loading...
اخبارورزشی
علیرضانجف زاده بازدید : 37 یکشنبه 21 خرداد 1391 نظرات (0)
به بازیکنانم تبریک می‌گویم زیرا بازی کردن در این مسابقه کار راحتی نبود. ما به خاطر از دست دادن المپیک ناراحت بودیم و ژاپن هم به همین دلیل خوشحال نبود. بنابراین یک بازی حیثیتی برای دفاع از غرور، فدراسیون و کار خودمان انجام دادیم.
سرمربی تیم ملی والیبال ایران پس از پیروزی مقابل ژاپن در آخرین بازی رقابت‌های انتخابی المپیک گفت: به بازیکنانم گفتم از بازی مقابل ژاپن با تاریخچه قوی والیبال لذت ببرند.

خولیو ولاسکو در نشست خبری پس از برتری ۳ بر صفر مقابل ایران در رقابت‌های انتخابی المپیک اظهار داشت: اول از همه می‌خواهم به صربستان و استرالیا برای راهیابی به المپیک و به ژاپن برای برگزاری این مسابقات تبریک بگویم.

وی ادامه داد: به بازیکنانم تبریک می‌گویم زیرا بازی کردن در این مسابقه کار راحتی نبود. ما به خاطر از دست دادن المپیک ناراحت بودیم و ژاپن هم به همین دلیل خوشحال نبود. بنابراین یک بازی حیثیتی برای دفاع از غرور، فدراسیون و کار خودمان انجام دادیم.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران خاطرنشان کرد: از بازیکنانم خواستم ناراحت نباشند. به آنها گفتم که باید از بازی کردن در چنین فضایی در ژاپن با تاریخچه قوی والیبال لذت ببریم و آنها این کار را انجام دادند.

ولاسکو اظهار داشت: به خوبی تاکتیک‌هایمان را به ویژه در سرویس و دفاع در زمین پیاده کردیم. علاوه بر سرویس‌های قدرتی به روشی تاکتیکی از این ضربات استفاده کردیم و به خاطر حملات ژاپنی‌ها تغییراتی در دفاع خود به وجود آوردیم.

وی افزود: دفاع ما در ضد حملات بهتر از ژاپن کار کرد. به بازیکنانم گفتم نباید اعتراض کنند. این گروه بازیکنان می‌توانند پیشرفت کنند و من امیدوارم دوره بعدی به المپیک راه یابند.
علیرضانجف زاده بازدید : 49 یکشنبه 21 خرداد 1391 نظرات (0)

میر قلعه‌نویی پس از تمرین امروز استقلال در جمع خبرنگاران گفت: جا دارد از طرفداران تشکر کنم که مثل همیشه مرا شرمنده خود کردند. باید به خدا توکل کنیم که شرمنده آنها نشویم و وقتی این سختی‌ها را می‌بینم مسئولیتم بیشتر می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که در فصل گذشته برخی از بازیکنان مثل فرهاد مجیدی تاثیرگذار بودند و آیا به استقلال برمی‌گردند، گفت: من به اینجا نیامدم که سرمایه‌سوزی کنم و خدا آن روز را نیاورد که تسویه حساب شخصی داشته باشم. همه باید در چارچوب استقلال باشند و فرهاد مجیدی نیز قرارداد دارد و ما هم باید طبق محور برنامه‌هایمان پیش برویم. سال گذشته میانگین سنی تیم استقلال 31 سال بود که باید این میانگین را پائین بیاوریم. تعدادی بازیکن به استقلال برگرداندیم که جوان هستند اما پخته شده‌اند مثل قاسم دهنوی، امین موچهری و میثم بائو. سعی داریم میانگین سنی را پائین بیاوریم.

قلعه‌نویی در خصوص برنامه‌های تمرینی استقلال گفت: قرار بود از دیروز استارت بزنیم که به خاطر مراسم ازدواج محسن یوسفی این برنامه‌ را یک روز عقب انداختیم اما از فردا در دو نوبت صبح و عصر تمرین می‌کنیم. قرار است به زودی راهی اردوی 10 روزه ترکیه شویم، 3 بازی تدارکاتی در آنجا برگزار خواهیم کرد و 5 روز مانده به آغاز بازی‌های لیگ به تهران باز خواهیم گشت.

علیرضانجف زاده بازدید : 34 یکشنبه 21 خرداد 1391 نظرات (0)

آرش برهاني در تمرينات امروز(يكشنبه) اظهار كرد: اميدوارم امسال بتوانيم انتظارات را برآورده كنيم. با قلعه‌نوعي خاطره خوبي دارم، اميدوارم امسال هم خاطره قهرماني و همچنين آقاي گلي را تكرار كنيم.

برهاني ادامه داد: به نظر من استقلال امسال بهتر از سال گذشته شده است و اميدوارم ساير بازيكنان نيز در تيم بمانند. وي همچنين با اشاره به عملكرد پرسپوليس در فصل نقل و انتقالات گفت: تيمي كه دوازدهم بشود بايد بيشتر بازيكن بگيرد. آنها تيم خوبي بستند اما ما بهتر هستيم و بزرگترين حسني كه داريم اينكه با هم هماهنگي لازم را داريم.

برهاني درباره كريم انصاري‌فرد نيز گفت: كريم از بهترين مهاجمان ايران است و دوست ندارم بيش از اين راجع يك بازيكن صحبت كنم. وي ادامه داد: سال گذشته بهترين خط حمله ليگ را داشتيم و امسال هم مي‌خواهيم همين كار را انجام دهيم.

همچنين امين منوچهري در حاشيه تمرين استقلال گفت: امروز اولين جلسه تمرين را برگزار كرديم. تمرين خوبي بود. خوشحالم كه به استقلال آمدم و تلاش مي‌كنم براي اين تيم مثمر ثمر باشم. وي افزود: يكي از دلايلي كه به استقلال آمدم اين بود كه بيشتر ديده شوم. من با سايپا بازي‌هاي خوبي را انجام دادم اما در آنجا ديده نشدم. بنابراين هدفم اين است كه در استقلال اول دل هواداران را شاد كنم و سپس به تيم ملي دعوت شوم.

اما اميرحسين صادقي ديگر بازيكن استقلال كه به اين تيم بازگشته، درباره بازگشتش به استقلال گفت: از طرف باشگاه از من دعوت كردند و با هم صحبت كرديم و به توافق رسيديم و در نهايت به استقلال آمدم. صادقي درباره اينكه استقلال چه عملكردي خواهد داشت، گفت: بايد ببينيم ساير تيم‌ها چطور يارگيري مي‌كنند. ولي فكر مي‌كنم مي‌توانيم موفق باشيم. او همچنين درباره عملكرد پرسپوليس در فصل نقل و انتقالات گفت: بايد اين مساله را از بازيكنان پرسپوليس بپرسيم.

علیرضانجف زاده بازدید : 54 شنبه 20 خرداد 1391 نظرات (0)
 ایران که برای راهیابی، نیاز مبرم به پیروزی در این مسابقه داشت، همه توان خود را به کار گرفت و در مقابل صربستانی‌ها هم که تا پیش از این، تنها یک گیم را به حریفان واگذار کرده بودند و می‌خواستند انتقام شکست در جام‌ جهانی را از ایران بگیرند، اصلا دوست نداشتند بازنده این میدان باشند. 

 در مقابل تیم ملی ایران با چهار پیروزی و یک شکست و یازده امتیاز در رده دوم قرار گرفته بود. تیم ملی والیبال ایران در یک سال گذشته، سه بار برابر صربستان به میدان رفته بود. در مسابقات جام جهانی ملی‌پوشان والیبال ایران، قهرمان اروپا را سه بر دو شکست داده بودند. همچنین در دو بازی‌های تدارکاتی یک پیروزی و یک شکست سه بر دو نصیب هر دو تیم شده بود اما در این مسابقه، ایران در رقابتی نفس‌گیر که دو ست آن به امتیاز سی کشیده شد، مسابقه را واگذار کرد. 

ست نخست:
 
تیم والیبال صربستان، یکی از سرعتی‌ترین ‌تیم‌های کنونی اروپاست و پاسور این تیم، بیش از نیمی از پاس‌های خود را به سرعتی‌‌زن‌ها می‌دهد؛ این نکته‌ای بود که در آغاز بازی با ایران کاملا دیده می‌شد. 

بازیکنان نامدار صربستان با تمرکز روی آبشارهای سرعتی بالا‌تر از دستان موسوی و نادی خیلی زود چند امتیاز از ایران جلو افتادند؛ اما سرویس‌های خوب فرهاد قائمی و بازی‌سازی بی‌نقص از سعید معروف، اجازه نداد تا اختلاف امتیاز‌ها زیاد شود. امیر غفور با دست سه مدافع روی تور حریف کار می‌کرد و آنقدر محکم ضربه می‌زد تا سد دفاعی مستحکم صرب‌ها فرو بریزد. 

بازیکنان صربستان خیلی خوب سرویس می‌زدند. ایران با امتیاز چهارده بر دو از حریف خود عقب افتاده بود؛ در حالی که آبشارهای سرعتی موسوی دفاع می‌شد، امیر غفور از پشت خط مهار نشدنی نشان می‌داد. بازیکنان ایران کاملا جنگنده ظاهر شده بودند. 

در این دیدار، سعید معروف خوش درخشیده بود و با بازی‌سازی‌های دیدنی خود نظم دفاعی حریف را بر هم می‌ریخت. وقتی محمد موسوی و امیر غفور با دو آبشار دیدنی اختلاف امتیاز را به عدد یک کاهش دادند، سرمربی صرب‌ها مجبور شد تا وقت استراحت بگیرد تا تیمش را به بازی برگرداند. 

اما موتور تیم ایران تازه روشن شده بود. امیر غفور همچنان برای ایران امتیاز می‌گرفت. غفور به روزهای اوج خود بازگشته بود. فرهاد قائمی امتیاز بیستم را برای ایران به ارمغان آورد و در آغوش ولاسکو جای گرفت. ایرانی که چهار امتیاز از حریف عقب بود، اکنون سه امتیاز جلو افتاده بود. سرمربی صرب‌ها با تعویض‌های پیاپی، تلاش داشت تا تیمش را به بازی برگرداند؛ 
اما انگار چاره‌ای جز تسلیم شدن نداشت. 

ایران با امتیاز ۲۴ بر ۲۱ از حریف خود پیش افتاده بود. بازیکنان نامدار صربستان کاملا مقهور توانایی تیم ایران شده بودند و انتحاری بازی می‌کردند. روی دو اشتباه بازیکنان ایران در دریافت صربستان به یک‌قدمی ایران رسید تا ولاسکو برای آرام کردن جریان بازی وقت استراحت بگیرد. تجربه صرب‌ها به کمک‌ آن‌ها آمده بود. تک دفاع صربستان آبشار سرعتی نادی را دفاع کرد تا همه چیز برابر شود و کواکوییچ با آبشار غافلگیر کننده خود ایران را عقب انداخت. 

هیچ یک از دو تیم سر تسلیم نداشتند و از توپ‌های برگشتی ‌‌بیشترین بهره را می‌بردند. صرب‌ها در این لحظه‌های حساس، دو امتیاز پیاپی سرویس را از دست دادند. فیاضی به میدان رفت تا برای ایران سرویس بزند. سعید معروف و فرهاد ظریف با چنگ و دندان توپ‌ها را جمع می‌کردند. قائمی اجازه نمی‌داد، ایران تسلیم شود. دفاع خوب موسوی می‌توانست برای ایران امتیاز بگیرد، ولی داور بر این با ور بود که توپ به اوت رفته است. 

مهدوی هم به میدان رفت. بازی همچنان ادامه داشت. صربستان ۲۹-۲۸ جلو بود. سرانجام جای خالی فرهاد قائمی از پشت آنتن روی تور عبور کرد تا ایران در ست نخست با امتیاز۳۰-۲۸ مغلوب شود. 

ست دوم: 

ست دوم هم برای هر دو تیم پایاپای پیش می‌رفت. صرب‌ها که می‌خواستند از همان آغاز فاصله امتیاز‌ها را زیاد کنند، سرویس‌های پرشی موجی خطرناکی را به نمایش می‌گذاشتند.

در مقابل بازی خوب سرعتی از معروف و موسوی هر دو تیم را در امتیاز چهار برابر کرد. در حالی که سه دفاع برای مهار غفور پریده بودند، معروف توپ را به زرینی می‌سپارد و حمزه نیز آبشار‌های قدرتی خود را در قلب زمین حریف می‌نشاند. ایران با اختلاف یک امتیاز از حریف پیش افتاده بود. صربستان روی بازی سرعتی راحت امتیاز می‌گرفت. امیر غفور با یک پرواز دیدنی، امتیاز هشت را برای ایران به ارمغان آورد تا وقت استراحت فنی نخست هشت،‌ هفت به سود شاگردان ولاسکو پایان یابد.

نیکولا کواکویچ با آبشار‌ها و سرویس‌های قدرتی خود، دریافت کننده‌های ایران را آزار می‌داد و سرانجام موفق شد تا تیمش را دو امتیاز جلو بیندازد. خطای تور بازیکن صربستان یک امتیاز برای ایران داشت. تمرکز تیم ایران روی سرویس‌های «صد» و ریسکی بود. همین موضوع موجب شده‌ بود تا ایران زیاد سرویس خراب کند. حمزه زرینی خیلی خوب قدر پاس‌های بی‌نقص معروف را می‌دانست و دور از دستان دفاع وسط حریف آبشار می‌زد. هر بار که توپ روی دست امیر غفور قطر پاسور تیم ایران می‌رسید، دفاع صربستان تسلیم می‌شد. با این حال دفاع سه نفره حریف آبشارهای نادی و قائمی را مهار می‌کردند و مهاجمان ایران به سختی می‌توانستند سد دفاعی بلند صربستان را بشکنند. 

هر دو تیم در امتیاز هفده برابر بودند. دو اشتباه پیاپی صرب‌ها موجب شد تا ایران در امتیاز نوزده از حریف جلو بیفتد و سرمربی صربستان باز هم وقت استراحت بگیرد. اتناسوویچ در این ست هم به میدان رفت تا از پشت خط دفاع ایران را برهم بریزد. هرچند این تعویض جواب داد و او بلافاصله پس از ورود به زمین یک امتیاز گرفت، امیر غفور در تیم ایران دست کمی از همتایش نداشت و همچنان از تمام پاس‌های معروف امتیاز می‌ساخت. 

باز هم سرویس صرب‌ها خراب شد تا ایران در امتیاز ۲۳ یک بار دیگر جلو بیفتد. مهدوی و فیاضی باز هم به میدان رفتند، ولی بلافاصله معروف به زمین برگشت. هر دو تیم در امتیاز ۲۴ برابر بودند که هوشمندی سعید معروف و پرواز دیدنی پوریا فیاضی، ایران را جلو انداخت. 

سرمربی صرب‌ها باز هم وقت استراحت گرفت. ایران تا پیروزی در این ست تنها یک امتیاز فاصله داشت. اما صربستان باز هم روی آبشار سرعتی امتیاز گرفت. 

اتناسوویچ سرویس را خراب کرد و موسوی هم با دفاع ناقص موجب شد تا باز هم دو تیم در امتیاز ۲۶ برابر شوند. خطای تور صرب‌ها یک امتیاز برای ایران داشت. در مقابل قائمی هم سرویس را خراب کرد. دو تیم روی اشتباه یکدیگر امتیاز می‌گرفتند. سرانجام امیر غفور هم دفاع شد. معروف که می‌دید دفاع حریف دستش را خوانده، این ‌بار به فیاضی پاس داد و پوریا هم دفاع حریف را شکست. موسوی سرویس‌اش را خراب کرد و دفاع روی تور ایران هم سرانجام تسلیم شد تا ست دوم هم با امتیاز مشابه ۳۰-۲۸ به سود صربستان تمام شود. 

ست سوم: 

تیم ایران که در ست سوم قدری انگیزه خود را از دست داده بود، بسیار زود از صربستان دو امتیاز عقب افتاد. سرعتی زن‌های تیم ایران با تاکتیک تیم حریف کاملا از کار افتاده بودند. صربستان در آستانه کسب سهمیه المپیک قرار داشت. ولاسکو وقت استراحت گرفت تا بازیکنانش را به بازی برگرداند. ایران خوب بازی می‌کرد، ولی انگار قد ملی‌پوشان به صرب‌ها نمی‌رسید. 

صربستان خیلی خوب از سرویس امتیاز می‌گرفت و اجازه نمی‌داد توپ‌های سالمی به سرعتی‌های ایران برسد. علیرضا نادی در این دیدار نسبت به بازی‌های گذشته، کم فروغ‌تر نشان می‌داد. سعید معروف هم سرویس خود را خراب کرد تا همچنان درصد خطای سرویس ایران بالا برود. هنوز برای به دست آوردن دست‌کم دو امتیاز دیر نشده بود. استراکوویچ سوسا مهاجم بلند قامت صربستان بالا‌تر از دست سه دفاع ایران توپ می‌زد. 

رضا قرا و مهدوی به بازی رفتند تا ولاسکو یک ‌بار دیگر به دو تعویض روی آورد. ایران باز هم سرویس از دست داد. قائمی به سختی برای ایران امتیاز گرفت. صرب‌ها ۲۲ بر ۱۹ پیش افتاده بودند. در ادامه امتیاز‌ها به صورت رالی رد و بدل شد تا در پایان وقتی نادی سرویس خود را خراب کرد، صرب‌ها ۲۵ - ۲۲ برنده شوند. 

تیم ملی ایران سرانجام با نتیجه سه بر صفر و امتیاز‌های (۳۰-۲۸، ۳۰-۲۸ و ۲۵- ۲۲) مغلوب صربستان شد تا تعبیر رویای المپیکی شدن والیبال ایران به اما و اگرهای بازی‌های امروز و فردا بکشد. صربستان با این برد هجده امتیازی شد و به المپیک رسید و ایران در امتیاز یازده باقی ماند. 

تیم ملی والیبال ایران فردا در آخرین مسابقه انتخابی المپیک ساعت ۱۴ و ۳۵ دقیقه به مصاف ژاپن میزبان این رقابت‌‌ها می‌رود.

علیرضانجف زاده بازدید : 40 شنبه 20 خرداد 1391 نظرات (0)

 

مسابقات واليبال انتخابي المپيک در توکيو ژاپن روز يکشنبه با برگزاري ديدارهاي روز پاياني پيگيري مي‏شود. اين در حالي است که امروز با مسجل شدن قهرماني صربستان تکليف يکي از سهميه‏هاي توزيع شده در اين رقابت‏ها قطعي شد اما اينکه سهميه دوم مسابقات از آن کدام تيم مي‏شود، فردا و در پايان ديدارهاي روز پاياني مشخص خواهد شد.



آنچه مسلم است دومين سهميه مسابقات گزينشي المپيک در ژاپن در اختيار يکي از پنج تيم آسيايي شرکت کننده قرار مي‏گيرد يعني تيمي که بالاتر از ديگر آسيايي‏ها قرار بگيرد. اين در حالي است که تا الان با توجه به باختي که تيم ايران برابر صربستان متحمل شد و پيروزي چيني‏ها مقابل ونزوئلا، شرايط اين دو تيم (ايران و چين) مساوي است و استراليايي‏ها نيز در صورت پيروزي برابر کره جنوبي در ديدار امروز، تهديدي جدي براي ايران مي‏شوند.



در هر صورت تکليف تيم ملي واليبال ايران براي المپيکي شدن به روز آخر کشيده شد و اين در حالي است که تيم کشورمان آغازي پرقدرت در مسابقات انتخابي المپيک داشت اما چگونگي عملکرد ملي‏پوشان در ادامه ديدارها، از دست دادن امتياز ديدار مقابل استراليا، کسب تنها دو امتياز از رقابت با چين و واگذاري نتيجه به صربستان همه اما و اگرها را به روز پاياني کشاند و رقابت ايران مقابل ژاپن ميزبان.



ژاپني‏ها که زماني سرعت تند و تيز بازيکنانش زبانزد آسيايي‏ها بود، امروز تا حد محسوسي از واليبال ناب خود فاصله گرفته‌اند اما همچنان پرافتخارترين تيم آسيايي هستند چون طي ادوار مختلف حضور در رقابت‏هاي قهرماني آسيا هفت بار و بيشتر از ديگر تيم‏ها صاحب جام قهرماني شده‌اند و با کسب سه مدال نقره و سه مدال برنز (مجموع 13 مدال) در صدر تيم‏هاي مدال‌آور آسيايي قرار دارند.



علاوه بر اين واليبال ژاپن از سال 1990 وارد ليگ جهاني شد و طي 21 دوره متوالي در اين رقابت‏ها حاضر بود. حتي تيم ملي واليبال ژاپن سابقه حضور در بازي‏هاي المپيک را هم دارد که حاصل آن سه مدال طلا، نقره و برنز است. واليبال ژاپن در اداوار مختلف مسابقات قهرماني جهان هم شرکت داشته است  و دو مدال نقره اين رقابت‏ها را از آن خود کرده است.



با همه اينها واليبال ژاپن از روزهاي اوج خود فاصله گرفته است. حتي اين تيم در رقابت‎هاي 2011 قهرماني آسيا که در تهران برگزار شد نتوانست از عنوان قهرماني خود دفاع کند و به رده پنجم صعود کرد. حتي در اين رقابت‏ها تيم ملي ژاپن در غياب "شيميزو" و در آخرين روز مرحله دوم مسابقات مقابل تيم ايران متحمل شکست سه بر صفر شد.



البته تيم ملي ايران در آخرين دوره مسابقات قهرمان قاره‎ها نيز ژاپن را شکست داده بود اما قبل و بعد از اين رقابت‏ها، تيم ملي ژاپن در فينال مسابقات 2009 قهرماني آسيا و بازي‏هاي آسيايي 2010 گوانگجو موفق به شکست ايران و فتح هر دو جام قهرماني شده بود.



با اين اوصاف ديدار روز يکشنبه تيم ملي ايران برابر ژاپن غيرقابل پيش‏بيني است چون اين بازي آخرين فرصت دو تيم براي المپيکي شدن است و اين در حالي است که ژاپن در شرايط عادي يک پوئن مثبت نسبت به ايران دارد چون ميزبان است. البته پيمان اکبري مي‏گويد اين موضوع براي تيم ملي ايران که چند روزي است به بازي در ژاپن عادت کرده است، اهميت زيادي ندارد.



وي در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: "در شرايط فعلي تيم ايران در دفاع روي تور و حمله اول از ژاپن برتر است. همين دو فاکتور مي‎تواند براي ژاپن مشکل ساز شود. به خصوص اينکه ميانگين قدي آنها از ما کمتر است".



تيم ملي واليبال ايران مي‏تواند از ديدار برابر ژاپن نتيجه دلخواهش را بگيرد در صورتي که بتواند بر حساسيت و استرس اين بازي غالب شود. اين نکته‏اي است که فرهاد نفرزاده، سرمربي تيم جوانان هم به آن اشاره کرد. وي به مهر گفت: "در ديدارهاي حساس استرس تيم ملي چند برابر مي‏شود و هنوز نتوانستيم راهکاري براي آن پيدا کنيم. اين تنها موضوعي است مرا براي ديدار روز يکشنبه نگران مي‏کند. اگر اين بازيکنان اسير استرس و حساسيت بازي نشوند مي‌توانند با زدن سرويس‌هاي پرقدرت راه پيروزي را هموار کنند".



در هر صورت فردا مشخص خواهد شد که دومين سهميه المپيکي مسابقات گزينشي ژاپن به کدام تيم آسيايي تعلق مي‏گيرد. اگر امروز استراليا موفق به شکست کره جنوبي شود، اين تيم شانس خود را برابر با ايران، چين و ژاپن و حتي بيشتر از آنها مي‏کند در غير اين صورت چين و ژاپن رقيبان اصلي ايران مي‏شوند. برنامه ديدارهاي روز پاياني مسابقات واليبال انتخابي المپيک در توکيوژاپن به شرح زير است: (ساعت بازي تيم ملي ايران به وقت ايران است)



يکشنبه 21 خردادماه

* صربستان - ونزوئلا 

* چين - استراليا

* کره جنوبي - پرتوريکو

* ژاپن - ايران (ساعت 14:35)

 

علیرضانجف زاده بازدید : 48 شنبه 20 خرداد 1391 نظرات (0)

پرسپولیسی ها پس از خرید ستاره های فصل گذشته لیگ برتر، سراغ گزینه های خارجی خود رفته اند و گفته می شود هافبک تدافعی سابق اینترمیلان و پورتو در صدر فهرست رویانیان قرار دارد. ویتور هوگو گومز پاسور ملقب به پله، هافبک 24 ساله ای است که مسوولان پرسپولیس مذاکره خود با او را آغاز کرده اند.


پله که ملیتی پرتغالی دارد فوتبال خود را از ویتوریا گیمارش آغاز کرد و در سن 19 سالگی به اینتر پیوست. او ابتدای فصل نیمکت نشین بود اما نیم فصل دوم آرام آرام به ترکیب اصلی نزدیک شد و حدود 15 بازی برای نراتزوری ها انجام داد. اوج بازی های پله با پیراهن اینتر در مسابقات کوپا ایتالیا بود. در مرحله یک چهارم نهایی اینتر و یوونتوس رو در روی هم قرار گرفتند و پله در بازی برگشت ورزشگاه المپیک تورین یکی از بهترین بازی های خود را به نمایش گذاشت. وظیفه پله در آن مسابقه بستن فضای خط میانی بود و در نهایت مائورو کامورانزی به خاطر خطا روی او از زمین مسابقه اخراج شد. پله در بازی فینال کوپا ایتالیا هم مقابل رم به  میدان رفت و از فاصله 30 متری توانست تک گل تیمش را وارد دروازه جالوروسی ها کند.

پس از حضور مورینیو، اینتر برای خرید ریکاردو کوارسما مجبور شد پله را به عنوان بخشی از قرارداد راهی پورتو کند. فریرا سرمربی پورتو هیچ اعتقادی به پله نداشت و این هافبک پرتغالی خیلی زود زادگاهش را ترک کرد. در سال 2009 پله در یک قدمی پیوستن به جنوا بود اما در نهایت به صورت قرضی راهی رئال وایادولید شد و 23 بار در لالیگا به میدان رفت. پله دو فصل گذشته را در لیگ ترکیه سپری کرده و با پیراهن شماره 8 اسکیسهیر اسپور به میدان می رود.

این هافبک سیه چرده بیشتر به عنوان هافبک باکس تو باکس شناخته می شود و وظیفه پوشش دادن فضاهای خالی خط هافبک و تغذیه دیگر هافبک ها و مهاجمان تیم را برعهده دارد. خصوصیاتی که می توان به نقش باستین شوان اشتایگر در تیم ملی آلمان تشبیه کرد. باتوجه به قرارداد 3 ساله پله با این تیم ترک و باقی ماندن فقط یک سال از این قرارداد، جذب این هافبک پرتغالی غیرممکن به نظر نمی رسد، اما تا به حال سابقه نداشته بازیکنی 24 ساله با سابقه حضور در برترین لیگ های اروپایی راه ایران را در پیش گیرد.

علیرضانجف زاده بازدید : 34 شنبه 20 خرداد 1391 نظرات (0)

امیرحسین صادقی عصر امروز و پس از توافق با مدیران باشگاه استقلال، قرارداد داخلی یک ساله خود را با این تیم به امضا رساند.
صادقی پس از آن عازم مشهد شد و طبق اعلام مسئولان باشگاه استقلال، عصر روز یکشنبه در نخستین تمرین تیم تحت نظر امیر قلعه نویی حضور خواهد یافت.

علیرضانجف زاده بازدید : 37 شنبه 20 خرداد 1391 نظرات (0)

 سرمربي تيم ملي فوتبال پرتغال، جوان ترين و سرمربيان تيم هاي روسيه و انگلستان، مسن ترين مربيان حاضر در چهاردهمين دوره مسابقه هاي فوتبال جام ملت هاي اروپا (يورو ۲۰۱۲) هستند.

در اين رقابت ها که جمعه شب و با بازي دو تيم يونان و لهستان آغاز شد، ''پائولو بنتو'' سرمربي تيم ملي پرتغال با ۴۲ سال سن، جوان ترين و ''ديک ادوکات'' سرمربي تيم ملي روسيه و ''روي هاجسون'' سرمربي تيم ملي انگلستان با ۶۵ سال سن، مسن ترين مربيان حاضر در يورو ۲۰۱۲ هستند.

''فرانزيشک اسمودا'' سرمربي لهستان با ۶۴، ''جيوواني تراپاتوني'' سرمربي ايرلند، ''وينسنته دل بوسکه'' سرمربي اسپانيا و ''مورتن اولسن'' سرمربي دانمارک با ۶۲، ''اولگ بلوخين'' سرمربي اوکراين و ''برت فان مارويک'' سرمربي هلند با ۶۰، ''فرناندو سانتوس'' سرمربي يونان با ۵۸، ''چزاره پراندللي'' سرمربي ايتاليا و ''اريک هامرن'' سرمربي سوئد با ۵۵ ، ''يواخيم لو'' سرمربي آلمان با ۵۲، ''لورن بلان'' سرمربي فرانسه و ''ميشل بيلک'' سرمربي جمهوري چک با ۴۷ و ''اسلاون بيليچ'' سرمربي کرواسي با ۴۴ سال سن، ديگر مربيان حاضر در جام ملت هاي اروپا هستند.

علیرضانجف زاده بازدید : 48 شنبه 20 خرداد 1391 نظرات (0)

بعد از حضور امیر قلعه نویی روی نیمکت استقلال خیلی ها باردیگر به اختلافات گذشته این مربی با مرحوم ناصر حجازی اشاره کردند و منتظر بودند تا واکنش خانواده حجازی به این اتفاق را بشنوند.
 
بهناز شفیعی همسر مرحوم ناصر حجازی در گفت و گو با خبرنگار ما درباره این جابجایی(رفتن مظلومی و آمدن قلعه نویی) گفت:«بنده نظر خاصی ندارم و در این چند روز هر کسی که نظرم را پرسیده است همین را گفته ام چون ما استقلال را دوست داریم و هرکسی که در راس کادر فنی آن باشد برای ما فرقی ندارد و مهم موفقیت تیم است.»
 
وی افزود:« اگر ما از کنار استقلال منافعی داشتیم و دنبال این موضوعات بودیم شاید این رفت و آمدها برایمان مهم بود اما خودتان می دانید که خانواده حجازی دنبال منافع شخصی نیست و همانطور که ناصر به دنبال نفع شخصی نبود ما هم نیستیم.»
 
همسر مرحوم ناصر حجازی در ادامه گفت:«آقای فتح الله زاده در روزهایی که استعفا کرده بود با بنده تماس گرفت و به حاجی هم گفتم که مبادا در ماجرای استعفایش از استقلال، خانواده ما را در نظر بگیرد بلکه استقلال از هر چیزی مهم تر است و همه ما از موفقیت استقلال و آسیب ندیدن آن خوشحال می شویم.»
 
وی اضافه کرد:« هر کسی که مربی استقلال شود و در این تیم خدمت کند قدمش روی چشم ما و خود حاجی هم اخیرا گفته است که مبلغ  آخرین قرارداد ناصر با استقلال 130 میلیون بوده است تا ثابت شود او هم به دنبال منافع میلیاردی از کنار استقلال نبود و این تیم را دوست داشت و دلش برای طرفداران می تپید.»
 
همسر حجازی در انتها درباره پیشنهاد دستیاری قلعه نویی به آتیلا گفت:«آتیلا با کسی مشکلی ندارد اما می داند که این پیشنهاد صرفا بخاطر پدرش است و اخیرا هم گفته که اگر این پست را قبول کند جواب پدرش را نمی تواند بدهد.»

علیرضانجف زاده بازدید : 48 شنبه 20 خرداد 1391 نظرات (0)

یرولر سایتونگ به مناسبت شروع چهاردهمین دوره جام ملت‌های اروپا در دو کشور اوکراین و لهستان اقدام به ارزیابی ستارگان حاضر در این جام از جنبه ارزشی که در بازار نقل و انتقالات دارند، کرده است.

این نشریه ابتدا عنوان کرده گران‌بها‌ترین بازیکن حاضر دراین تورنمنت،‌ کریستیانو رونالدو، کاپیتان تیم ملی پرتغال و عضو رئال مادرید اسپانیا با پیش از 90 میلیون یورو است. سپس در همین زمینه مقایسه‌ای میان کاپیتان پرتغالی‌ها و مارکو آرنوواتیچ، ارزشمندترین مهاجم این کشور مقایسه‌ای انجام داده به طوری که عنوان کرده کریس رونالدو چهل و یک‌برابر قیمت این بازیکن است.

مطابق این گزارش وین رونی، گلزن تیم ملی انگلیس و ماریو گومس مهاجم تیم ملی آلمان با 42 میلیون یورو، دومین و سومین بازیکن گران‌قیمت یورو 2012 هستند.

تعداد صفحات : 17

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    بهترین بازیکن کدام است
    آمار سایت
  • کل مطالب : 164
  • کل نظرات : 19
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 21
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 21
  • بازدید ماه : 21
  • بازدید سال : 134
  • بازدید کلی : 9,653