loading...
اخبارورزشی
علیرضانجف زاده بازدید : 44 شنبه 20 خرداد 1391 نظرات (0)
کاپیتان سرخ پوشان که سال گذشته در همین روزها و شاید کمی هم زودتر، در نخستین روزهای فصل نقل و انتقالات به عنوان نخستین خرید پرسپولیس با این تیم قرارداد امضا کرد روز سه‌شنبه گذشته هم برای تمدید آن به ساختمان باشگاه رفت اما این‌بار اگر توافقی هم صورت گرفت روی کاغذ نیامد.
 
 

 آنچه مشخص است بحث کریمی با تیم محبوبش به هیچ وجه مادی نیست که اگر این گونه بود او به پیشنهادهای مالی بهترش پاسخ مثبت می‌داد.

کریمی در فصل گذشته تا نزدیک به سه برابر پیشنهاد پرسپولیس، پیشنهاد داشت. بحث بعدی او دنیزلی هم نیست چون آن سوء‌تفاهمات و مسائل مطرح شده قبل از یکی دو بازی آخر لیگ برطرف شده بود. حتی او با مصطفی دنیزلی هم مشکلی ندارد چرا که در امارات و جده صحبت‌های بسیار خوبی با هم داشتند. پس سوالی که مطرح می‌شود این است که چرا قراردادش را تمدید نکرد؟

شرط رویانیان برای وارد نشدن کریمی در مسائل فنی تیم هم مورد قبول جادوگر قرار گرفته و مشکلی از این بابت وجود ندارد. اما علی کریمی فصل سختی را پشت سر گذاشت. او کاپیتان تیمی بود که به باخت‌های پر تعداد عادت کرده بود و با وجود همه تلاش‌ها او و چند بازیکن دیگر نتوانستند مانع از کسب نتایج ضعیف در لیگ شوند. کالبدشکافی این مهم در حوصله این مطلب نمی‌گنجد چون دلایل نتایج ضعیف پرسپولیس به موارد زیادی معطوف می‌شود. او می‌داند که اگر امسال هم پرسپولیس خوب بسته نشود باز هم او در تیررس پاسخگویی به سوالات خبرنگاران، بعد از بازی‌ها قرار خواهد گرفت.

او انتظار دارد که پرسپولیس، قدرتمند و در شان نام این تیم بسته شود. البته تا امروز خریدهای رویانیان در قلب دفاع تا حدود زیادی خیال هوادارانش را راحت کرده که دیگر به راحتی گل نخورند اما این تیم هنوز یک هافبک تدافعی را جذب نکرده و ذاکره با پژمان نوری و خلعتبری همچنان ادامه دارد در حالی‌که تنها یک گزینه لیگ برتری برای‌شان باقی مانده است. تجربه نشان داده که به‌کار بردن کلماتی مثل تیم کهکشانی، همانطور که مهدوی‌کیا گفته و دیروز هم رویانیان به آن اشاره داشته خیلی صحیح نیست چون سطح توقع هواداران را بالا می‌برد.

اگر دلیل اینکه کریمی در روز سه‌شنبه گذشته قراردادش را تمدید نکرده همین مساله بسته شدن تیم باشد باید مدعی شد که جادوگر دیگر مشکلی برای امضای قرارداد مجدد ندارد.

به هر حال باید منتظر ماند و دید ظرف روزهای آینده چه بازیکنی سهمیه هفتم لیگ برتری پرسپولیس خواهد بود. آیا پست هافبک دفاعی پر می‌شود یا دوباره سراغ بازیکنان فصل گذشته می‌روند.

علیرضانجف زاده بازدید : 45 شنبه 20 خرداد 1391 نظرات (0)

هاجم کهنسال تیم فوتبال آلومینیوم هرمزگان گفت: از تیم پرسپولیس برای بازی در این تیم پیشنهاد داشته و در حال مذاكره با رویانیان هستم!
  بهمن طهماسبی' در گفت و گو  با بیان اینكه مذاكرات با مدیر عامل باشگاه پرسپولیس تهران به خوبی پیش می رود، اضافه كرد: خوشبختانه تا به امروز مشكل خاصی نبوده اما هنوز كار به پایان نرسیده است. وی با اشاره به اینكه انتقالش از تیم آلومینیوم هرمزگان به سایر تیم های لیگ برتری، جزو سهمیه لیگ دسته یك به شمار می رود، افزود: این مساله باعث شده تا پیشنهادهایی كه برای فصل جدید به من شده است، قدری زیادتر از گذشته باشد از این رو به غیر از تیم پرسپولیس از سایر تیم های تهرانی و شهرستانی نیز پیشنهادات دیگری دارم كه در صورت منتفی شدن پیوستنم به پرسپولیس، شرایط آن ها را بررسی خواهم كرد.
 مهاجم اسبق تیم فوتبال نفت تهران در خصوص عملكردش در تیم آلومینیوم هرمزگان كه به عنوان نخستین تیم دسته اولی به لیگ برتر صعود كرد، نیز گفت: فصل خوبی را پشت سر گذاشتم و توانستم 13 گل در جریان بازی برای تیمم به ثمر برسانم .

 طهماسبی در باره اینكه چرا در این تیم نمی خواهد فوتبالش را ادامه دهد، نیز خاطرنشان كرد: قراردادم با این تیم برای یك فصل بود و هم اكنون بازیكن آزاد محسوب می شوم، صادقانه بگویم وضعیت مالی باشگاه به هیچ وجه خوب نیست و من ترجیح می دهم در حال حاضر برای این تیم بازی نكنم.
طهماسبی درست 11 سال پیش یه عنوان یک پدیده از ایرسوتر به استقلال رفت  و بعد از یک فصل ناموفق در بسیاری از تیمهای باشگاهی ایران بازی کرد. اینکه او بعد از این همه سال دوباره سر از پایتخت در می آورد ، نشانگر نبوغ او نیست ؛ چرخه سازندگی فوتبال ما به گل نشسته است! 

علیرضانجف زاده بازدید : 44 شنبه 20 خرداد 1391 نظرات (0)

در تمرین امروز تیم ملی  غیبت سیدجلال حسینی كه به تازگی با تیم پرسپولیس تهران به توافق رسیده و قراردادش را ثبت كرده است، سوال برانگیز بود...

 گویا این بازیكن بدون هماهنگی با كادر فنی برای ثبت قراردادش اقدام كرده و مورد غضب 'كارلوس كی روش' قرار گرفته است.سیدجلال قرار است در بازی قطر  به همراه هادی عقیلی در قلب دفاع تیم ملی به میدان برود.

علیرضانجف زاده بازدید : 33 شنبه 20 خرداد 1391 نظرات (0)

 سیاوش اکبرپور به عنوان پنجمین بازیکن استقلال در فصل جدید با مسئولان این تیم قرارداد بست.

 اکبرپور مهاجم فصل گذشته تیم تراکتورسازی تبریز که سابقه حضور در جمع آبی‌پوشان را دارد، با عقد قرارداد یک ساله به این تیم پیوست.این در حالی است که در روزهای اخیر شایعه شده بود قلعه نویی از اکبرپور ناراحت است و شاید این بازیکن را نخواهد.فتح الله زاده هم با تایید بازگشت اکبرپور به استقلال می گوید:«با این بازیکن قرارداد 4 برگی داخلی امضا کرده‌ایم و او فصل آینده در استقلال بازی خواهد کرد.»اکبرپور هم با تایید حضورش در استقلال می گوید:«در نهایت حضورم در استقلال قطعی شد و سال بعد در این تیم بازی خواهم کرد.»

علیرضانجف زاده بازدید : 44 شنبه 20 خرداد 1391 نظرات (0)

یک منبع آگاه در باشگاه استقلال گفت: «امیرآبادی در لیست انتظار قراردارد و اگر به وی نیاز باشد قراردادش تمدید می شود در غیر این صورت وی از تیم جدا خواهد شد.»

وی اظهار داشت: «شیرزاد، یرکوویچ، عزیززاده و شریفات جزو جداشده های قطعی استقلال به شمار می آیند.»

این مقام مسئول افزود: «بنا بر اعلام آقای قلعه نویی نام مهدی امیرآبادی در لیست انتظار قرار گرفته و تمدید قرارداد وی منوط به نظر نهایی سرمربی تیم است.»

امیرآبادی کاپیتان فصل گذشته استقلال به شمار می آمد.

علیرضانجف زاده بازدید : 38 شنبه 20 خرداد 1391 نظرات (0)

نتقال ميثم بائو به استقلال تهران در آخرين روزهاي هفته گذشته، جار و جنجال‌هاي بسياري را در سطح محافل فوتبالي كشورمان به همراه آورد. هافبك سابق استقلال و پرسپوليس در حالي تنها 48 ساعت بعد از معرفي قلعه‌نويي به عنوان سرمربي آبي‌پوشان پايتخت به اين تيم پيوست كه خيلي از علاقه‌مندان به فوتبال از شنيدن اين خبر شوكه شدند. بسياري بر اين باورند كه تخصيص يك سهميه ليگ برتري براي خريد بائو - بازيكني كه به تازگي با تيم شهرداري تبريز به مسابقات دسته اول سقوط كرده - اشتباه و تا حدودي عجيب بوده است. با اين وجود دامنه حرف و حديث‌ها از ايراد اين اشكال «فني» به خريد بائو بسيار فراتر رفت و شبهات جدي‌تر ديگري به اين پرونده وارد شد. ادعاهاي چندي قبل اصغر مديرروستا در مورد چرايي عدم حضور بائو در بازي با تراكتورسازي – تيم سابق امير – مهم‌ترين عامل به وجود آمدن حرف و حديث‌هاي اين چند روزه بوده است. سرمربي پيشين شهرداري تبريز معتقد بود محروميت بائو در آستانه داربي تبريز تعمدي بوده است و حالا پيوستن ميثم به قلعه‌نويي، ظن و گمان‌ها را تقويت مي‌كند. با اين وجود، اين اولين باري نيست كه در تيم‌هاي قلعه‌نويي، چنين اتفاقاتي رخ مي‌دهد. او پيش‌تر نيز به واسطه خريد بازيكناني كه بعضا در برابر تيم‌هاي اين مربي نمايش چندان جالبي ارايه نداده بودند، در كانون توجهات قرار گرفته بود. در واقع اگر توجه بيشتر مربيان به بازيكناني جلب شود كه در مسابقه رودررو درخشش داشته‌اند، قلعه‌نويي سليقه متفاوتي دارد و جور ديگري به اين ماجرا نگاه مي‌كند! 
يكي از اولين خريدهاي جنجالي امير قلعه‌نويي در ليگ برتر، جذب رامين محرم‌نژاد بوده است. گلوي سرمربي كنوني استقلال در حالي پيش مدافع سابق شموشك گير كرد كه در يكي از حساس‌ترين مسابقات ليگ چهارم حرفه‌اي، همين بازيكن پايه‌گذار گل ديرهنگام آبي‌پوشان در زمين تيم نوشهري از كار درآمد. در آن مسابقه استقلال – شموشك و در حالي كه شاگردان قلعه‌نويي در آخرين دقايق از گشودن دروازه حريف نه چندان قدرتمند‌شان عاجز مانده بودند، محرم‌نژاد با يك پاس به عقب اشتباه و فراموش نشدني، سياوش اكبرپور و رضا عنايتي را در حالت دو به تك با دروازه‌بان شموشك تنها گذاشت. حاصل اين اتفاق هم پاس سيا به رضا و فتح سه امتياز بسيار حياتي براي استقلال در كورس قهرماني بود. اتفاق عجيب‌تر اما در تابستان آن سال رخ داد؛ جايي كه قلعه‌نويي همين رامين محرم‌نژاد را براي استقلال خريد و در تمام طول سال حتي يك دقيقه هم به او بازي نداد. به اين ترتيب مدافع اسبق تيم شمالي كه يك فصل سكونشيني با شماره 19 استقلال را تجربه كرده بود، از اين تيم رفت و بعدها خبر چنداني از او مخابره نشد. 
پرسپوليس و استقلال پس از قهرماني در ليگ و جام حذفي، با توپ پر وارد مسابقات ليگ هشتم شده بودند. در اين شرايط خيلي‌ها انتظار داربي تهران را مي‌كشيدند تا تقابل اين دو تيم مدعي و پرستاره را ببينند. بازي رفت مساوي شد و بازي برگشت با توجه به قرار گرفتن سرخابي‌ها و به ويژه استقلال در كورس قهرماني حساسيت بيشتري پيدا كرد. يك هفته قبل از اين تقابل كليدي، پرسپوليس بايد به رشت مي‌رفت تا با پگاه بازي كند. طبق معمول همه پيش داربي‌ها، چشم‌ها به بازيكنان دوكارته بود كه مبادا اخطار سوم را دريافت كنند. در اين ميان نگراني‌ها پيرامون محروميت احتمالي ستاره‌اي مثل ابراهيم توره بيشتر هم بود. با اين وجود مهاجم سنگالي اجازه نداد دلشوره هواداران تيمش زياد ادامه پيدا كند و در همان نيمه اول، با ضربه زدن به توپ پس از سوت داور در ميانه‌هاي زمين، يكي از عجيب‌ترين اخطارهاي ساليان اخير فوتبال ايران را گرفت. كارت زرد توره آنقدر سهل‌انگارانه و شگفت‌انگيز بود كه خيلي‌ها باورش نمي‌كردند، اما ابراهيم با همين اخطار داربي مرگ و زندگي را از دست داد و جالب اينكه سال بعدش او هم با امير به سپاهان رفت! 
استقلالي‌ها در ليگ هفتم روزهاي سختي را گذراندند و به رتبه‌اي بهتر از سيزدهمي دست پيدا نكردند. در اين شرايط همه اميد آنها به مسابقات جام حذفي معطوف شده بود؛ آنجا كه با قلعه‌نويي تازه وارد، كسب عنوان قهرماني و اعاده حيثيت خودشان را انتظار مي‌كشيدند. در فصلي كه مطابق مقررات مسابقه فينال به صورت رفت و برگشت برگزار مي‌شد، پگاه و استقلال به ديدار نهايي رسيدند. بازي رفت را رشتي‌ها در كمال تعجب با نتيجه ايده‌آل يك بر صفر و بدون دريافت گل در خانه، بردند و به همين دليل به نظر مي‌رسيد مسير همواري براي كسب اين افتخار تاريخي داشته باشند. با اين همه، برخي از ستاره‌هاي آن روز پگاه در مسابقه برگشت نمايش بسيار ضعيف و دور از انتظاري ارايه دادند كه از آن جمله مي‌توان به ابراهيم تقي‌پور اشاره كرد. اين مدافع وسط شمالي آن روز در قلب خط دفاعي تيمش كاملا متزلزل ظاهر شد و يكي از عواملي بود كه به پيروزي سه بر صفر آبي‌ها در وقت‌هاي اضافه كمك كرد. پس از اين اتفاق، تقي‌پور هم در ميان موجي از شايعات به استقلال آمد. جالب اينكه او نيز در ليگ هشتم چندان فرصت بازي به دست نياورد و بيشتر وقتش به همنشيني با امير، روي نيمكت استقلال گذشت! 
ميثم بائو كه اخيرا به استقلال پيوسته، به نوعي آخرين قطعه از پازل خريدهاي جنجالي و عجيب آبي‌پوشان به شمار مي‌رود. او در آستانه ديدار تراكتورسازي و شهرداري تبريز، به شكل دور از انتظاري سه كارته شد و بازي حساس تيم در آستانه سقوطش را از دست داد. آن بازي را تيم قلعه‌نويي برد، اما حواشي مربوط به محروميت بائو در اين داربي همچنان ادامه يافت. اصغر مديرروستا به ويژه بعد از اخراجش از شهرداري، اين اتفاق را عجيب و محصول توافق بائو با مربي فصل آينده‌اش دانست. بعدها وقتي خبر آمد كه بائو در استقلال به قلعه‌نويي پيوسته، شايعات جان تازه‌اي گرفتند و مديرروستا نيز به نوعي ادعاهايش را تكرار كرد. بايد صبور باشيم و ببينيم بائو هم مثل تقي‌پور و محرم‌نژاد به نيمكت ذخيره‌ها دوخته مي شود، يا با حضورش در زمين به اندازه كافي، خريد خودش را از نظر فني توجيه خواهد كرد.
البته همه شايعاتي كه در مورد امير قلعه‌نويي در فوتبال ايران وجود دارد، به همين خريدهاي جنجالي او منحصر نمي‌شود. بعضا محروميت برخي از بازيكنان در آستانه ديدار با تيم‌هاي قلعه‌نويي يا ضعف فني‌شان در خلال چنين مسابقه‌هايي نيز تنور حاشيه‌ها و حرف و حديث‌ها را داغ مي‌كند. در آخرين بازي ليگ پنجم كه استقلال قلعه‌نويي در آن به كسب پيروزي براي قهرماني نياز داشته، اشكان نامداري در اولين دقايق بازي دو گل بد و بسيار عجيب از عنايتي و سياوش اكبرپور خورد. جالب اينكه زلاتكو ايوانكوويچ مربي برق شيراز در دقيقه 20 بازي نامداري را با حاج اسبويي تعويض كرد و جالب‌تر اينكه اين دروازه‌بان هنگام خروج از زمين، با لبخندي به صورتش، به احوالپرسي و خوش و بش با برخي از بازيكنان حريف پرداخت. نامداري دو سال بعد و در ابتداي ليگ هفتم به استقلال پيوست. در جريان ديدارهاي پاياني ليگ هشتم و در روزي كه ذوب‌آهن اصفهان تنها به يك تساوي براي قهرماني نياز داشت نيز، عيسي اندوي - كه از عدم تمديد حضورش در ليگ برتر به واسطه تصويب طرح منع جذب گلر خارجي اطمينان داشت – چهار گل از فولاد خورد كه به ويژه اولين آنها بسيار بد و عجيب بود. اندوي در آخرين روزهاي ليگ دو مرتبه ديگر هم با اشتباهات باور نكردني‌اش به ذوب در مسير رسيدن به عنوان قهرماني ضربه زده بود كه از آن جمله مي‌توان به خطاي شش ثانيه‌ او در دقايق پاياني بازي با استقلال كه منجر به تك گل سرنوشت‌ساز شاگردان قلعه‌نويي شد اشاره كرد. همين امسال هم محروميت عجيب سامان آقازماني در آستانه بازي با تراكتورسازي، كم حرف و حديث درست نكرد. آقازماني با دريافت دو كارت زرد كودكانه برابر سايپا در نيمه زمين حريف در همان نيمه اول اخراج شد. مورد هدايت شهرياري هم كمي جنجالي شد؛ مدافع راست نفت آبادان كه در نيمه اول بازي با تراكتورسازي نمايش فاجعه‌باري داشت و با اشتباهاتش به سه گل پيش افتادن ميزبان تبريزي كمك كرد. شهرياري بين دو نيمه توسط كاستا تعويض و از باشگاه نفت اخراج شد. او قبل از اين مسابقه از آرزوي قلبي‌اش براي قهرماني تراكتورسازي سخن گفته بود!

علیرضانجف زاده بازدید : 35 جمعه 19 خرداد 1391 نظرات (0)

قاسم حدادی فر سرانجام در ذوب آهن ماندگار شد این در حالی است که او چند پیشنهاد قابل توجه داشت که آنها را رد کرد.
قاسم حدادی فر در مورد ماندن در ذوب آهن گفت: «برای تمدید قرارداد شرط خاصی نداشتم و فقط باید مسائلی که وجود داشت حل می شد. پیشنهادات خیلی خوبی از تیم های بزرگ داشتم ولی اولویتم این است که در ذوب آهن بمانم چون شرایط خانوادگی ام طوری است که نمی توانم خارج از اصفهان بروم.»
او در مورد روزهایی که در تبریز پشت سر گذاشت ادامه داد: «در تبریز خیلی مردم به من لطف داشتند و خیلی از لحاظ فوتبالی برایم خوب بود ولی مصدومیتی که داشتم باعث شد 4، 5 هفته حساس را از دست بدهم. بعد از این مصدومیت خیلی ها می گفتند قلعه نویی نسبت به من دید بدی پیدا کرده ولی اصلا این طور نبود و اتفاقا رابطه خوبی داشتیم.»
حدادی فر با اشاره به پیشنهاد پرسپولیس گفت: «صحبت های اولیه انجام شد ولی آن قدر پیش نرفت که با رویانیان حرف بزنم. به آنها گفتم که با ذوب قرارداد دارم و نمی توانم جدا شوم. من حتی از سپاهان هم پیشنهاد داشتم. با این که برای آنها احترام خاصی قائلم ولی یک ذوب آهنی هستم و به این تیم وفادار ماندم. الان شرایط ذوب آهن بحرانی است و باید کمک کنیم. از همه مسئولان می خواهم که به تیم کمک کنند تا به روال عادی برگردد.»
حدادی فر در خصوص جدایی ابراهیم زاده اظهار داشت: «ابراهیم زاده در این مدت حکم پدر را برای تیم داشت و روزهای خوب ذوب آهن با او بود. امیدوارم هرجا هست موفق باشد، ما روزهای خوبی با هم داشتیم و حتی با این تیم به فینال لیگ آسیا رفتیم و 2 بار هم نایب قهرمان لیگ شدیم.»

 

علیرضانجف زاده بازدید : 36 جمعه 19 خرداد 1391 نظرات (0)

سیاوش اکبرپور مهاجم فصل گذشته تیم تراکتورسازی تبریز که سابقه حضور در جمع آبی‌پوشان را دارد، با عقد قرارداد یک ساله به این تیم پیوست.

علی فتح‌الله‌زاده با اعلام این خبر گفت: «با این بازیکن قرارداد 4 برگی داخلی امضا کرده‌ایم و او فصل آینده در استقلال بازی خواهد کرد.»

وی همچنین با تائید خبر مذاکره با امیرحسین صادقی گفت: «با این بازیکن نیز مذاکرات خوبی انجام دادیم و یکشنبه آینده قراردادمان را نهایی خواهیم کرد.»

مدیرعامل باشگاه استقلال از آخرین مذاکرات با کریم انصاری‌فر خبر داد و گفت: «از نظر من انصاری‌فرد 90 درصد استقلالی است و تمام امضاهای مربوط به این بازیکن انجام شده و روز یکشنبه پس از صحبت نهایی قرارداد او را رسمی خواهیم کرد.» 

وی همچنین از جدایی یرکوویچ خبر داد و گفت: «این بازیکن فصل آینده با ما نخواهد بود. ساموئل نیز پیشنهاد بالایی به ما داده و در صورتی که رقمش را پایین بیاورد او را می‌خواهیم.»

فتح‌الله‌زاده در پایان گفت: «منصور پورحیدری به عنوان رئیس کمیته فنی و مدیرفنی تیم انتخاب شده است.»

علیرضانجف زاده بازدید : 43 جمعه 19 خرداد 1391 نظرات (0)

 استقلال به این دلیل خرید های لیگ برتری اش را سوزاندیک میلیارد و دویست میلیون هزینه جذب کریم؟!استقلال در فصل نقل و انتقالات امسال خریدهای ارزانی داشته است. آن ها بازیکنانی را به خدمت گرفته اند که قیمت آن چنانی ندارند. شاید بهتر است بگوییم خواهان زیادی ندارند! چه کسی غیر از قلعه نویی حاضر است میثم بائو را جذب کند یا سراغ امیرحسن صادقی و هاشم بیک زاده برود؟ الین قبیل بازیکنان در واقع همان هایی هستند که قلعه نویی می خواهد. بازیکنانی که در موقع لزوم با همه وجود برای تیم بازی کنند و در صورت لزوم نیز بدون ایجاد هیچ گونه حاشیه ای روی نیمکت بنشینند. میثم بائو، امیرحسن صادقی و حتی هاشم بیک زاده بازیکنانی هستند که به سادگی نیمکت نشین می شوند. قاسم دهنوی و امین منوچهری هم همین طور. تصور کنید قلعه نویی الان بخواهد این بازیکنان را در ترکیب اصلی قرار ندهد آیا با اعتراضی رو به رو خواهد شد؟! قطعا خیر! این قبیل بازیکنان هیچ اعتراضی به نیمکت نشینی ندارند. اما سوال این است که چرا آبی ها خرید هایی انجام می دهند که از همین حالا می توان آن ها را روی نیمکت گذاشت؟! پاسخ سوال کاملا روشن است. استقلال خرید های لیگ برتری اش را به نوعی سوزاند یا به عبارت بهتر صرفه جویی مالی کرد تا بتواند کریم انصاری فرد را جذب کند. گفته می شود آقا کریم مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون تومان از استقلالی ها خواسته و علی فتح الله زاده هم از آن جا که پول کافی در اختیار دارد به مهاجم سابق سایپا چراغ سبز نشان داده است. البته آبی ها امسال به لحاظ مالی بسیار عقب تر از سرخ ها هستند چون فتح الله زاده دوستی به نام آقای شیرینی ندارد!

علیرضانجف زاده بازدید : 35 جمعه 19 خرداد 1391 نظرات (0)

مسابقات والیبال انتخابی المپیک در ژاپن امروز پنجشنبه با برگزاری چهار دیدار در سالن مترو پولیتن توکیو پیگیری شد. مانند روز گذشته تیم ملی ایران نخستین دیدار امروز را برگزار کرد که طی آن موفق شد پیروزی بی دردسر و راحتی را برابر تیم ناامید ونزوئلا کسب کند.

بازیکنان تیم ملی والیبال ایران آغاز خوبی در دیدار برابر ونزوئلا داشتند. آنها در طول دیدار برای این تیم آمریکای جنوبی با استفاده از سرویس‎های پرشی و پرقدرت که به نسبت دیگر دیدارها بهتر نواخته می‏شد، دریافت‏های اول ونزوئلا را با مشکل مواجه کردند. توپ گیری داخل میدان ملی‎پوشان ایران هم امروز به اندازه‎ای خوب بود که در کنترل جریان بازی و پیروزی نهایی تاثیر داشت.

تیم ملی والیبال ایران با کسب این پیروزی به رده دوم جدول رده بندی صعود کرد و اینگونه هفتمین روز مسابقات انتخابی المپیک را خوب آغاز کرد. روزی که ادامه آن هم کاملا به سود والیبال ایران بود چون نتایجی رقم خورد که به واسطه آنها تیم کشورمان در رده جدید باقی ماند و شانش برای المپیکی شدن بیشتر شد چون با شرایط فعلی بهترین تیم آسیایی است.

در دیگر دیدارهای برگزار شده این روز و پس از اینکه صربستان در دیداری کاملا یک طرفه پورتوریکو را شکست داد و خود را یک گام دیگر تا قهرمانی نزدیک‏تر کرد، دو تیم چین و کره جنوبی به مصاف هم رفتند. تا پیش از این دیدار چینی‏ها تنها با یک اختلاف امتیاز کمتر نزدیک‏ترین رقیب به تیم ایران بودند اما شکست در بازی ایران، هم آنها را دو باخته کرد و همه فاصله‎شان را با تیم ایران بیشتر. این نتیجه بیشتر از هر تیمی برای ایران خوب بود به خصوص اینکه پیروزی کره‏ای‏ها در این بازی تاثیری به حال ایران و حتی خودشان - از جهت المپیکی شدن - ندارد.

دیدار پایانی مسابقات امروز میان دو تیم استرالیا و ژاپن برگزار شد. اگر استرالیا که تا پیش از دیدارهای امروز با یک اختلاف امتیاز بیشتر بالاتر از ایران و در رده دوم جدول رده بندی قرار داشت، برنده از زمین خارج می‏شد جایگاه خود را از ایران پس می‏گرفت و دوباره تهدیدی می‌شد برای ایران و المپیکی شدن والیبال ایران. اما به لطف بازی خوب بازیکنان ژاپنی این اتفاق نیفتاد.

البته با رقم خوردن این نتیجه ژاپن هم که حالا از نظر امتیاز موقعیتی برابر با چین دارد اندک روزنه‌های امیدی برای خود ایجاد کرد اما نه به آن اندازه که تیم ملی ایران را تهدید کند چون حالا تیم ملی والیبال ایران با دو اختلاف امتیاز بیشتر نسبت به دیگر تیم‏‎های آسیایی در رده دوم جدول رده بندی قرار دارد و بیشتر از دیگر تیم‏ها به سهمیه المپیکی نزدیک است. نتایج کامل دیدارهای برگزار شده در روز هفتم مسابقات والیبال انتخابی المپیک به شرح زیر است:

* ایران 3 - ونزوئلا صفر
* صربستان 3 - پورتوریکو صفر
* کره جنوبی 3 - چین 2
* ژاپن 3 - استرالیا صفر

تغییرات جدول رده‎بندی:
در پایان دیدارهای روز هفتم مسابقات والیبال انتخابی المپیک صربستان همچنان در صدر جدول ماند و پورتوریکو در قعر؛ جایگاه کره جنوبی و ونزوئلا هم در رده‎های ششم و هفتم تغییر نکرد اما در میانه جدول چهار جابه جایی ایجاد شد که طی آن ایران به رده صعود کرد و استرالیا در جایگاه سوم قرار گرفت. جای ژاپن و چین هم در رده‏های چهارم و پنجم تغییر کرد.

1- صربستان (5 برد، بدون باخت، 15 امتیاز)
2- ایران (4 برد، یک باخت، 11 امتیاز)
3- استرالیا (3 برد، 2 باخت، 9 امتیاز)
4- ژاپن ( 3 برد، 2 باخت، 8 امتیاز)
5- چین (2 برد، 3 باخت، 8 امتیاز)
6- کره جنوبی (2 برد، 3 باخت، 6 امتیاز)
7- ونزوئلا (یک برد، 4 باخت، 3 امتیاز)
8- پورتوریکو (پنج باخت، بدون برد، بدون امتیاز)

در چارچوب مسابقات والیبال انتخابی المپیک روز جمعه هیچ دیداری برگزار نمی‎شود. این رقابت‏ها از روز شنبه با چهار دیدار دیگر پیگیری می‎شود. در آغاز این روز از رقابت‎ها تیم ملی ایران به مصاف صربستان می‏رود. برنامه دیدارهای روز شنبه به شرح زیر است: (ساعت دیدار ایران به وقت ایران است)


شنبه 20 خردادماه
* ایران - صربستان (ساعت 6:30)
* ونزوئلا - چین
* استرالیا - کره جنوبی
* پرتوریکو - ژاپن

تمام این دیدارها در سالن مترو پولیتن برگزار می شود. در پایان رقابت‏های انتخابی المپیک که تا 21 خردادماه جریان دارد تیم قهرمان و بهترین تیم آسیایی سهمیه حضور دربازی‏های المپیک لندن را کسب می‏کنند. 

تعداد صفحات : 17

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    بهترین بازیکن کدام است
    آمار سایت
  • کل مطالب : 164
  • کل نظرات : 19
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 19
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 19
  • بازدید ماه : 19
  • بازدید سال : 132
  • بازدید کلی : 9,651