loading...
اخبارورزشی
علیرضانجف زاده بازدید : 49 سه شنبه 23 خرداد 1391 نظرات (0)

يمي كه ازبكستان را در تاشكند مي‌برد بايد قطر را در تهران شكست بدهد. اين انتظار همه آنهايي است كه از ساعت‌ هاي اوليه صبح امروز به ورزشگاه آزادي مي‌روند تا با حمايت از تيم ملي، نقش خود را در راه صعـــود اين تيم به جام جهاني 2014 به بهترين شكل ممكن ايفا كنند. 

شش امتيازي شدن ايران در گروهي كه ازبكستان از دو بازي اولش فقط يك امتياز كسب كرده و قطر هم با يك بازي بيشتر سه امتيازي است، شانس‌هاي صعود تيم ملي به جام جهاني 2014 را دوچندان مي‌كند.

براي اين مهم بايد قطر را در تهران شكست داد. البته قطري‌ها در بيشتر بازي‌هاي مستقيم خود با ايران بازنده بوده‌اند (10 باخت در 17 بازي) اما شكست 4 بر يك اين تيم مقابل كره جنوبي، كه جمعه شب در دوحه رقم خورد، باعث شده است تا توقع بردن اين تيم نزد فوتبالدوستان ايراني به بالاترين حد خود برسد.

البته كارلوس كرش معتقد است: «آن شكست سنگين مي‌تواند انگيزه‌هاي قطري‌ها را براي جبران ناكامي اين تيم و خلق شگفتي بيشتر كند. ما با اعتماد به نفس كافي به مصاف قطر مي رويم و اين اطمينان را داريم كه مي‌توانيم با سه امتياز زمين را ترك كنيم.» نبايد فراموش كرد كه قطري‌ها هم مي‌آيند تا بهترين بازي خود را به نمايش بگذارند، نه اين‌كه يك شكست پرگل ديگر متحمل شوند. من معتقدم تمام تيم‌ها قابليت خاص خود را دارند و نبايد اين‌گونه فكر كرد كه با يك حريف ضعيف روبه‌رو هستيم.

البته قطري‌ها يك بار موفق شده‌اند تيم ملي ايران را در تهران متوقف كنند؛ ديداري كه به دليل برگزاري‌اش در
اسفندماه گذشته، هنوز از ذهن فوتبالدوستان پاك نشده است.

آخرين رويارويي ايران و قطر در آخرين هفته از دور گروهي مرحله مقدماتي جام جهاني برگزار شد و با تساوي 2 بر 2 در آزادي پايان يافت.

در آن بازي تيم ملي كه صدرنشيني زودهنگامش را جشن گرفته بود، انگيزه كافي براي بردن نداشت، اما قطري‌ها اگر امتياز نمي‌گرفتند، نمي‌توانستند به اين مرحله صعود كنند.

در چنين شرايطي ما بازي 2 بر يك برده را مقابل قطري‌ها مساوي كرديم تا حكم حذف بحرين را امضا كنيم. با اين حال سرمربيان هر دو تيم تاكيد دارند كه شرايط اين دو بازي با هم متفاوت است.

پائولو اتوري، سرمربي قــطر دراين باره گفت: هر بازي شرايط خاص خودش را دارد. البته بازي با ايران در هر شرايطي سخت است و من مي‌دانم با وجود بازيكنان با تجربه و بزرگي كه در تركيب تيم حريف قرار دارند، دشواري‌هاي ما براي رسيدن به نتيجه دلخواه بيشتر از آنهاست. با اين وجود باور دارم كه تيمم مي‌تواند شگفتي‌ساز شود. طبيعتا روي كاغذ شانس ايران و كره جنوبي براي صعود بيشتر از ديگر تيم‌هاست، اما احساس من اين است كه تيم ملي قطر هم پتانسيل صعود به جام جهاني را دارد.

كرش: پيروزي، پيروزي است
پس از پيروزي با ارزش مقابل ازبكستان كه با گل دقيقه 94 محمدرضا خلعتبري به دست آمد، حالا بايد منتظر تماشاي شكل متفاوتي از بازي تيم ملي بود؛ چراكه اين بار ورزشگاه آزادي از ساعت 20 امشب ميزبان است و حريف هم به هيچ عنوان در حدواندازه‌هاي ازبكستان نيست. آيا اين اتفاق خواهد افتاد؟

كرش در پاسخ به اين سوال «جام‌جم» و اين‌كه چرا تيم ملي با وجود سختكوشي قابل ستايش بازيكنانش مقابل ازبكستان، نتوانست نمايشي تماشاگرپسندانه در تاشكند ارائه كند، گفت: بايد بگويم پيروزي، پيروزي است. وقتي شما به جام جهاني صعود كنيد ديگر مهم نيست كه چقدر حمله كرده‌ايد و چند موقعيت گل داشته‌ايد، مهم اين است كه به جام جهاني رسيده‌ايد.

وي افزود: ما در ديدار با ازبكستان نياز به امتياز داشتيم و اين‌كه جنگجويانه بازي كنيم. خوشبختانه شاگردانم خواسته‌هايم را در زمين پياده و ثابت كردند اگر احتياج به پيروزي داشته باشند تا وقت‌هاي اضافه هم براي رسيدن به آن تلاش مي‌كنند.

او سپس با اشاره به بازي‌هاي تدافعي چلسي و رئال مادريد و پيروزي‌هاي با ارزشي كه مقابل بايرن مونيخ و بارسلونا به دست آوردند، افزود: در بازي مقابل قطر اگر موقعيت ارائه يك فوتبال خوب را داشته باشيم، زيبا بازي خواهيم كرد؛ اما وقتي نياز به بازي جنگجويانه باشد روش كارمان را تغيير خواهيم داد. آنچه حائز اهميت است اين‌كه تمام مربيان تيم‌هاي حاضر در انتخابي جام جهاني متوجه شده‌اند كه بازيكنان ايران چقدر توانايي دارند. من در اينجا تاكيد مي‌كنم اگر نياز باشد با روشي كه جلوي ازبكستان بازي كرديم بازي كنيم و پيروز شويم، باز هم اين روش را در زمين پياده خواهيم كرد.

كرش كه در كنفرانس خبري بازي امروز صحبت مي‌كرد، صحبت هايش را با اين جمله به پايان برد: اطمينان دارم كه سه‌شنبه شب تماشاگران ورزشگاه را پر مي‌كنند؛ چرا كه حضور آنها اعتماد به نفس ما را بيشتر مي‌كند. ما براي صعود به جام جهاني به حمايت هواداران و البته رسانه‌ها نياز داريم.

100814401461

غيبت مجتبي جباري و پژمان منتظري گرچه خبري بد براي تيم ملي در بازي با قطر است، اما بازگشت اشكان دژاگه كه در اولين بازي ملي خود دو گل به قطر زد و ستاره بازي شد خبري اميدواركننده براي شاگردان كرش خواهد بود. حضور اين بازيكن تاثيرگذار باعث مي‌شود انسجام خط مياني تيم ملي بيشتر شود و شاهد بازي بهتري از اين تيم، در مقايسه با بازي قبلي‌مان مقابل ازبكستان باشيم.

در ديگر بازي اين گروه كره جنوبي در سئول ميزبان لبنان است و به نظر مي‌رسد مشكل چنداني براي پيروزي در اين بازي و 6 امتيازي شدن نداشته باشد.

در ديگر گروه مقدماتي جام جهاني در آسيا نيز، امروز استراليا و ژاپن در حساس‌ترين بازي به مصاف هم مي‌روند و عراق هم در زمين بي‌طرف(قطر) از عمان قعر جدولي ميزباني مي‌كند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    بهترین بازیکن کدام است
    آمار سایت
  • کل مطالب : 164
  • کل نظرات : 19
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 18
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 29
  • بازدید ماه : 85
  • بازدید سال : 198
  • بازدید کلی : 9,717