل تيم انگليس
پس از آن فرانسوي‌ها براي جبران نتيجه تلاش زيادي كردند. در دقيقه 35، ديارا با يك ضربه سر دروازه انگليس را با تهديد جدي مواجه كرد اما جو هارت با واكنش به موقع خود توپ را دفع كرد. توپ روي هوا به ريبري رسيد و اين بازيكن با يك ضربه سر، پاس به بيرون داد تا ديارا يك بار ديگر با ضربه سر دروازه انگليس را تهديد كند اما اين بار توپ او درون چارچوب نبود.
در دقيقه 39، پاس‌كاري فرانسوي‌ها پشت محوطه جريمه انگليس و پاس نهايي فرانك ريبري، سمير نصري را در موقعيت شوت‌زني قرار داد و اين بازيكن با يك ضربه محكم دروازه انگليس را باز كرد تا همه چيز به تشاوي كشيده شود.
در دقيقه 44، بنزما با عبور از سد مدافعان انگليس، وارد محوطه جريمه اين تيم شد و قصد داشت توپ را براي هم‌تيمي‌هايش بفرستد كه هارت با پا مسير توپ او را بست تا به اين ترتيب، آخرين فرصت گلزني نيمه نخست راه به جايي نبرد و تيم‌ها با تساوي يك بر يك راهي رختكن شوند.
در نيمه دوم، هر دو تيم بازي زيبا و هجومي را در دستور كار خود قرار دادند اما نخستين موقعيت جدي اين نيمه در دقيقه 64 خلق شد يعني زماني كه پاس‌كاري فرانسوي‌ها پشت محوطه جريمه انگليس باعث رسيدن توپ به كريم بنزما شد و اين بازيكن با يك شوت محكم دروازه سفيدپوشان انگليس را تهديد كرد اما جو هارت ناجي دروازه تيمش شد.
يك دقيقه بعد، جانسون مدافع پيش‌‌تاخته انگليس جواب شوت بنزما را داد و با يك شوت محكم اما كم‌دقت، توپ را روانه دروازه فرانسه كرد اما ضربه او درون چارچوب نبود.
در اين لحظات، دفاع مستحكم هر دو تيم موجب شده بود تا مهاجمان براي باز كردن دروازه حريف شانس خود را با شوت زدن امتحان كنند و مخصوصا به نظر مي‌رسيد فرانسوي‌ها در اين كار تبحر بيشتري دارند. شوت‌هاي محكم و از راه دور سمير نصري و كريم بنزما چند بار روي دروازه انگليس خطرساز شد اما به گل ختم نشد. در دقيقه 80، كابايه با يك شوت محكم و سرضرب دروازه انگليس را تهديد كرد اما توپ پس از برخورد با ولبك راهي كرنر شد. پنج دقيقه بعد، بنزما از گوشه محوطه جريمه اقدام به شوت‌زني كرد اما توپ او هم پس از برخورد با سر مدافعان راهي كرنر شد.
در دقيقه 89، جيمز ميلنر از سمت راست فراري را آغاز كرد و توپ را به صورت زميني درون محوطه جريمه فرانسه ارسال كرد اما مدافعان ارتباط را قطع كرده و توپ را به كرنر فرستادند. در ادامه تلاش دو تيم راه به جايي نبرد و بازي با تساوي يك بر يك به پايان رسيد تا هر دو تيم يك امتيازي شده و منتظر بازي بعدي اين گروه باشند.
در بازي دوم گروه D تا دقايقي ديگر، سوئد به مصاف اوكراين ميزبان مشترك رقابت‌ها خواهد رفت.
محل برگزاري مسابقه: ورزشگاه دونباس آره‌نا دونتسك اوكراين
هوا: بارانی، 31 درجه سانتي‌گراد، رطوبت 5 درصد
داور: نيكولا ريتزولي (ايتاليا)
تركيب دو تيم:
فرانسه: ليوريس، دبوچي، اورا، رامي، مكسس، كابايه (بن آرفا 84)، ريبري، نصري، مالودا (مارتين 85)، ديارا، بنزما
انگليس: هارت، جانسون، كول، تري، لسكات، جرارد، يانگ، ميلنر، پاركر (هنرسون 78)، اوكسلاد چمبرلين (دفئو 77)، ولبك (والكات 90+1)
مالكيت توپ: فرانسه 60 درصد - انگليس 40 درصد
علیرضانجف زاده بازدید : 45 دوشنبه 22 خرداد 1391 نظرات (0)

مجتبی جباری بدون‌شک از نظر فنی یکی از بهترین بازیکنان استقلال طی چند سال اخیر است. او فصل گذشته هم قبل از مصدومیت زانو، بهترین بازی‌ها را برای استقلال انجام داد و همین عملکرد باعث شد به یک بازیکن ثابت در تیم کارلوس کروش هم تبدیل شود. طی چند روز اخیر هم چالش میان سرمربی تیم‌ملی و مدیرعامل باشگاه استقلال پیش آمده و کروش از مصدومیت مجتبی جباری و پژمان منتظری به شدت ناراحت است و مربیان سابق استقلال را مقصر می‌داند. از سوی دیگر صحبت‌های زیادی هم مطرح شده مبنی بر اینکه جباری در استقلال می‌ماند یا نه اما آن‌طور که به نظر می‌رسد، شماره 8 در جمع آبی‌پوشان ماندنی می‌شود.
* همه می‌خواهند بدانند در استقلال ماندنی می‌شوی یا نه زیرا بحث رفتنت به سایر تیم‌ها مطرح شده.
حقیقت این است که چند تیم صحبت‌های خیلی کمی با من انجام داده‌اند و شرایطشان را هم گفته‌اند. البته صحبت جدی مطرح نشده و من می‌خواهم اول با باشگاه خودم صحبت کنم زیرا 8 سال در استقلال بوده‌ام و طبیعی است اولویت اولم استقلال باشد.
* این صحبت‌های تو یعنی هواداران امیدوار باشند که در استقلال می‌مانی.
من چندین سال در استقلال بوده و روزهای خیلی خوبی را سپری کرده‌ام. در این مدت هم همواره با مردم و هواداران ارتباط خوبی داشته‌ام و برای طرفداران استقلال ارزش و احترام بسیاری قایلم. باشگاه، هویت و همه چیز خودم را از هواداران دارد و آنها سرمایه‌های واقعی تیم هستند. من از آنها ممنونم که همواره برخورد مناسب و دلگرم‌کننده‌ای با من داشتند و بدون‌شک اولویت اول من در ایران، استقلال است. این را هم بگویم که طی یکی، دو فصل گذشته، ما تیم خیلی خوبی داشتیم. استقلال به معنای واقعی عالی بود و اگر دست‌اندرکاران فعلی تیم، خوب و باهوش عمل کنند، می‌توانند افتخارات خیلی خوبی کسب کنند زیرا این استقلال، با اضافه شدن چند بازیکن طراز اول، می‌تواند حتی مدعی قهرمانی در آسیا هم باشد زیرا از نظر فنی و هم از نظر اخلاقی، نفرات خیلی خوبی دارد.
* طی چند روز قبل هم کارلوس کروش به خاطر مصدومیت زانو، خیلی معترض شد و از باشگاه استقلال شاکی بود.
به نظر من آقای کروش حق دارد زیرا من با مینیسک پاره جلوی الاتفاق بازی کردم. حتی دکتر تیم گفت نباید بازی کنی، اما شرایط به گونه‌ای بود که می‌خواستم هر طور شده به استقلال کمک کنم تا بتوانیم راهی لیگ قهرمانان آسیا شویم و از مرحله پلی‌آف صعود کنیم. همین شد که کارم به عمل جراحی کشید و یک ماه عقب افتادم و حالا هم که بازی با قطر را از دست دادم. با این شرایط مقابل الاتفاق بازی کردم و با همه وجود تلاش کردم اما بعد از آن و عمل جراحی‌ام، نه زنگی بود، نه تماسی و نه حتی یک احوالپرسی. آن موقع کار درستی انجام ندادند و انتظار دارم یک باشگاه بزرگ، با بازیکنان خودش و به خصوص آنهایی که قدیمی‌تر هستند یا بازوبند می‌بندند، رفتار بهتر و حرفه‌ای‌تری داشته باشد. با بازی مقابل الاتفاق، به استقلال کمک کردم اما به خودم ضربه زدم و حتی زندگی حرفه‌ای‌ام تحت‌تأثیر منفی قرار گرفت و بازی تیم‌‌ملی با قطر را که خیلی هم مهم بود از دست دادم.
*کروش حرف خاصی به تو نزد؟
اول یک نکته بگویم؛ آقای کروش هم می‌توانست من را در دیدار با ازبکستان تا پایان بازی در زمین نگه دارد و بگوید بازی خیلی حساس است اما این کار را نکرد. یا اینکه می‌توانست اشکان دژاگه را به زور به زمین بفرستد اما این‌گونه تصمیم نگرفت. او به سلامت بازیکنانش خیلی اهمیت می‌دهد و به جای اینکه مرا با قرص و مسکن و آمپول به زمین بفرستد، گفت برو و هر وقت خوب شدی برگرد. در صحبتی که باهم داشتیم، گفت این زندگی تو است و اهمیت خیلی بالایی دارد و سلامت بازیکن از هر چیزی مهم‌تر است و من از ایشان تشکر می‌کنم. حتی گفت اگر در یک باشگاه اروپایی، چنین کاری با زانوی تو انجام می‌شد، آن باشگاه را دادگاهی می‌کردند و باید غرامت می‌دادند.
*تو گفتی خواستی با زانوی مصدوم، به استقلال کمک کنی و تصمیم خودت بود، اما پزشک و سرمربی وقت تیم نگفتند اگر بازی کنی به ضررت تمام می‌شود؟
ببینید، بازیکن دوست دارد بازی کند و کمک تیمش باشد. آقای کروش می توانست بگوید بازی با قطر خیلی مهم است و بیا هر‌طور شده بازی کن اما با خود من جلسه گذاشت، با دکترها جلسه گذاشت و کلی بررسی کرد، بعد در پایان گفت مقابل قطر نباشد. من جلوی الاتفاق بازی کردم اما خیلی جالب است که حتی شب رفتنم به اتاق عمل، محمدرضا مولایی را واسطه می کردند که به من زنگ بزند و بگوید اگر می‌شود عمل نکن و بیا فینال جام‌حذفی را هم بازی کن! من از این مسئله ناراحت شدم زیرا به جای اینکه سلامتی بازیکن را هم در نظر بگیرند. دنبال گرتفن نتیجه در فینال جام‌حذفی بودند. من پیش دکتر ابراهیمیمان رفتم و گفت مینسیک زانویت یک مقدار پارگی دارد و باید عمل کنی. حتی چند دکتر دیگر هم همین حرف را زدند و فکر می‌کنم با توجه به اتفاقی افتاده در حق خودم و خانواده‌ام و اطرافیانم اجحاف شده حالا هم باید فیزیوتراپی کنم تا فشارهایی که چند ماه آخر روی پایم آمده، درست شود.
*صحبت از این بود که چند ماهی طول می‌کشد تا برگردی؟
نه، این‌طور نیست، من حداکثر تا یک هفته دیگر می توانم برگردم و مشکل خاصی وجود ندارد. من خیلی دوست داشتم زودتر برگردم اما بعد از یک فصل فشرده، پایم را عمل کردم و حالا هم که فیزیوتراپی دچار خستگی فوتبالی شدم و فرصتی برای استراحت هم نبود. یک بازی با کیفیت پایین هم در خدمت تیم‌‌ملی بودم و مسابقه با قطر را هم از دست دادم. امیدوارم با یک استراحت مناسب و فیزیوتراپی، برای فصل آینده و ادامه بازی های تیم‌‌ملی به آمادگی کامل برسم.

علیرضانجف زاده بازدید : 36 دوشنبه 22 خرداد 1391 نظرات (0)
 کارلوس کی‌روش در نشست خبری پیش از دیدار فردا با قطر گفت: هر بازی متفاوت است و هر تیمی قابلیت‌های خود را دارد. مسلم است در بازی فردا اعتماد به نفس کامل داریم و می‌دانیم استادیوم آزادی پر خواهد شد و مهم این است که بهترین فوتبال را ارائه کنیم و به هیچ عنوان تصور نمی‌کنیم قطر تیم ضعیفی است و هرگز قابلیت‌های آنها را زیر سؤال نمی‌بریم و احترام زیادی برای تیم قطر و کادر فنی آنها قائل هستیم. می‌خواهیم نشان دهیم برای این بازی اشتیاق داریم و فوتبال خوبی ارائه می‌کنیم.
 
خبرنگاری پرسید آیا شکست 4 بر یک قطر برابر کره‌جنوبی در عملکرد ایران تاثیر خواهد داشت یا خیر که کی‌روش ‌گفت: اعتقاد دارم قطر فردا با قدرت کامل به تهران می‌آید. آنها به صورتی کامل آماده بازی هستند و به همین دلیل مطمئنم خوب کار خواهند کرد و بازیکنانشان با انگیزه به تهران می‌آیند.
 
سرمربی تیم ملی با تاکید دوباره بر اهمیت حضور تماشاگران گفت: می‌خواهم حرف‌هایم را به اهالی مطبوعات بزنم و آنها این را به مردم منتقل کنند. حضور هواداران می‌تواند کمک مؤثری به پیروزی ایران کند و از رسانه‌ها می‌خواهم صمیمانه به ما کمک کنند و با کمک هم بازی قوی‌تری ارائه کنیم.
 
کی‌روش در پاسخ به این سؤال که آیا قطر نسبت به گذشته تفاوت کرده، اظهار داشت: مسلما تفاوت‌هایی وجود دارد و ما بازی این تیم مقابل لبنان و کره را تماشا کردیم. آنها مهره‌های لازم را در اختیار دارند و برای بازی فردا تمرکز می‌کنند که نتیجه خوبی بگیرند. این بازی نسبت به بازی قبل تفاوت دارد و برای هر دو تیم بازی مرگ و زندگی محسوب می‌شود.
 
به گزارش فارس کی‌روش در خصوص اینکه تیم ملی چقدر با تیم ایده آلش فاصله دارد، عنوان کرد: فقط به شما این را بگویم که با 3 امتیاز از ازبکستان برگشته‌ایم و وقتی تیم شما به جام جهانی صعود می‌کند دیگر اهمیتی ندارد که آیا حمله کرده یا دفاعی به میدان رفته است. در بازی با ازبکستان احتیاج داشتیم تمرکز کنیم و شما شاهد بودید بازیکنان من توانایی انجام این کار را داشتند و نتیجه لازم را کسب کردند.
 
وی ادامه داد: همه دیدند چلسی مقابل بایرن 93 دقیقه دفاع کرد و برنده شد و رئال مادرید 120 دقیقه مقابل بارسا دفاع کرد اما به پیروزی رسید. در بازی فردا می‌خواهیم موقعیت خوبی داشته باشیم و فوتبال قابل قبولی ارائه کنیم. تیم ما احتیاج به بازی جنگجویانه دارد و باید این کار را انجام دهیم اما برای من مهم این است که همه تیم‌ها متوجه شده‌اند بازیکنان ایران توانایی رسیدن به هدف خود را دارند. شاید اگر فردا باز هم نیاز باشد که بازی یکسان و مشابهی را نسبت به قبل انجام دهیم، این کار را تکرار خواهیم کرد.
 
کی‌روش در پاسخ به سؤال خبرنگار قطری در خصوص اینکه تیم ملی قطر یک بازی نسبت به ایران بیشتر انجام داده و آیا شما فکر می‌کنید شرایط برای هر دو تیم یکسان است،‌ گفت: بعد از بازی فردا می‌گویم که شرایط یکسان است یا نه. ممکن است قطر بخواهد چند بازیکن تیمش را تغییر دهد و با یک تیم جدید وارد زمین شود و باید دید که فردا با چه ترکیبی وارد زمین می‌شوند. اگر شما می‌دانید که قطر با چه ترکیبی وارد زمین می‌شود، لطفا ارنج اصلی آنها را به من بگویید و آن وقت من هم پاسخ شما را می‌دهم که آیا شرایط یکسان است یا نه.
علیرضانجف زاده بازدید : 40 دوشنبه 22 خرداد 1391 نظرات (0)

در بازی برگشت بیست و هفتمین دوره جام باشگاه های خلیج فارس که در ورزشگاه خانگی الوصل در دبی برگزار شد، قرمزپوشان المحرق توانستند با پیروزی سه بر یک نتیجه بازی رفت را جبران کنند.

الوصل که در این بازی محمدرضا خلعتبری، ملی پوش ایران را به همراه نداشت، بازی رفت را در منامه با نتیجه سه بر یک به سود خود به پایان رسانده بود.

در این دیدار یاسر سالم برای الوصل و جمال برارو، اسماعیل عبداللطیف و صالح عبدالحمید برای المحرق گل زدند. ماجد ناصر و راشد عیسی از الوصل نیز در دقایق ۱۱ و ۷۹ از زمین بازی اخراج شدند.

در ضربات پنالتی نیز شاگردان دیگو مارادونا در تیم الوصل دو ضربه پنالتی را از دست دادند تا المحرق با نتیجه پنج بر چهار در ضربات پنالتی و در مجموع با نتیجه ۹ بر هشت برای اولین بار قهرمان جام خلیج فارس شود.

علیرضانجف زاده بازدید : 49 دوشنبه 22 خرداد 1391 نظرات (0)

دون شک گران ترین پرسپولیس تاریخ خواهد بود. تیمی که با سیدجلال حسینی رکورد نقل و انتقالات را شکست و در صورت به خدمت گرفتن خلعتبری، یک بار دیگر رکورد خود را جابه جا می کند.


این در حالی است که پرسپولیسی ها این خوش شانسی را دارند که علی کریمی کاپیتان و ستاره اصلی تیمشان به خاطر علاقه به تیم محبوبش و عدم احتیاج به مبلاغ سنگین مالی، معمولا قراردادهای پایینی با سرخپوشان امضا می کند.

محمد رویانیان مدیرعامل جدید پرسپولیس که هنوز سالگرد مدیرعاملی اش را جشن نگرفت. برخلاف مدیران قبلی این تیم که منتظر کمک های سازمان تربیت بدنی بودند زیاد نگران این قضیه نیست و خرج های میلیاردی می کند.

بمب های گران قیمت و جوانان ارزان

پرسپولیس این فصل حدود 14 میلیارد برای 24 بازیکن خود هزینه کرده و شهاب گردان درون دروازه، ماهینی، سیدجلال، بنگر، پولادی در خط دفاعی و محخمد قاضی را در خط حمله به خدمت گرفته است. محمدرضا خلعتبری، پله هافبک پرتغالی سابق اینترمیلان و یک دروازه بان خارجی دیگر خریدهای احتمالی سرخپوشان خواهد بود. در صورتی که پرسپولیس در این مدت یکی دو بازیکن نسبتا خوب دیگر را به خدمت بگیرد، قطعا هزینه های تیم اصلی از 15 میلیارد تومان فراتر نخواهد رفت.

*هزینه سفر و هتل

پرسپولیس در بازی های خارج از خانه حدود 20 میلیون تومان هزینه سفر و هتل و هزینه های جانبی می پردازد. البته در صورتی که پرواز با هواپیمایی آسمان انجام شود. این هواپیمایی که اسپانسر پرسپولیس است، هزینه ای از این تیم دریافت نمی کند. در بازی های داخل خانه پرسپولیس هم هر بازی حدود 10 میلیون تومان بابت هتل و دیگر هزینه های متفرقه پرداخت می کند.

با توجه به اینکه در لیگ دوازدهم با حضور تیم هایی مثل سایپا، پیکان، نفت تهران، استقلال و راه آهن سرخپوشان 22 بار در ورزشگاه آزادی و فقط 12 بار در دیگر شهرستان ها به میدان می روند از لحاظ مالی هم هزینه هایشان کمتر می شود. مجموعا 220 میلیون برای بازی های داخلی و 240 میلیون برای بازی های خارج از خانه هزینه 460 میلیونی در طول فصل برای مدیران پرسپولیس ایجاد خواهد کرد که با احتساب بازی های جام حذفیف حدودا به 500 میلیون تومان می رسد.

ورزشگاه درفشی فر

در حال حاضر هزینه های عمرانی پیشرفت ورزشگاه درفشی فر بر گردن پرسپولیس نیست و سازمان ساخت تجهیز اماکن ورزشی وظیفه نوسازی کمپ را برعهده دارد. با این وجود، پرسپولیسی ها حدودا ماهی 50 میلیون تومان برای نگهداری از این ورزشگاه هزینه می کنند. هزینه ایت که تقریبا سالی 600 میلیون تومان می شود و جزو هزینه های روزمره تمام باشگاه های دنیاست.

پیراهن و شورت ورزشی

کمپانی معتبر آل اشپورت آلمان وظیفه تهیه لباس های پرسپولیس در تمام رده های سنی را برعهده دارد. با وجود اینکه همیشه هزینه تهیه پیراهن باشگاه برعهده شرکت تولیدکننده بوده و در کشورهای اروپایی این شرکت ها مبلغ زیادی به باشگاه ها می پردازند، آل اشپورت تنها بخشی از هزینه لباس پرسپولیس را برعهده گرفته است. به گفته یکی از کارمندان باشگاه معمولا پرسپولیسی ها باید سالی 300 میلیون برای لباس هایشان در تمام رده ها خرج کنند.

اجاره ورزشگاه آزادی

مسوولان دو تیم محبوب پایتخت، در بازی های خانگی باید 28 میلیون برای اجاره ورزشگاه آزادی بپردازند. هزینه ای که همیشه با بحث و حاشیه های فراوان همراه بوده اما فعال تغییری در روند آن ایجاد نشده است. این هزینه در 17 بازی لیگ، رقمی نزدیک به 500 میلیون تومان می شود. پرسپولیس فصل آینده در بازی های آسیایی حضور ندارد و فقط این هزینه را در مسابقات لیگ یا جام حذفی می پردازد.

کارمندان باشگاه و روزنامه رسمی

باشگاهی مانند پرسپولیسف کارمندان زیادی دارد و تقریباماهی 70میلیون تومان بابت حقوق این کارمندان می پردازد. مبلغی که در سال 840 میلیون خواهد شد. روزنامه رسمی پرسپولیس هم ماهی 20 میلیون تومان خرج داشت که از یک هفته قبل این هزینه توسط اسپانسر تامین می شود و هزینه ای برای باشگاه نخواهد داشت این اسپانسر یکی از هواداران پرسپولیس بوده که هزینه های روزنامه را برعهده گرفته است.

تیم های پایه

پرسپولیس در تمام رده های سنی تیم دارد و اخیرا تیم ب این باشگاه راه اندازی شده که فصل گذشته به قهرمانی لیگ استانی رسید. مجموع هزینه های تیم پایه و ب پرسپولیس کمتر از یک میلیارد می شود. مبلغی که همیشه مدیران پرسپولیس قول افزایش آن را می دهند.

مجموع هزینه ها و درآمدها

هزینه های جاری پرسپولیس در لیگ یازدهم، مبلغی حدود 18 میلیارد تومان می شود. در صورت ایجاد هزینه های اضافی که امری طبیعی در فوتبال ایران به شمار می آید، احتمالا این مبلغ حدود 20میلیارد خواهد شد. قرار است امسال وزرات ورزش مبلغی حدود 12 میلیارد به پرسپولیس و استقلال بدهد و پرداخت 8میلیارد باقی مانده برعهده باشگاه خواهد بود.

 سازمان لیگ هم حدود یک میلیارد بابت حق پخش و بلیت فروشی و تبلیغات به پرسپولیس می پردازدف البته محمد رویانیان اعلام کرده به زودی بلیت فروشی را از سازمان لیگ می گیرد تا این درآمد بسیار بیشتر شود. سرخپوشان هنوز اسپانسر فصل آینده خود را مشخص نکرده اند و می توان انتظار داشت حدود 4 تا 5 میلیارد هم از این طریق درآمد عاید سرخپوشان شود. طی ماه های اخیر سایت رسمی پرسپولیس هم به یکی از منابع درآمد این تیم تبدیل شده که به گفته یکی از مسوولان این سایت، ماهی 50 میلیون تومان برای باشگاه درآمد دارد.

درآمدی که با توجه به بالا رفتن آمار بازدید، رو به افزایش است اما در همین شرایط هم سالی 600 میلیون تومان برای باشگاه سود خواهد داشت. اجاره سالن فوتسال و استخر درفشی فر هم به تامین هزینه های جاری ین ورزشگاه کمک می کند در مجموع، اگر پرسپولیسی ها بتوانند درآمد خود را از بلیت فروشی افزایش دهند، بعید است سال آینده مشکلی در پرداخت هزینه های جاری این باشگاه ایجاد شود.

عکس

علیرضانجف زاده بازدید : 40 دوشنبه 22 خرداد 1391 نظرات (0)

* نوری با پرسپولیس ثبت کرد

محمد نوری هافبک تیم فوتبال پرسپولیس دقایقی قبل پس از توافق های انجام شده با مدیران باشگاه، باحضور در هیئت فوتبال استان تهران قرارداد خود را به مدت یک سال دیگر با قرمزپوشان تمدیدکرد.
 

* کاوه رضایی به سایپا پیوست
کاوه رضایی بازیکن تیم امید ایران که فصل گذشته در فولاد خوزستان توپ می‌زد به سایپا پیوست. این باشگاه همچنین احمدزاده از تیم پارسه را به خدمت گرفت. احمدزاده نیز سابقه بازی در تیم امید ایران را دارد. باشگاه سایپا در حال مذاکره با رحمان احمدی، مهدی کریمیان و فرزاد حاتمی است.
 

* قدیری به صبا پیوست
فرشاد قدیری دروازه بان فصل گذشته تیم فوتبال مس کرمان با عقد قرار دادی دوساله به باشگاه صبای قم پیوست. مهرداد طهماسبی بازیکن تیم کاوه تهران نیز دیگر بازیکنی بود که امروز با عقد قراردادی دوساله به تیم فوتبال صبا پیوست.
 

* همامی دروازه‌بان ذوب‌آهن شد
مسعود همامی با عقد قراردادی یک ‌ساله به باشگاه ذوب‌آهن پیوست. گفته می‌شود مسئولان باشگاه ذوب‌آهن همچنین در حال مذاکره با رحمان احمدی دروازه‌بان فصل گذشته سپاهان نیز هستند تا رضایت او را برای حضور در این تیم جلب کنند.
 

* این‌افراد در ذوب می‌مانند
قاسم حدادی فر، محسن مسلمان، محمد صلصالی، سینا عشوری، اسماعیل فرهادی و پیام صادقیان در فصل آینده نیز برای تیم فوتبال ذوب آهن بازی می کنند.
 

* مهدی کریمیان، گزینه‌ای برای هافبک دفاعی پرسپولیس
گفته می‌شود پرسپولیس برای پست‌ هافبک دفاعی روی مهدی کریمیان نظر دارد، بازیکنی که طی سه سال گذشته یا هافبک راست بازی کرده یا بال راست البته کریمیان در زمان مطرح شدنش به عنوان یک بازیکن تاثیرگذار در برق شیراز به عنوان هافبک دفاعی به میدان رفته و با این پست غریبه نیست اما شاید دست گذاشتن روی او به عنوان هافبک دفاعی کار چندان منطقی نباشد.
 

* مهرزاد آزاد، به جای زنیدپور سهمیه‌ای
مذاکرات باشگاه پرسپولیس با امیرحسین فشنگچی هنوز نتیجه نداده تا مسوولان پرسپولیس به دنبال یک گوش چپ برای فصل آینده باشند و مهرزاد معدنچی و میلاد زنیدپور جدی‌ترین گزینه‌های این تیم هستند. زنیدپور در حالی یکی از گزینه‌های پرسپولیس است که سال گذشته عملکرد درخشانی در داماش گیلان نداشت و درخشش او تنها روی چند گل بود که با شوت‌های از راه دور به ثمر رسید. اگر زنیدپور به پرسپولیس بیاید سهمیه لیگ برتری این تیم تکمیل خواهد شد ولی اگر معدنچی به پرسپولیس بیاید، این تیم می‌تواند یک بازیکن لیگ برتری دیگر به خدمت بگیرد.

* نقل و انتقالات قبلی:

- ابوذر رحیمی به نفت آبادان پیوست.

- نصرتی با تراکتورسازی قرارداد بست.

- بنگر، حسینی و ماهینی با پرسپولیس ثبت کردند.

- قرارداد داخلی دهنوی با استقلال

- حدادی‌فر و فرهادی با ذوب‌آهن تمدید کردند.

- نورمحمدی در پرسپولیس ماندنی شد.

- امین منوچهری با استقلال قرارداد دوساله بست.

- قرارداد شهاب گردان با پرسپولیس ثبت شد.

- علی‌عسگر، رضایی و نوروزی با پرسپولیس تمدید کردند.

- حسین ماهینی با پرسپولیس به توافق رسید.

- علی احمدی از ذوب‌آهن به سپاهان رفت.

- مهرداد پولادی قرارداد جدیدش را با پرسپولیس ثبت کرد.

- هاشم بیک‌زاده به استقلال پیوست.

- محمدرضا خانزاده با پرسپولیس 3ساله بست است.

- کاپیتان تیم‌ملی جوانان به پرسپولیس اضافه شد.

- توافق امرایی با فولاد خوزستان

- محمد غلامی با سپاهان دوساله بست.

- میثم بائو استقلالی شد.

- عنایتی، حسین کاظمی و نظرزاده با مس کرمان ثبت کردند.

- محسن حمیدی و لک چیرا نفتی شدند.

- مجتبی تقوی با سایپا تمدید کرد.

- کریم قنبری، دستیار ابراهیم‌زاده در نفت

- منتظری و عمران‌زاده با استقلال تمدید کردند.

- سپهر حیدری در آستانه پیوستن به ذوب‌آهن

- نبی باقری‌ها شاید درنفت آبادان

- حسین کاظمی با مس کرمان توافق کرد.

- محمد قاضی با پرسپولیس دوساله بست.

- امیر قلعه‌نویی رسما سرمربی استقلال شد.

- مجید بصیرت به عنوان دستیار ویسی به پیکان پیوست.

- محمدباقر صادقی با قراردادی دوساله از ذوب‌آهن راهی سپاهان شد.

- محسن ایران‌نژاد با سپاهان اصفهان قرارداد بست.

- مسعود نظرزاده به مس کرمان پیوست.

- ابراهیم‌زاده با نفت تهران تمام کرد.

- مهدوی‌کیا با پرسپولیس یک سال تمدید کرد.

- توزی رودریگو از تراکتورسازی جدا شد.

- کرمی با فولاد تمدید کرد.

- جانواریو با سپاهان تمدید کرد.

- ایمون زاید یک سال دیگر در پرسپولیس ماندگار شد.

- ادامه کار بگوویچ در پاس همدان

- یحیی گل‌محمدی سرمربی صبای قم شد.

- امید هرندی سرمربی داماش شد.

- توافق ابراهیم‌زاده با نفت تهران

- مرتضی اسدی با تراکتورسازی تمدید کرد.

- رضا عنایتی با مس کرمان به توافق رسید.

- عباس پورخسروانی به فولاد خوزستان پیوست.

- مهدی رجب‌زاده از فجر به ذوب‌آهن رفت.

- رسول کربکندی سرمربی ذوب‌آهن شد.

- حسین فرکی هدایت فولاد را بر عهده گرفت.

- جدایی هوشیار و میثاق از پرسپولیس قطعی شد.

- عبدالله ویسی با پیکان قرارداد بست.

علیرضانجف زاده بازدید : 34 دوشنبه 22 خرداد 1391 نظرات (0)

زمزمه‌هايي در اطراف باشگاه پرسپوليس وجود دارد كه سايه علي دايي را سنگين‌تر از هميشه روي سر اين تيم نشان مي‌دهد. اگر نام سرمربي پرسپوليس در ليگ دوازدهم علي دايي بود لطفا خيلي تعجب نكنيد، چون احتمال اين اتفاق هر لحظه بيشتر مي‌شود.

بعد از حرف و نقل‌هايي كه طي دو هفته گذشته در مورد دنيزلي به وجود آمد و احتمال نيامدن او به ايران مطرح شد، خود آقامصطفي در آخرين حرف‌هايش از منتفي شدن ماجراي بشيكتاش و بازگشت قريب‌الوقوعش به ايران خبر داد. اما اين روزها هيچ خبري از دنيزلي نيست و كسي در مورد زمان بازگشت او به ايران صحبتي نمي‌كند.

از سوي ديگر خريدهاي پرسروصداي پرسپوليس از روي ليستي كه معلوم نيست دنيزلي تا چه حد از آن باخبر بوده است يكي‌يكي در حال انجام هستند. بازيكنان مازاد هم طي ليستي كه نزديكان دنيزلي از آن اعلام بي‌خبري كرده بودند مشخص شد. از طرف ديگر اين روزها هيچ ردي از علي دايي در مطبوعات و رسانه‌ها پيدا نمي‌كنيد مگر احتمال حضور او در هرتابرلين كه در نوع خودش شايعه بامزه‌اي است.

نشستن دايي روي نيمكت پرسپوليس گمانه‌اي است كه هيچكس به روشني از آن حرف نمي‌زند اما مثل يك ترس مزمن در ذهن همه حضور دارد و هيچكش دليل كافي براي تكذيب آن پيدا نمي‌كند. ماجراي عجيبي است؛ نام اين مرد روزهاي زيادي به سمبل اعتراض در ميان پرسپوليسي‌ها تبديل شده بود و حالا بازگشت او به بزرگ‌ترين عامل ترديد براي همان پرسپوليسي‌ها مبدل شده است.

***

امروز در ميان فوتبالي‌ها يك خبر عجيب دهان به دهان مي‌چرخد كه براي مشخص شدن صحت و سقم آن بايد كمي بيشتر صبر كرد. كريم‌ انصاري‌فرد كه به نظر مي‌رسيد به استقلال بيشتر از همه تيم‌ها نزديك است با يك پيشنهاد سنگين مالي به سمت پرسپوليس متمايل شد و مي‌گويند تا ساعاتي ديگر با پيراهن سرخ عكس خواهد گرفت (البته اگر كي‌روش به او اجازه عكس گرفتن بدهد!) حالا خيلي‌ها معتقدند پرسپوليسي شدن كريم نشانه مهمي است كه پازل آمدن علي دايي را تكميل مي‌كند. مي‌گويند اگر انصاري‌فرد بيايد به احتمال 90 درصد بايد علي دايي را سرمربي فصل بعدي پرسپوليس بدانيم.
باور كنيد تاييد كردن اين گمانه‌ها به همان اندازه سخت است كه رد كردن آن‌ها  غيرممكن به نظر مي‌رسد. علي دايي، مردي كه «خدا به او عزت داد تا بالاتر از پرسپوليس قرار بگيرد» در آستانه بازگشت به نيمكت اين تيم است! عزت زياد!! 

علیرضانجف زاده بازدید : 33 دوشنبه 22 خرداد 1391 نظرات (0)

 کارلوس کی‌روش در نشست خبری پیش از دیدار فردا با قطر گفت: هر بازی متفاوت است و هر تیمی قابلیت‌های خود را دارد. مسلم است در بازی فردا اعتماد به نفس کامل داریم و می‌دانیم استادیوم آزادی پر خواهد شد و مهم این است که بهترین فوتبال را ارائه کنیم و به هیچ عنوان تصور نمی‌کنیم قطر تیم ضعیفی است و هرگز قابلیت‌های آنها را زیر سؤال نمی‌بریم و احترام زیادی برای تیم قطر و کادر فنی آنها قائل هستیم. می‌خواهیم نشان دهیم برای این بازی اشتیاق داریم و فوتبال خوبی ارائه می‌کنیم. 

خبرنگاری پرسید آیا شکست ۴ بر یک قطر برابر کره‌جنوبی در عملکرد ایران تاثیر خواهد داشت یا خیر که کی‌روش ‌گفت: اعتقاد دارم قطر فردا با قدرت کامل به تهران می‌آید. آنها به صورتی کامل آماده بازی هستند و به همین دلیل مطمئنم خوب کار خواهند کرد و بازیکنانشان با انگیزه به تهران می‌آیند. 

سرمربی تیم ملی با تاکید دوباره بر اهمیت حضور تماشاگران گفت: می‌خواهم حرف‌هایم را به اهالی مطبوعات بزنم و آنها این را به مردم منتقل کنند. حضور هواداران می‌تواند کمک مؤثری به پیروزی ایران کند و از رسانه‌ها می‌خواهم صمیمانه به ما کمک کنند و با کمک هم بازی قوی‌تری ارائه کنیم. 

کی‌روش در پاسخ به این سؤال که آیا قطر نسبت به گذشته تفاوت کرده، اظهار داشت: مسلما تفاوت‌هایی وجود دارد و ما بازی این تیم مقابل لبنان و کره را تماشا کردیم. آنها مهره‌های لازم را در اختیار دارند و برای بازی فردا تمرکز می‌کنند که نتیجه خوبی بگیرند. این بازی نسبت به بازی قبل تفاوت دارد و برای هر دو تیم بازی مرگ و زندگی محسوب می‌شود. 

به گزارش فارس کی‌روش در خصوص اینکه تیم ملی چقدر با تیم ایده آلش فاصله دارد، عنوان کرد: فقط به شما این را بگویم که با ۳ امتیاز از ازبکستان برگشته‌ایم و وقتی تیم شما به جام جهانی صعود می‌کند دیگر اهمیتی ندارد که آیا حمله کرده یا دفاعی به میدان رفته است. در بازی با ازبکستان احتیاج داشتیم تمرکز کنیم و شما شاهد بودید بازیکنان من توانایی انجام این کار را داشتند و نتیجه لازم را کسب کردند. 

وی ادامه داد: همه دیدند چلسی مقابل بایرن ۹۳ دقیقه دفاع کرد و برنده شد و رئال مادرید ۱۲۰ دقیقه مقابل بارسا دفاع کرد اما به پیروزی رسید. در بازی فردا می‌خواهیم موقعیت خوبی داشته باشیم و فوتبال قابل قبولی ارائه کنیم. تیم ما احتیاج به بازی جنگجویانه دارد و باید این کار را انجام دهیم اما برای من مهم این است که همه تیم‌ها متوجه شده‌اند بازیکنان ایران توانایی رسیدن به هدف خود را دارند. شاید اگر فردا باز هم نیاز باشد که بازی یکسان و مشابهی را نسبت به قبل انجام دهیم، این کار را تکرار خواهیم کرد. 

کی‌روش در پاسخ به سؤال خبرنگار قطری در خصوص اینکه تیم ملی قطر یک بازی نسبت به ایران بیشتر انجام داده و آیا شما فکر می‌کنید شرایط برای هر دو تیم یکسان است،‌ گفت: بعد از بازی فردا می‌گویم که شرایط یکسان است یا نه. ممکن است قطر بخواهد چند بازیکن تیمش را تغییر دهد و با یک تیم جدید وارد زمین شود و باید دید که فردا با چه ترکیبی وارد زمین می‌شوند. اگر شما می‌دانید که قطر با چه ترکیبی وارد زمین می‌شود، لطفا ارنج اصلی آنها را به من بگویید و آن وقت من هم پاسخ شما را می‌دهم که آیا شرایط یکسان است یا نه. 

علیرضانجف زاده بازدید : 37 دوشنبه 22 خرداد 1391 نظرات (0)

آندرانیک تیموریان در مورد رویارویی با قطر حرف‌هایش را این گونه آغاز کرد: «در ازبکستان 3 امتیاز شیرین گرفتیم و حالا باید برای بالابردن شانس صعود خود به جام جهانی بازی دوم را هم ببریم. به نظر من ایران نسبت به دیدار قبلی مقابل ازبکستان بازی بهتری را به نمایش خواهد گذاشت و من معتقدم که فوتبالدوستان نباید آن بازی را ملاک قضاوت قرار دهند.»
قطر در شرایطی به مصاف ایران می‌آید که جمعه گذشته 4 گل از کره جنوبی خورد. با این حال آندو معتقد است که بازی آسانی نداریم و در این خصوص ادامه داد: «هر بازی شرایط خاص خودش را دارد و قرار نیست قطر خیلی راحت به ما ببازد. اگر می‌خواهیم 3 امتیاز را بگیریم باید تلاش کنیم و از آنها بهتر باشیم. قطر در بازی‌های بیرون از خانه خوب نتیجه می‌گیرد در ضمن آنها در 2 بازی اخیر ما را اذیت کردند و نشان دادند که تیم ضعیفی نیستند.»
برخی معتقدند ایران در صورت شکست دادن قطر شانس زیادی برای صعود خواهد داشت. آندو در این خصوص اظهار داشت: «اگر این بازی را ببریم من هم قبول دارم که شرایط خوبی خواهیم داشت. الان همه چیز خوب پیش می‌رود و باید قطر را ببریم تا آماده بازی بعدی شویم. من معتقدم ایران پتانسیل صعود به جام جهانی را دارد و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد در نهایت صعود خواهیم کرد.»
این روزها شایعات زیادی در مورد ماندن یا جدایی تیموریان از استقلال مطرح است. گفته می‌شود آندو از لیگ قطر پیشنهاد دارد، وقتی از او در مورد وضعیتش در مورد سال آینده سوال می‌کنیم این جواب را داد: «فعلا چیزی معلوم نیست و بعد از بازی با قطر در مورد آینده‌ام به خوبی فکر خواهم کرد تا یک تصمیم مناسب بگیرم. من از لیگ قطر پیشنهاد دارم و این موضوع را کتمان نمی‌کنم بنابراین احتمال جدایی‌ام از استقلال وجود دارد ولی این موضوع قطعی نیست. مدیر برنامه‌هایم در جریان کارها قرار دارد و قرار است این موضوع را پیگیری کند.»
آندو در پایان حرف‌هایش گفت: «اگر شرایط آن طور باشد که من می‌خواهم باشد، دوست دارم در خارج از ایران بازی کنم در غیر این صورت اگر در ایران ماندم برای استقلال بازی خواهم کرد. فعلا چیزی مشخص نیست و باید منتظر آینده باشیم.»

علیرضانجف زاده بازدید : 36 دوشنبه 22 خرداد 1391 نظرات (1)

سرمربي پرتغالي تيم ملي فوتبال ايران در نشست خبري پيش از ديدار اين تيم برابر قطر درباره اين بازي گفت: تمام بازي‌ها در راه صعود به جام جهاني شرايط خاص خود را دارند و تمام تيم‌ها از كيفيت و پتانسيل بالايي براي پيروزي برخوردار هستند. مسلما ما در بازي فردا اعتماد به نفس بالايي داريم و مطمئن هستيم كه با حضور هواداران پرشورمان پيروز مي‌شويم. چيزي كه از اهميت زيادي برخوردار است، اين است كه ما برابر قطر بهترين بازي خود را انجام دهيم.

وي ادامه داد: به هيچ وجه فكر نمي‌كنيم كه قطر تيم ضعيفي است و قابليت اين تيم را ناديده نخواهيم گرفت. اتفاقا برعكس احترام زيادي هم براي اين تيم قائل هستيم و فكر مي‌‌كنيم كه قطر با قدرت بيشتري نسبت به بازي با كره جنوبي به ايران مي‌آيد. آن‌ها مطمئنا خوب بازي مي‌كنند، اما من به بازيكنانم اعتماد كامل دارم و فكر مي‌كنم كه برابر قطر بازي خوبي انجام خواهيم داد.

كي‌روش در ادامه و در واكنش به اين سوال كه چه حرفي براي هواداران تيم ملي دارد؟ گفت: باز هم تكرار مي‌كنم كه ايمان دارم رسانه‌هاي ايراني مي‌توانند از هواداران براي حضور در ورزشگاه دعوت كنند و كمك كنند كه بازي در حضور هواداران تيم ملي و در ورزشگاهي پر از تماشاگر برگزار شود. من خيلي مستقيم و صميمانه از رسانه‌ها دعوت مي‌كنم كه اين كار را انجام دهند. همچنين از هواداران تيم ملي دعوت مي‌كنم كه سه‌شنبه براي ديدن يك بازي خوب به ورزشگاه بيايند. ما مسلما به حمايت آن‌ها نياز داريم.

در ادامه يك خبرنگار قطري از كي‌روش پرسيد كه آيا به نظر او قطر نسبت به مرحله قبل تفاوت كرده است؟ كه وي پاسخ گفت: مسلما تفاوت‌هايي خواهد داشت. ما بازي قطر مقابل لبنان و كره جنوبي را ديده‌ايم و مطمئن هستيم كه قطر مهره‌هاي لازم را براي انجام بازي خوب برابر ايران دارد. بازي كه در مرحله قبل با اين تيم در تهران داشتيم، مربوط به گذشته است و اين بار شرايط كاملا تفاوت مي‌كند. در آن بازي قطر انگيزه زيادي براي پيروزي داشت، در حالي كه ما پيش از آن صعودمان را قطعي كرده بوديم، اما در بازي فردا هر دو تيم با انگيزه زياد رودروي يكديگر قرار مي‌گيرند.

كي‌روش در ادامه و در پاسخ به اين سوال كه چرا تيم ملي برابر ازبكستان نتوانست بازي مقتدارنه‌اي از خود نشان دهد و اين كه تيم ملي چقدر با تيم ايده‌آل او فاصله دارد؟ گفت: پيروزي، پيروزي است و فقط سه امتياز اهميت دارد. وقتي كه تيم شما به جام جهاني صعود كند، ديگر اهميتي ندارد كه تيمتان حملات زياد يا بازي جنگجويان داشته است يا خير. ما برابر ازبكستان به تمركز بالا نياز داشتيم و بازيكنانمان بايد جنگجويانه بازي مي‌كردند. آن‌ها ثابت كردند كه مي‌توانند اين كار را تا پايان دقيقه 90 انجام دهند.

سرمربي تيم ملي ادامه داد: شما امسال ديديد كه چلسي 93 دقيقه برابر بايرن‌ دفاع كرد و رئال هم 120 دقيقه اين كار را برابر بارسلونا انجام داد و هر دو پيروز شدند. پس آنچه كه مهم است، كسب پيروزي است. در بازي فردا اگر موقعيت ارائه فوتبالي زيبا و تماشاگر پسند را داشته باشيم، حتما اين كار را مي‌كنيم ولي وقتي به بازي جنگجويانه نياز داشته باشيم هم اين گونه بازي مي‌‌كنيم. چيزي كه در اينجا اهميت دارد، اين است كه همه تيم‌ها فهميدند كه بازيكنان ما توانايي انجام بازي جنگجويانه را دارند و در بازي فردا هم اگر لازم باشد، همانند بازي با ازبكستان ظاهر خواهيم شد.

در پايان خبرنگار ديگري خطاب به كي‌روش گفت قطر در هفته‌ گذشته دو بازي انجام داده، در حالي كه ايران تنها يك بازي كرده است و آيا به نظر او اين مساله قدرت فيزيكي قطري‌ها را نسبت به ايران كاهش نمي‌دهد كه سرمربي تيم ملي در پاسخ گفت: تنها زماني مي‌توانم پاسخ اين سوال را بدهم كه بازي تمام شده باشد. اگر قطر نسبت به بازي قبل چهار يا پنج بازيكن خود را تغيير داده باشد كه ماجرا كاملا تفاوت مي‌كند و ما تنها زماني در اين باره مي‌توانيم نظر بدهيم كه بدانيم قطر با چه تركيبي روبروي ما ظاهر مي‌شود، اگر شما از اين مساله آگاهي داريد، بگوييد تا من هم جوابتان را بدهم.

علیرضانجف زاده بازدید : 32 دوشنبه 22 خرداد 1391 نظرات (0)

جواد نکونام در نشست خبری پیش از بازی با قطر در مورد بازی فردا اظهار داشت: ما در بازی با ازبکستان مسابقه سختی داشتیم. آنها در دور قبلی فقط یک گل دریافت کرده بودند و من مطمئن هستم این تیم با هر جا در زمین خودش بازی داشته باشد تیم مقابل به مشکل می‌خورد. 

وی افزود: مهم ۳ امتیاز این مسابقه بود که با برنامه‌ریزی توانستیم این امتیاز را به دست آوریم. ۳ امتیاز بازی با قطر هم برای ما خیلی مهم است و ما باید بازی با قطر را ببریم تا لذت شیرینی ۳ امتیاز بازی با ازبکستان برایمان بیشتر شود. امیدوارم که فردا با حمایت بازیکنان، هواداران و اهالی مطبوعات که همواره همراه این تیم بوده اند، بتوانیم بازی خوبی انجام دهیم و به پیروزی برسیم. 

نکونام در پاسخ به این سؤال که کیفیت خط هافبک ملی نسبت به گذشته چه تفاوت‌هایی کرده است گفت: خط هافبک تیم ملی در چند سال اخیر تغییرات زیادی داشته و بازیکنان مختلفی آمدند و رفتند و نمی‌توان گفت که چه کسی بهتر بوده است؛ مهم این است که همه ما برای تیم ملی بازی می‌کنیم و همه برای موفقیت تیم ملی تلاش می‌کنند. ما در بازی اول مقابل ازبکستان چون به پیروزی نیاز داشتیم نیاز بود در وسط زمین جنگ کنیم، در بازی با قطر مسئولیت‌مان بیشتر است. 

به گزارش فارس، جواد نکونام پس از نشست خبری در جمع خبرنگاران درباره اینکه قطر از کره جنوبی شکست خورده و آیا این مسئله تأثیری روی بازی آنها مقابل ایران دارد یا خیر گفت: این مسئله تأثیری روی بازی کره جنوبی ندارد، چون هر بازی شرایط خاص خودش را دارد. 

وی در پاسخ به این سؤال که شنیده می‌شد از تیم‌هایی مس کرمان و استقلال پیشنهاد دارد گفت: در این زمینه صحبتی با من نشده است و هیچ تیم ایرانی به من پیشنهاد نداده؛ فقط در ترکیه آقای فتح الله زاده صحبت معمولی با من داشت اما پیشنهاد نبود. من با ابراهیم قاسم‌پور در ارتباطم او مربی و استادم بوده است اگر مس کرمان مرا می‌خواست او به من می‌گفت. کار کردن با قاسم‌پور لذت‌بخش است اما به دلیل در فوتبال ما به حقش نرسیده و افتخار می کنم که زمانی شاگرد او بودم. 

نکونام در خصوص اینکه آیا می‌خواهد در اوساسونا بماند یا نه گفت: فعلا تکلیف آینده‌ام مشخص نیست چند پیشنهاد دارم که شاید به جدایی‌ام از اوساسونا منجر شود، اما چیزی معلوم نیست در هر صورت خودم تصمیم‌گیرنده هستم. 

کاپیتان تیم ملی در خصوص مسعود شجاعی گفت: از وقتی به ایران آمدم از او خبر ندارم، فقط می‌دانستم می‌تواند تمرینات را شروع کند. 

علیرضانجف زاده بازدید : 63 دوشنبه 22 خرداد 1391 نظرات (0)

 باشگاه پرسپولیس تصمیم گرفته تمرینات تیم فوتبال خود را از شنبه آینده شروع کند. این در حالی است که وضعیت مصطفی دنیزلی سرمربی این تیم هنوز مشخص نشده. دنیزلی که هنوز هم به ایران برنگشته، به مسئولان باشگاه قول داده تا پنجشنبه این هفته با حل شدن مشکلاتش به ایران برمی‌گردد. ولی چنانچه تا پنجشنبه برنگشت، پرسپولیسی‌ها باید به فکر یک سرمربی دیگر برای تیم خود باشند. همچنین قرار است مربیان تیم هم زیاد شوند. به احتمال فراوان افشین پیروانی به عنوان مربی به کادر فنی پرسپولیس اضافه خواهد شد.

علیرضانجف زاده بازدید : 60 دوشنبه 22 خرداد 1391 نظرات (0)

 در شرایطی که رقابت‌های فصل باشگاهی قاره سبز بیش از 3 هفته است که به پایان رسیده و تیم‌های برگزیده ملی این قاره درگیر حضور در یورو 2012 هستند، 7 ستاره حاضر در رقابت‌های اوکراین و لهستان مورد توجه ورزشی نویسان این قاره قرار گرفتند و در تیم منتخب فصل جای گرفتند.

 

براساس رای‌گیری که این اتحادیه ورزشی نویسان قاره پیش از شروع یورو 2012 انجام داد، ژاوی و سرخیو راموس(اسپانیا) مانوئل نویر و ماتس هوملس(آلمان)، آندرا پیرلو (ایتالیا)، کریستیانو رونالدو (پرتغال) و روبین فان پرسی (هلند) در جمع 11 ستاره برتر فصل جای گرفتند.

بر همین اساس لیونل مسی، اعجوبه آرژانتینی بارسا نیز در خط آتش این تیم جای گرفت. همین‌طور شینجی کاگاوا، بازیکن ژاپنی بورسیادورتموند، نماینده بهترین بازیکن قاره کهن در جمع 11 نخبه فوتبال جهان شد.

*فهرست این تیم به شرح زیر است:

دروازه‌بان: مانوئل نویر – بایرن‌مونیخ

خط دفاع: دنی آلوس (بارسا اسپانیا)،‌ ونسان کمپانی(منچسترسیتی انگلیس)،‌ ماتس هوملس(بورسیادورتموند آلمان)، سرخیو راموس (رئال مادرید اسپانیا)

خط میانی: ژاوی (بارسلونا اسپانیا)، آندرا پیرلو(یوونتوس ایتالیا)،‌ شینجی کاگاوا (بورسیادورتموند آلمان)

خط حمله: لیونل مسی(بارسلونا اسپانیا)، روبین فان پرسی(آرسنال انگلیس)، کریستیانو رونالدو (رئال مادرید اسپانیا)

علیرضانجف زاده بازدید : 38 دوشنبه 22 خرداد 1391 نظرات (0)
در اولين بازي و از ساعت 20:30 به وقت ايران، جمهوري چک و يونان در ورسلاو جدال حساسي را برگزار خواهند کرد. چکي‌ها در ديدار اول با نتيجه 4 بر يک مقابل روسيه شکست خوردند و در ديدار مقابل يونان چيزي براي از دست دادن ندارند. اين تيم نياز مبرم به پيروزي دارد و در صورتي که نتواند دست پر از اين جدال حساس خارج شود بايد با اين مسابقات وداع کند.

از طرفي يوناني‌ها در اولين ديدار خود شرايط متفاوتي را تجربه کردند. آن‌ها در ديدار مقابل لهستان در نيمه اول نمايش ضعيفي ارائه کردند اما در نيمه دوم با وجود يک بازيکن کمتر تا آستانه پيروزي بر ميزبان جام ملت‌ها پيش رفتند و در نهايت مقابل لهستان به تساوي رسيدند. اين تيم نيز براي باقي ماندن در کورس صعود به کسب امتياز در اين ديدار نياز دارد.

دو تيم يونان و جمهوري چک آخرين ديدار خود را مقابل يکديگر در سال 2004 برگزار کردند که يوناني‌ها موفق شدند با يک گل چک را شکست دهند.

آورام پاپادوپولوس يکي از مدافعان اصلي يونان که در ديدار مقابل لهستان زمين بازي را به دليل مصدوميت ترک کرد ديگر نمي‌تواند اين تيم را همراهي کند. ديگر غايب اين تيم سوکراتيس پاپوستاتوپولوس مدافع 24 ساله است که با اخراج در ديدار اول يونان، بيش از پيش دست فرناندو سانتوس سرمربي پرتغالي يونان را خالي کرده است.

ديگر ديدار اين گروه ميان لهستان يکي از ميزبانان يورو 2012 و روسيه از ساعت 23:15 فردا در ورزشگاه ملي شهر ورشو برگزار مي‌شود.

شاگردان فرانشيزک اسمودا در ديدار اول خود يک نيمه مقابل قهرمان يورو 2004 عملکرد خوبي از خود نشان دادند اما در نيمه دوم دچار ضعف شدند و نتوانستند از پيروزي تک گل خود دفاع کنند.

اين تيم که فابيانسکي دروازه‌بان اول خود را پيش از شروع مسابقات از دست داد، در ديدار مقابل روسيه نمي‌تواند از اسژني ديگر دروازه‌بان خود استفاده کند.

اين دروازه‌بان در ديدار مقابل يونان با کارت قرمز داور مواجه شد و بازي حساس مقابل روسيه را از دست داد.

لواندوفسکي مهاجم لهستان، پس از گلزني در ديدار افتتاحيه

ميزبان يورو در تقابل با روس‌ها بدون شک کار دشواري پيش‌رو خواهد داشت و براي زنده نگه‌داشتن اميدهاي خود براي صعود نياز مبرم به پيروزي و کسب امتياز و گلزني ماشين گلزني خود لواندوفسکي دارد.

روسيه نيز با هدايت ديک ادووکات هلندي اولين بازي خود را مقابل جمهوري چک با نتيجه قاطعانه 4 بر يک با پيروزي پشت‌سر گذاشت و مي‌خواهد در دومين بازي خود کار صعودش از اين گروه را قطعي کند.

روس‌ها در اين ديدار اميد زيادي به ژاگوئف مهاجم دو گله خود دارند. در کنار اين بازيکنان مهاجمان توانمند ديگري مانند پاوليوچنکو شيرکوف مي‌توانند روي دروازه لهستان خطرساز ظاهر شوند.

شاگردان ادووکات در 6 ديدار اخير خود 4 برد و 2 تساوي بدست آورده‌اند اما لهستان 2 تساوي، يک باخت و سه برد را تجربه کرده است.
علیرضانجف زاده بازدید : 40 دوشنبه 22 خرداد 1391 نظرات (0)

دروسي در ديدار ايتاليا و اسپانيا از چارچوب بازي‌هاي گروهي يورو 2012 از خط مياني به دفاع منتقل شد و در خط دفاعي 3 نفره آتزوري عملکرد بسيار خوبي را از خود نشان داد. 

خوزه مورينيو در اين مورد گفت: به نظر من دروسي عالي بود، او بدون شک يکي از بهترين‌هاي ايتاليا در اين ديدار بود. تيم ملي ايتاليا نيز با اين عملکرد مي‌تواند تا مراحل پاياني يورو پيش برود. سرمربي پيشين باشگاه اينترميلان پس از تمجيد از عملکرد تيم ملي ايتاليا به انتقاد از اسپانيا پرداخت. 

وي در اين مورد گفت: اشتباهات اسپانيا به آندره پيرلو ايتاليايي فضاي بسيار خوبي براي درخشش داد. او بازيکني است که همواره براي تيم حريف مشکلاتي را ايجاد مي‌کند. البته ماتادورها تصميم گرفته بودند بازي را بدون مهاجم آغاز کنند و نمايش ضعيف آنها موجب شد تا حملات آنها بدون نتيجه بماند. زماني که مي‌بينيد لوئيجي بوفون در طول مسابقه به درد سر نيفتاده، نتيجه مي‌گيريد که حضور هم‌زمان ژاوي، اينيستا و فابرگاس بي فايده بوده است. 

علیرضانجف زاده بازدید : 48 دوشنبه 22 خرداد 1391 نظرات (0)

احمد هاشميان با بيان اين كه از تعداد 71 نمونه دوپينگ گرفته شده در هفته هاي پاياني ليگ برتر و ليگ آزادگان 69 مورد منفي بوده است، گفت: متأسفانه يك بازيكن ليگ برتري و يك بازيكن ليگ آزادگان داراي تست مثبت بودند كه اقدامات اوليه درباره آن ها انجام شده است. وي ادامه داد: داروي ممنوعه اي كه فوتباليست ليگ برتري آن را استعمال كرده است، سيبوترامين بوده و بازيكن دوپينگي ليگ آزادگان نيز دگزامتازون مصرف كرده است. كميسيون بدوي براي رسيدگي به پرونده اين دو بازيكن همين هفته برگزار مي شود و رأي اوليه آن ها تا پايان هفته اعلام مي شود.

علیرضانجف زاده بازدید : 32 دوشنبه 22 خرداد 1391 نظرات (0)

زمزمه‌هایی در اطراف باشگاه پرسپولیس وجود دارد که سایه علی دایی را سنگین‌تر از همیشه روی سر این تیم نشان می‌دهد. اگر نام سرمربی پرسپولیس در لیگ دوازدهم علی دایی بود لطفا خیلی تعجب نکنید، چون احتمال این اتفاق هر لحظه بیشتر می‌شود.

بعد از حرف و نقل‌هایی که طی دو هفته گذشته در مورد دنیزلی به وجود آمد و احتمال نیامدن او به ایران مطرح شد، خود آقا مصطفی در آخرین حرف‌هایش از منتفی شدن ماجرای بشیکتاش و بازگشت قریب‌الوقوعش به ایران خبر داد. اما این روزها هیچ خبری از دنیزلی نیست و کسی در مورد زمان بازگشت او به ایران صحبتی نمی‌کند.

از سوی دیگر خریدهای پرسرو صدای پرسپولیس از روی لیستی که معلوم نیست دنیزلی تا چه حد از آن باخبر بوده است یکی‌یکی در حال انجام هستند. بازیکنان مازاد هم طی لیستی که نزدیکان دنیزلی از آن اعلام بی‌خبری کرده بودند مشخص شد. از طرف دیگر این روزها هیچ ردی از علی دایی در مطبوعات و رسانه‌ها پیدا نمی‌کنید مگر احتمال حضور او در هرتابرلین که در نوع خودش شایعه بامزه‌ای است.

نشستن دایی روی نیمکت پرسپولیس گمانه‌ای است که هیچکس به روشنی از آن حرف نمی‌زند اما مثل یک ترس مزمن در ذهن همه حضور دارد و هیچکش دلیل کافی برای تکذیب آن پیدا نمی‌کند. ماجرای عجیبی است؛ نام این مرد روزهای زیادی به سمبل اعتراض در میان پرسپولیسی‌ها تبدیل شده بود و حالا بازگشت او به بزرگ‌ترین عامل تردید برای همان پرسپولیسی‌ها مبدل شده است.

امروز در میان فوتبالی‌ها یک خبر عجیب دهان به دهان می‌چرخد که برای مشخص شدن صحت و سقم آن باید کمی بیشتر صبر کرد. کریم‌ انصاری‌فرد که به نظر می‌رسید به استقلال بیشتر از همه تیم‌ها نزدیک است با یک پیشنهاد سنگین مالی به سمت پرسپولیس متمایل شد و می‌گویند تا ساعاتی دیگر با پیراهن سرخ عکس خواهد گرفت (البته اگر کی‌روش به او اجازه عکس گرفتن بدهد!) حالا خیلی‌ها معتقدند پرسپولیسی شدن کریم نشانه مهمی است که پازل آمدن علی دایی را تکمیل می‌کند. می‌گویند اگر انصاری‌فرد بیاید به احتمال 90 درصد باید علی دایی را سرمربی فصل بعدی پرسپولیس بدانیم.

باور کنید تایید کردن این گمانه‌ها به همان اندازه سخت است که رد کردن آن‌ها غیرممکن به نظر می‌رسد. علی دایی، مردی که «خدا به او عزت داد تا بالاتر از پرسپولیس قرار بگیرد» در آستانه بازگشت به نیمکت این تیم است! عزت زیاد!!!

تعداد صفحات : 5

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    بهترین بازیکن کدام است
    آمار سایت
  • کل مطالب : 164
  • کل نظرات : 19
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 18
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 18
  • بازدید ماه : 18
  • بازدید سال : 131
  • بازدید کلی : 9,650