loading...
اخبارورزشی
علیرضانجف زاده بازدید : 49 دوشنبه 22 خرداد 1391 نظرات (0)

در روزهاي اخير شايعات زيادي در مورد خداحافظي سهراب بختياري‌زاده از ميادين فوتبال مطرح شد ولي سهراب با صراحت اين موضوع را تكذيب مي‌كند.

بختياري‌زاده در خصوص شايعه خداحافظي‌اش از فوتبال مي‌گويد:« روزنامه‌ها و سايت‌هايي كه اين شايعه را مطرح كردند، چنين بحثي را از طرف خودشان نوشتند و اصلا صحت ندارد. من تمريناتم را به صورت انفرادي دنبال مي‌كنم تا آماده باشم و البته يكي دو پيشنهاد هم دارم كه آنها را بررسي خواهم كرد. خداحافظي من از ميادين فوتبال دروغ است.»

سهراب در پاسخ به اين سوال كه تا چه زماني بازي خواهي كرد خاطرنشان مي‌كند:« تا زماني كه سرحال باشم و بدنم جواب بدهد بازي خواهم كرد من 37 سال سن دارم ولي در فوتبال حرفه‌اي سن ملاك نيست و كيفيت بازي و شرايط بدني از همه چيز مهمتر است. الان خيلي از بازيكنان در فوتبال ايران هستند كه 25 سال بيشتر سن ندارند ولي مثل 50 ساله‌ها بازي مي‌كنند و البته پول 25ساله‌ها را مي‌گيرند.»

علیرضانجف زاده بازدید : 32 دوشنبه 22 خرداد 1391 نظرات (0)
دو تيم فرانسه و انگليس در نخستين ديدار گروه D رقابت‌هاي يورو 2012 به مصاف يكديگر رفتند كه نتيجه تلاش دو تيم در پايان 90 دقيقه تساوي يك بر يك بود.
هر دو تيم بازي را با احتياط آغاز كردند و در دقايق نخست سعي در ارزيابي يكديگر داشتند. در دقيقه 11، شوت سمير نصري كه از پشت محوطه جريمه انگليس زده شد با فاصله كمي نسبت به دروازه اين تيم راهي اوت شد.
چهار دقيقه بعد، بازيكنان انگليس صاحب يك موقعيت عالي شدند اما نتوانستند از آن استفاده كنند. در اين صحنه، ولبك با يك پاس عمقي جيمز ميلنر را در موقعيت تك به تك با دروازه‌بان فرانسه قرار داد اما ميلنر با وجود اينكه ليوريس را دريبل كرد نتوانست توپ را وارد دروازه خالي كند تا تنها افسوس نصيب هواداران انگليس شود.
يك دقيقه بعد، جو هارت شوت محكم كابايه را مهار كرد تا دروازه انگليس هم بسته بماند. در دقيقه 18، چمبرلين با يك حركت تكنيكي، چند بازيكن فرانسه را جا گذاشت و با يك پاس عمقي، يانگ را در موقعيت مناسبي صاحب توپ كرد اما پرچم كمك‌ داور به نشانه آفسايد بالا رفت و مانع از ادامه كار بازيكنان انگليس شد.
در دقيقه 30، خطاي اورا روي ميلنر موجب شد تا انگليسي‌ها در گوشه محوطه جريمه صاحب يك ضربه ايستگاهي شوند. كاپيتان جرارد توپ را روي دروازه سانتر كرد و لسكات با يك ضربه سر محكم دروزاه فرانسه را باز كرد تا انگليس با يك گل از حريف خود پيش بيفتد.
صحنه گل تيم انگليس
پس از آن فرانسوي‌ها براي جبران نتيجه تلاش زيادي كردند. در دقيقه 35، ديارا با يك ضربه سر دروازه انگليس را با تهديد جدي مواجه كرد اما جو هارت با واكنش به موقع خود توپ را دفع كرد. توپ روي هوا به ريبري رسيد و اين بازيكن با يك ضربه سر، پاس به بيرون داد تا ديارا يك بار ديگر با ضربه سر دروازه انگليس را تهديد كند اما اين بار توپ او درون چارچوب نبود.
در دقيقه 39، پاس‌كاري فرانسوي‌ها پشت محوطه جريمه انگليس و پاس نهايي فرانك ريبري، سمير نصري را در موقعيت شوت‌زني قرار داد و اين بازيكن با يك ضربه محكم دروازه انگليس را باز كرد تا همه چيز به تشاوي كشيده شود.
در دقيقه 44، بنزما با عبور از سد مدافعان انگليس، وارد محوطه جريمه اين تيم شد و قصد داشت توپ را براي هم‌تيمي‌هايش بفرستد كه هارت با پا مسير توپ او را بست تا به اين ترتيب، آخرين فرصت گلزني نيمه نخست راه به جايي نبرد و تيم‌ها با تساوي يك بر يك راهي رختكن شوند.
در نيمه دوم، هر دو تيم بازي زيبا و هجومي را در دستور كار خود قرار دادند اما نخستين موقعيت جدي اين نيمه در دقيقه 64 خلق شد يعني زماني كه پاس‌كاري فرانسوي‌ها پشت محوطه جريمه انگليس باعث رسيدن توپ به كريم بنزما شد و اين بازيكن با يك شوت محكم دروازه سفيدپوشان انگليس را تهديد كرد اما جو هارت ناجي دروازه تيمش شد.
يك دقيقه بعد، جانسون مدافع پيش‌‌تاخته انگليس جواب شوت بنزما را داد و با يك شوت محكم اما كم‌دقت، توپ را روانه دروازه فرانسه كرد اما ضربه او درون چارچوب نبود.
در اين لحظات، دفاع مستحكم هر دو تيم موجب شده بود تا مهاجمان براي باز كردن دروازه حريف شانس خود را با شوت زدن امتحان كنند و مخصوصا به نظر مي‌رسيد فرانسوي‌ها در اين كار تبحر بيشتري دارند. شوت‌هاي محكم و از راه دور سمير نصري و كريم بنزما چند بار روي دروازه انگليس خطرساز شد اما به گل ختم نشد. در دقيقه 80، كابايه با يك شوت محكم و سرضرب دروازه انگليس را تهديد كرد اما توپ پس از برخورد با ولبك راهي كرنر شد. پنج دقيقه بعد، بنزما از گوشه محوطه جريمه اقدام به شوت‌زني كرد اما توپ او هم پس از برخورد با سر مدافعان راهي كرنر شد.
در دقيقه 89، جيمز ميلنر از سمت راست فراري را آغاز كرد و توپ را به صورت زميني درون محوطه جريمه فرانسه ارسال كرد اما مدافعان ارتباط را قطع كرده و توپ را به كرنر فرستادند. در ادامه تلاش دو تيم راه به جايي نبرد و بازي با تساوي يك بر يك به پايان رسيد تا هر دو تيم يك امتيازي شده و منتظر بازي بعدي اين گروه باشند.
در بازي دوم گروه D تا دقايقي ديگر، سوئد به مصاف اوكراين ميزبان مشترك رقابت‌ها خواهد رفت.
محل برگزاري مسابقه: ورزشگاه دونباس آره‌نا دونتسك اوكراين
هوا: بارانی، 31 درجه سانتي‌گراد، رطوبت 5 درصد
داور: نيكولا ريتزولي (ايتاليا)
تركيب دو تيم:
فرانسه: ليوريس، دبوچي، اورا، رامي، مكسس، كابايه (بن آرفا 84)، ريبري، نصري، مالودا (مارتين 85)، ديارا، بنزما
انگليس: هارت، جانسون، كول، تري، لسكات، جرارد، يانگ، ميلنر، پاركر (هنرسون 78)، اوكسلاد چمبرلين (دفئو 77)، ولبك (والكات 90+1)
مالكيت توپ: فرانسه 60 درصد - انگليس 40 درصد
علیرضانجف زاده بازدید : 45 دوشنبه 22 خرداد 1391 نظرات (0)

مجتبی جباری بدون‌شک از نظر فنی یکی از بهترین بازیکنان استقلال طی چند سال اخیر است. او فصل گذشته هم قبل از مصدومیت زانو، بهترین بازی‌ها را برای استقلال انجام داد و همین عملکرد باعث شد به یک بازیکن ثابت در تیم کارلوس کروش هم تبدیل شود. طی چند روز اخیر هم چالش میان سرمربی تیم‌ملی و مدیرعامل باشگاه استقلال پیش آمده و کروش از مصدومیت مجتبی جباری و پژمان منتظری به شدت ناراحت است و مربیان سابق استقلال را مقصر می‌داند. از سوی دیگر صحبت‌های زیادی هم مطرح شده مبنی بر اینکه جباری در استقلال می‌ماند یا نه اما آن‌طور که به نظر می‌رسد، شماره 8 در جمع آبی‌پوشان ماندنی می‌شود.
* همه می‌خواهند بدانند در استقلال ماندنی می‌شوی یا نه زیرا بحث رفتنت به سایر تیم‌ها مطرح شده.
حقیقت این است که چند تیم صحبت‌های خیلی کمی با من انجام داده‌اند و شرایطشان را هم گفته‌اند. البته صحبت جدی مطرح نشده و من می‌خواهم اول با باشگاه خودم صحبت کنم زیرا 8 سال در استقلال بوده‌ام و طبیعی است اولویت اولم استقلال باشد.
* این صحبت‌های تو یعنی هواداران امیدوار باشند که در استقلال می‌مانی.
من چندین سال در استقلال بوده و روزهای خیلی خوبی را سپری کرده‌ام. در این مدت هم همواره با مردم و هواداران ارتباط خوبی داشته‌ام و برای طرفداران استقلال ارزش و احترام بسیاری قایلم. باشگاه، هویت و همه چیز خودم را از هواداران دارد و آنها سرمایه‌های واقعی تیم هستند. من از آنها ممنونم که همواره برخورد مناسب و دلگرم‌کننده‌ای با من داشتند و بدون‌شک اولویت اول من در ایران، استقلال است. این را هم بگویم که طی یکی، دو فصل گذشته، ما تیم خیلی خوبی داشتیم. استقلال به معنای واقعی عالی بود و اگر دست‌اندرکاران فعلی تیم، خوب و باهوش عمل کنند، می‌توانند افتخارات خیلی خوبی کسب کنند زیرا این استقلال، با اضافه شدن چند بازیکن طراز اول، می‌تواند حتی مدعی قهرمانی در آسیا هم باشد زیرا از نظر فنی و هم از نظر اخلاقی، نفرات خیلی خوبی دارد.
* طی چند روز قبل هم کارلوس کروش به خاطر مصدومیت زانو، خیلی معترض شد و از باشگاه استقلال شاکی بود.
به نظر من آقای کروش حق دارد زیرا من با مینیسک پاره جلوی الاتفاق بازی کردم. حتی دکتر تیم گفت نباید بازی کنی، اما شرایط به گونه‌ای بود که می‌خواستم هر طور شده به استقلال کمک کنم تا بتوانیم راهی لیگ قهرمانان آسیا شویم و از مرحله پلی‌آف صعود کنیم. همین شد که کارم به عمل جراحی کشید و یک ماه عقب افتادم و حالا هم که بازی با قطر را از دست دادم. با این شرایط مقابل الاتفاق بازی کردم و با همه وجود تلاش کردم اما بعد از آن و عمل جراحی‌ام، نه زنگی بود، نه تماسی و نه حتی یک احوالپرسی. آن موقع کار درستی انجام ندادند و انتظار دارم یک باشگاه بزرگ، با بازیکنان خودش و به خصوص آنهایی که قدیمی‌تر هستند یا بازوبند می‌بندند، رفتار بهتر و حرفه‌ای‌تری داشته باشد. با بازی مقابل الاتفاق، به استقلال کمک کردم اما به خودم ضربه زدم و حتی زندگی حرفه‌ای‌ام تحت‌تأثیر منفی قرار گرفت و بازی تیم‌‌ملی با قطر را که خیلی هم مهم بود از دست دادم.
*کروش حرف خاصی به تو نزد؟
اول یک نکته بگویم؛ آقای کروش هم می‌توانست من را در دیدار با ازبکستان تا پایان بازی در زمین نگه دارد و بگوید بازی خیلی حساس است اما این کار را نکرد. یا اینکه می‌توانست اشکان دژاگه را به زور به زمین بفرستد اما این‌گونه تصمیم نگرفت. او به سلامت بازیکنانش خیلی اهمیت می‌دهد و به جای اینکه مرا با قرص و مسکن و آمپول به زمین بفرستد، گفت برو و هر وقت خوب شدی برگرد. در صحبتی که باهم داشتیم، گفت این زندگی تو است و اهمیت خیلی بالایی دارد و سلامت بازیکن از هر چیزی مهم‌تر است و من از ایشان تشکر می‌کنم. حتی گفت اگر در یک باشگاه اروپایی، چنین کاری با زانوی تو انجام می‌شد، آن باشگاه را دادگاهی می‌کردند و باید غرامت می‌دادند.
*تو گفتی خواستی با زانوی مصدوم، به استقلال کمک کنی و تصمیم خودت بود، اما پزشک و سرمربی وقت تیم نگفتند اگر بازی کنی به ضررت تمام می‌شود؟
ببینید، بازیکن دوست دارد بازی کند و کمک تیمش باشد. آقای کروش می توانست بگوید بازی با قطر خیلی مهم است و بیا هر‌طور شده بازی کن اما با خود من جلسه گذاشت، با دکترها جلسه گذاشت و کلی بررسی کرد، بعد در پایان گفت مقابل قطر نباشد. من جلوی الاتفاق بازی کردم اما خیلی جالب است که حتی شب رفتنم به اتاق عمل، محمدرضا مولایی را واسطه می کردند که به من زنگ بزند و بگوید اگر می‌شود عمل نکن و بیا فینال جام‌حذفی را هم بازی کن! من از این مسئله ناراحت شدم زیرا به جای اینکه سلامتی بازیکن را هم در نظر بگیرند. دنبال گرتفن نتیجه در فینال جام‌حذفی بودند. من پیش دکتر ابراهیمیمان رفتم و گفت مینسیک زانویت یک مقدار پارگی دارد و باید عمل کنی. حتی چند دکتر دیگر هم همین حرف را زدند و فکر می‌کنم با توجه به اتفاقی افتاده در حق خودم و خانواده‌ام و اطرافیانم اجحاف شده حالا هم باید فیزیوتراپی کنم تا فشارهایی که چند ماه آخر روی پایم آمده، درست شود.
*صحبت از این بود که چند ماهی طول می‌کشد تا برگردی؟
نه، این‌طور نیست، من حداکثر تا یک هفته دیگر می توانم برگردم و مشکل خاصی وجود ندارد. من خیلی دوست داشتم زودتر برگردم اما بعد از یک فصل فشرده، پایم را عمل کردم و حالا هم که فیزیوتراپی دچار خستگی فوتبالی شدم و فرصتی برای استراحت هم نبود. یک بازی با کیفیت پایین هم در خدمت تیم‌‌ملی بودم و مسابقه با قطر را هم از دست دادم. امیدوارم با یک استراحت مناسب و فیزیوتراپی، برای فصل آینده و ادامه بازی های تیم‌‌ملی به آمادگی کامل برسم.

علیرضانجف زاده بازدید : 36 دوشنبه 22 خرداد 1391 نظرات (0)
 کارلوس کی‌روش در نشست خبری پیش از دیدار فردا با قطر گفت: هر بازی متفاوت است و هر تیمی قابلیت‌های خود را دارد. مسلم است در بازی فردا اعتماد به نفس کامل داریم و می‌دانیم استادیوم آزادی پر خواهد شد و مهم این است که بهترین فوتبال را ارائه کنیم و به هیچ عنوان تصور نمی‌کنیم قطر تیم ضعیفی است و هرگز قابلیت‌های آنها را زیر سؤال نمی‌بریم و احترام زیادی برای تیم قطر و کادر فنی آنها قائل هستیم. می‌خواهیم نشان دهیم برای این بازی اشتیاق داریم و فوتبال خوبی ارائه می‌کنیم.
 
خبرنگاری پرسید آیا شکست 4 بر یک قطر برابر کره‌جنوبی در عملکرد ایران تاثیر خواهد داشت یا خیر که کی‌روش ‌گفت: اعتقاد دارم قطر فردا با قدرت کامل به تهران می‌آید. آنها به صورتی کامل آماده بازی هستند و به همین دلیل مطمئنم خوب کار خواهند کرد و بازیکنانشان با انگیزه به تهران می‌آیند.
 
سرمربی تیم ملی با تاکید دوباره بر اهمیت حضور تماشاگران گفت: می‌خواهم حرف‌هایم را به اهالی مطبوعات بزنم و آنها این را به مردم منتقل کنند. حضور هواداران می‌تواند کمک مؤثری به پیروزی ایران کند و از رسانه‌ها می‌خواهم صمیمانه به ما کمک کنند و با کمک هم بازی قوی‌تری ارائه کنیم.
 
کی‌روش در پاسخ به این سؤال که آیا قطر نسبت به گذشته تفاوت کرده، اظهار داشت: مسلما تفاوت‌هایی وجود دارد و ما بازی این تیم مقابل لبنان و کره را تماشا کردیم. آنها مهره‌های لازم را در اختیار دارند و برای بازی فردا تمرکز می‌کنند که نتیجه خوبی بگیرند. این بازی نسبت به بازی قبل تفاوت دارد و برای هر دو تیم بازی مرگ و زندگی محسوب می‌شود.
 
به گزارش فارس کی‌روش در خصوص اینکه تیم ملی چقدر با تیم ایده آلش فاصله دارد، عنوان کرد: فقط به شما این را بگویم که با 3 امتیاز از ازبکستان برگشته‌ایم و وقتی تیم شما به جام جهانی صعود می‌کند دیگر اهمیتی ندارد که آیا حمله کرده یا دفاعی به میدان رفته است. در بازی با ازبکستان احتیاج داشتیم تمرکز کنیم و شما شاهد بودید بازیکنان من توانایی انجام این کار را داشتند و نتیجه لازم را کسب کردند.
 
وی ادامه داد: همه دیدند چلسی مقابل بایرن 93 دقیقه دفاع کرد و برنده شد و رئال مادرید 120 دقیقه مقابل بارسا دفاع کرد اما به پیروزی رسید. در بازی فردا می‌خواهیم موقعیت خوبی داشته باشیم و فوتبال قابل قبولی ارائه کنیم. تیم ما احتیاج به بازی جنگجویانه دارد و باید این کار را انجام دهیم اما برای من مهم این است که همه تیم‌ها متوجه شده‌اند بازیکنان ایران توانایی رسیدن به هدف خود را دارند. شاید اگر فردا باز هم نیاز باشد که بازی یکسان و مشابهی را نسبت به قبل انجام دهیم، این کار را تکرار خواهیم کرد.
 
کی‌روش در پاسخ به سؤال خبرنگار قطری در خصوص اینکه تیم ملی قطر یک بازی نسبت به ایران بیشتر انجام داده و آیا شما فکر می‌کنید شرایط برای هر دو تیم یکسان است،‌ گفت: بعد از بازی فردا می‌گویم که شرایط یکسان است یا نه. ممکن است قطر بخواهد چند بازیکن تیمش را تغییر دهد و با یک تیم جدید وارد زمین شود و باید دید که فردا با چه ترکیبی وارد زمین می‌شوند. اگر شما می‌دانید که قطر با چه ترکیبی وارد زمین می‌شود، لطفا ارنج اصلی آنها را به من بگویید و آن وقت من هم پاسخ شما را می‌دهم که آیا شرایط یکسان است یا نه.
علیرضانجف زاده بازدید : 40 دوشنبه 22 خرداد 1391 نظرات (0)

در بازی برگشت بیست و هفتمین دوره جام باشگاه های خلیج فارس که در ورزشگاه خانگی الوصل در دبی برگزار شد، قرمزپوشان المحرق توانستند با پیروزی سه بر یک نتیجه بازی رفت را جبران کنند.

الوصل که در این بازی محمدرضا خلعتبری، ملی پوش ایران را به همراه نداشت، بازی رفت را در منامه با نتیجه سه بر یک به سود خود به پایان رسانده بود.

در این دیدار یاسر سالم برای الوصل و جمال برارو، اسماعیل عبداللطیف و صالح عبدالحمید برای المحرق گل زدند. ماجد ناصر و راشد عیسی از الوصل نیز در دقایق ۱۱ و ۷۹ از زمین بازی اخراج شدند.

در ضربات پنالتی نیز شاگردان دیگو مارادونا در تیم الوصل دو ضربه پنالتی را از دست دادند تا المحرق با نتیجه پنج بر چهار در ضربات پنالتی و در مجموع با نتیجه ۹ بر هشت برای اولین بار قهرمان جام خلیج فارس شود.

علیرضانجف زاده بازدید : 49 دوشنبه 22 خرداد 1391 نظرات (0)

دون شک گران ترین پرسپولیس تاریخ خواهد بود. تیمی که با سیدجلال حسینی رکورد نقل و انتقالات را شکست و در صورت به خدمت گرفتن خلعتبری، یک بار دیگر رکورد خود را جابه جا می کند.


این در حالی است که پرسپولیسی ها این خوش شانسی را دارند که علی کریمی کاپیتان و ستاره اصلی تیمشان به خاطر علاقه به تیم محبوبش و عدم احتیاج به مبلاغ سنگین مالی، معمولا قراردادهای پایینی با سرخپوشان امضا می کند.

محمد رویانیان مدیرعامل جدید پرسپولیس که هنوز سالگرد مدیرعاملی اش را جشن نگرفت. برخلاف مدیران قبلی این تیم که منتظر کمک های سازمان تربیت بدنی بودند زیاد نگران این قضیه نیست و خرج های میلیاردی می کند.

بمب های گران قیمت و جوانان ارزان

پرسپولیس این فصل حدود 14 میلیارد برای 24 بازیکن خود هزینه کرده و شهاب گردان درون دروازه، ماهینی، سیدجلال، بنگر، پولادی در خط دفاعی و محخمد قاضی را در خط حمله به خدمت گرفته است. محمدرضا خلعتبری، پله هافبک پرتغالی سابق اینترمیلان و یک دروازه بان خارجی دیگر خریدهای احتمالی سرخپوشان خواهد بود. در صورتی که پرسپولیس در این مدت یکی دو بازیکن نسبتا خوب دیگر را به خدمت بگیرد، قطعا هزینه های تیم اصلی از 15 میلیارد تومان فراتر نخواهد رفت.

*هزینه سفر و هتل

پرسپولیس در بازی های خارج از خانه حدود 20 میلیون تومان هزینه سفر و هتل و هزینه های جانبی می پردازد. البته در صورتی که پرواز با هواپیمایی آسمان انجام شود. این هواپیمایی که اسپانسر پرسپولیس است، هزینه ای از این تیم دریافت نمی کند. در بازی های داخل خانه پرسپولیس هم هر بازی حدود 10 میلیون تومان بابت هتل و دیگر هزینه های متفرقه پرداخت می کند.

با توجه به اینکه در لیگ دوازدهم با حضور تیم هایی مثل سایپا، پیکان، نفت تهران، استقلال و راه آهن سرخپوشان 22 بار در ورزشگاه آزادی و فقط 12 بار در دیگر شهرستان ها به میدان می روند از لحاظ مالی هم هزینه هایشان کمتر می شود. مجموعا 220 میلیون برای بازی های داخلی و 240 میلیون برای بازی های خارج از خانه هزینه 460 میلیونی در طول فصل برای مدیران پرسپولیس ایجاد خواهد کرد که با احتساب بازی های جام حذفیف حدودا به 500 میلیون تومان می رسد.

ورزشگاه درفشی فر

در حال حاضر هزینه های عمرانی پیشرفت ورزشگاه درفشی فر بر گردن پرسپولیس نیست و سازمان ساخت تجهیز اماکن ورزشی وظیفه نوسازی کمپ را برعهده دارد. با این وجود، پرسپولیسی ها حدودا ماهی 50 میلیون تومان برای نگهداری از این ورزشگاه هزینه می کنند. هزینه ایت که تقریبا سالی 600 میلیون تومان می شود و جزو هزینه های روزمره تمام باشگاه های دنیاست.

پیراهن و شورت ورزشی

کمپانی معتبر آل اشپورت آلمان وظیفه تهیه لباس های پرسپولیس در تمام رده های سنی را برعهده دارد. با وجود اینکه همیشه هزینه تهیه پیراهن باشگاه برعهده شرکت تولیدکننده بوده و در کشورهای اروپایی این شرکت ها مبلغ زیادی به باشگاه ها می پردازند، آل اشپورت تنها بخشی از هزینه لباس پرسپولیس را برعهده گرفته است. به گفته یکی از کارمندان باشگاه معمولا پرسپولیسی ها باید سالی 300 میلیون برای لباس هایشان در تمام رده ها خرج کنند.

اجاره ورزشگاه آزادی

مسوولان دو تیم محبوب پایتخت، در بازی های خانگی باید 28 میلیون برای اجاره ورزشگاه آزادی بپردازند. هزینه ای که همیشه با بحث و حاشیه های فراوان همراه بوده اما فعال تغییری در روند آن ایجاد نشده است. این هزینه در 17 بازی لیگ، رقمی نزدیک به 500 میلیون تومان می شود. پرسپولیس فصل آینده در بازی های آسیایی حضور ندارد و فقط این هزینه را در مسابقات لیگ یا جام حذفی می پردازد.

کارمندان باشگاه و روزنامه رسمی

باشگاهی مانند پرسپولیسف کارمندان زیادی دارد و تقریباماهی 70میلیون تومان بابت حقوق این کارمندان می پردازد. مبلغی که در سال 840 میلیون خواهد شد. روزنامه رسمی پرسپولیس هم ماهی 20 میلیون تومان خرج داشت که از یک هفته قبل این هزینه توسط اسپانسر تامین می شود و هزینه ای برای باشگاه نخواهد داشت این اسپانسر یکی از هواداران پرسپولیس بوده که هزینه های روزنامه را برعهده گرفته است.

تیم های پایه

پرسپولیس در تمام رده های سنی تیم دارد و اخیرا تیم ب این باشگاه راه اندازی شده که فصل گذشته به قهرمانی لیگ استانی رسید. مجموع هزینه های تیم پایه و ب پرسپولیس کمتر از یک میلیارد می شود. مبلغی که همیشه مدیران پرسپولیس قول افزایش آن را می دهند.

مجموع هزینه ها و درآمدها

هزینه های جاری پرسپولیس در لیگ یازدهم، مبلغی حدود 18 میلیارد تومان می شود. در صورت ایجاد هزینه های اضافی که امری طبیعی در فوتبال ایران به شمار می آید، احتمالا این مبلغ حدود 20میلیارد خواهد شد. قرار است امسال وزرات ورزش مبلغی حدود 12 میلیارد به پرسپولیس و استقلال بدهد و پرداخت 8میلیارد باقی مانده برعهده باشگاه خواهد بود.

 سازمان لیگ هم حدود یک میلیارد بابت حق پخش و بلیت فروشی و تبلیغات به پرسپولیس می پردازدف البته محمد رویانیان اعلام کرده به زودی بلیت فروشی را از سازمان لیگ می گیرد تا این درآمد بسیار بیشتر شود. سرخپوشان هنوز اسپانسر فصل آینده خود را مشخص نکرده اند و می توان انتظار داشت حدود 4 تا 5 میلیارد هم از این طریق درآمد عاید سرخپوشان شود. طی ماه های اخیر سایت رسمی پرسپولیس هم به یکی از منابع درآمد این تیم تبدیل شده که به گفته یکی از مسوولان این سایت، ماهی 50 میلیون تومان برای باشگاه درآمد دارد.

درآمدی که با توجه به بالا رفتن آمار بازدید، رو به افزایش است اما در همین شرایط هم سالی 600 میلیون تومان برای باشگاه سود خواهد داشت. اجاره سالن فوتسال و استخر درفشی فر هم به تامین هزینه های جاری ین ورزشگاه کمک می کند در مجموع، اگر پرسپولیسی ها بتوانند درآمد خود را از بلیت فروشی افزایش دهند، بعید است سال آینده مشکلی در پرداخت هزینه های جاری این باشگاه ایجاد شود.

عکس

علیرضانجف زاده بازدید : 40 دوشنبه 22 خرداد 1391 نظرات (0)

* نوری با پرسپولیس ثبت کرد

محمد نوری هافبک تیم فوتبال پرسپولیس دقایقی قبل پس از توافق های انجام شده با مدیران باشگاه، باحضور در هیئت فوتبال استان تهران قرارداد خود را به مدت یک سال دیگر با قرمزپوشان تمدیدکرد.
 

* کاوه رضایی به سایپا پیوست
کاوه رضایی بازیکن تیم امید ایران که فصل گذشته در فولاد خوزستان توپ می‌زد به سایپا پیوست. این باشگاه همچنین احمدزاده از تیم پارسه را به خدمت گرفت. احمدزاده نیز سابقه بازی در تیم امید ایران را دارد. باشگاه سایپا در حال مذاکره با رحمان احمدی، مهدی کریمیان و فرزاد حاتمی است.
 

* قدیری به صبا پیوست
فرشاد قدیری دروازه بان فصل گذشته تیم فوتبال مس کرمان با عقد قرار دادی دوساله به باشگاه صبای قم پیوست. مهرداد طهماسبی بازیکن تیم کاوه تهران نیز دیگر بازیکنی بود که امروز با عقد قراردادی دوساله به تیم فوتبال صبا پیوست.
 

* همامی دروازه‌بان ذوب‌آهن شد
مسعود همامی با عقد قراردادی یک ‌ساله به باشگاه ذوب‌آهن پیوست. گفته می‌شود مسئولان باشگاه ذوب‌آهن همچنین در حال مذاکره با رحمان احمدی دروازه‌بان فصل گذشته سپاهان نیز هستند تا رضایت او را برای حضور در این تیم جلب کنند.
 

* این‌افراد در ذوب می‌مانند
قاسم حدادی فر، محسن مسلمان، محمد صلصالی، سینا عشوری، اسماعیل فرهادی و پیام صادقیان در فصل آینده نیز برای تیم فوتبال ذوب آهن بازی می کنند.
 

* مهدی کریمیان، گزینه‌ای برای هافبک دفاعی پرسپولیس
گفته می‌شود پرسپولیس برای پست‌ هافبک دفاعی روی مهدی کریمیان نظر دارد، بازیکنی که طی سه سال گذشته یا هافبک راست بازی کرده یا بال راست البته کریمیان در زمان مطرح شدنش به عنوان یک بازیکن تاثیرگذار در برق شیراز به عنوان هافبک دفاعی به میدان رفته و با این پست غریبه نیست اما شاید دست گذاشتن روی او به عنوان هافبک دفاعی کار چندان منطقی نباشد.
 

* مهرزاد آزاد، به جای زنیدپور سهمیه‌ای
مذاکرات باشگاه پرسپولیس با امیرحسین فشنگچی هنوز نتیجه نداده تا مسوولان پرسپولیس به دنبال یک گوش چپ برای فصل آینده باشند و مهرزاد معدنچی و میلاد زنیدپور جدی‌ترین گزینه‌های این تیم هستند. زنیدپور در حالی یکی از گزینه‌های پرسپولیس است که سال گذشته عملکرد درخشانی در داماش گیلان نداشت و درخشش او تنها روی چند گل بود که با شوت‌های از راه دور به ثمر رسید. اگر زنیدپور به پرسپولیس بیاید سهمیه لیگ برتری این تیم تکمیل خواهد شد ولی اگر معدنچی به پرسپولیس بیاید، این تیم می‌تواند یک بازیکن لیگ برتری دیگر به خدمت بگیرد.

* نقل و انتقالات قبلی:

- ابوذر رحیمی به نفت آبادان پیوست.

- نصرتی با تراکتورسازی قرارداد بست.

- بنگر، حسینی و ماهینی با پرسپولیس ثبت کردند.

- قرارداد داخلی دهنوی با استقلال

- حدادی‌فر و فرهادی با ذوب‌آهن تمدید کردند.

- نورمحمدی در پرسپولیس ماندنی شد.

- امین منوچهری با استقلال قرارداد دوساله بست.

- قرارداد شهاب گردان با پرسپولیس ثبت شد.

- علی‌عسگر، رضایی و نوروزی با پرسپولیس تمدید کردند.

- حسین ماهینی با پرسپولیس به توافق رسید.

- علی احمدی از ذوب‌آهن به سپاهان رفت.

- مهرداد پولادی قرارداد جدیدش را با پرسپولیس ثبت کرد.

- هاشم بیک‌زاده به استقلال پیوست.

- محمدرضا خانزاده با پرسپولیس 3ساله بست است.

- کاپیتان تیم‌ملی جوانان به پرسپولیس اضافه شد.

- توافق امرایی با فولاد خوزستان

- محمد غلامی با سپاهان دوساله بست.

- میثم بائو استقلالی شد.

- عنایتی، حسین کاظمی و نظرزاده با مس کرمان ثبت کردند.

- محسن حمیدی و لک چیرا نفتی شدند.

- مجتبی تقوی با سایپا تمدید کرد.

- کریم قنبری، دستیار ابراهیم‌زاده در نفت

- منتظری و عمران‌زاده با استقلال تمدید کردند.

- سپهر حیدری در آستانه پیوستن به ذوب‌آهن

- نبی باقری‌ها شاید درنفت آبادان

- حسین کاظمی با مس کرمان توافق کرد.

- محمد قاضی با پرسپولیس دوساله بست.

- امیر قلعه‌نویی رسما سرمربی استقلال شد.

- مجید بصیرت به عنوان دستیار ویسی به پیکان پیوست.

- محمدباقر صادقی با قراردادی دوساله از ذوب‌آهن راهی سپاهان شد.

- محسن ایران‌نژاد با سپاهان اصفهان قرارداد بست.

- مسعود نظرزاده به مس کرمان پیوست.

- ابراهیم‌زاده با نفت تهران تمام کرد.

- مهدوی‌کیا با پرسپولیس یک سال تمدید کرد.

- توزی رودریگو از تراکتورسازی جدا شد.

- کرمی با فولاد تمدید کرد.

- جانواریو با سپاهان تمدید کرد.

- ایمون زاید یک سال دیگر در پرسپولیس ماندگار شد.

- ادامه کار بگوویچ در پاس همدان

- یحیی گل‌محمدی سرمربی صبای قم شد.

- امید هرندی سرمربی داماش شد.

- توافق ابراهیم‌زاده با نفت تهران

- مرتضی اسدی با تراکتورسازی تمدید کرد.

- رضا عنایتی با مس کرمان به توافق رسید.

- عباس پورخسروانی به فولاد خوزستان پیوست.

- مهدی رجب‌زاده از فجر به ذوب‌آهن رفت.

- رسول کربکندی سرمربی ذوب‌آهن شد.

- حسین فرکی هدایت فولاد را بر عهده گرفت.

- جدایی هوشیار و میثاق از پرسپولیس قطعی شد.

- عبدالله ویسی با پیکان قرارداد بست.

علیرضانجف زاده بازدید : 34 دوشنبه 22 خرداد 1391 نظرات (0)

زمزمه‌هايي در اطراف باشگاه پرسپوليس وجود دارد كه سايه علي دايي را سنگين‌تر از هميشه روي سر اين تيم نشان مي‌دهد. اگر نام سرمربي پرسپوليس در ليگ دوازدهم علي دايي بود لطفا خيلي تعجب نكنيد، چون احتمال اين اتفاق هر لحظه بيشتر مي‌شود.

بعد از حرف و نقل‌هايي كه طي دو هفته گذشته در مورد دنيزلي به وجود آمد و احتمال نيامدن او به ايران مطرح شد، خود آقامصطفي در آخرين حرف‌هايش از منتفي شدن ماجراي بشيكتاش و بازگشت قريب‌الوقوعش به ايران خبر داد. اما اين روزها هيچ خبري از دنيزلي نيست و كسي در مورد زمان بازگشت او به ايران صحبتي نمي‌كند.

از سوي ديگر خريدهاي پرسروصداي پرسپوليس از روي ليستي كه معلوم نيست دنيزلي تا چه حد از آن باخبر بوده است يكي‌يكي در حال انجام هستند. بازيكنان مازاد هم طي ليستي كه نزديكان دنيزلي از آن اعلام بي‌خبري كرده بودند مشخص شد. از طرف ديگر اين روزها هيچ ردي از علي دايي در مطبوعات و رسانه‌ها پيدا نمي‌كنيد مگر احتمال حضور او در هرتابرلين كه در نوع خودش شايعه بامزه‌اي است.

نشستن دايي روي نيمكت پرسپوليس گمانه‌اي است كه هيچكس به روشني از آن حرف نمي‌زند اما مثل يك ترس مزمن در ذهن همه حضور دارد و هيچكش دليل كافي براي تكذيب آن پيدا نمي‌كند. ماجراي عجيبي است؛ نام اين مرد روزهاي زيادي به سمبل اعتراض در ميان پرسپوليسي‌ها تبديل شده بود و حالا بازگشت او به بزرگ‌ترين عامل ترديد براي همان پرسپوليسي‌ها مبدل شده است.

***

امروز در ميان فوتبالي‌ها يك خبر عجيب دهان به دهان مي‌چرخد كه براي مشخص شدن صحت و سقم آن بايد كمي بيشتر صبر كرد. كريم‌ انصاري‌فرد كه به نظر مي‌رسيد به استقلال بيشتر از همه تيم‌ها نزديك است با يك پيشنهاد سنگين مالي به سمت پرسپوليس متمايل شد و مي‌گويند تا ساعاتي ديگر با پيراهن سرخ عكس خواهد گرفت (البته اگر كي‌روش به او اجازه عكس گرفتن بدهد!) حالا خيلي‌ها معتقدند پرسپوليسي شدن كريم نشانه مهمي است كه پازل آمدن علي دايي را تكميل مي‌كند. مي‌گويند اگر انصاري‌فرد بيايد به احتمال 90 درصد بايد علي دايي را سرمربي فصل بعدي پرسپوليس بدانيم.
باور كنيد تاييد كردن اين گمانه‌ها به همان اندازه سخت است كه رد كردن آن‌ها  غيرممكن به نظر مي‌رسد. علي دايي، مردي كه «خدا به او عزت داد تا بالاتر از پرسپوليس قرار بگيرد» در آستانه بازگشت به نيمكت اين تيم است! عزت زياد!! 

علیرضانجف زاده بازدید : 33 دوشنبه 22 خرداد 1391 نظرات (0)

 کارلوس کی‌روش در نشست خبری پیش از دیدار فردا با قطر گفت: هر بازی متفاوت است و هر تیمی قابلیت‌های خود را دارد. مسلم است در بازی فردا اعتماد به نفس کامل داریم و می‌دانیم استادیوم آزادی پر خواهد شد و مهم این است که بهترین فوتبال را ارائه کنیم و به هیچ عنوان تصور نمی‌کنیم قطر تیم ضعیفی است و هرگز قابلیت‌های آنها را زیر سؤال نمی‌بریم و احترام زیادی برای تیم قطر و کادر فنی آنها قائل هستیم. می‌خواهیم نشان دهیم برای این بازی اشتیاق داریم و فوتبال خوبی ارائه می‌کنیم. 

خبرنگاری پرسید آیا شکست ۴ بر یک قطر برابر کره‌جنوبی در عملکرد ایران تاثیر خواهد داشت یا خیر که کی‌روش ‌گفت: اعتقاد دارم قطر فردا با قدرت کامل به تهران می‌آید. آنها به صورتی کامل آماده بازی هستند و به همین دلیل مطمئنم خوب کار خواهند کرد و بازیکنانشان با انگیزه به تهران می‌آیند. 

سرمربی تیم ملی با تاکید دوباره بر اهمیت حضور تماشاگران گفت: می‌خواهم حرف‌هایم را به اهالی مطبوعات بزنم و آنها این را به مردم منتقل کنند. حضور هواداران می‌تواند کمک مؤثری به پیروزی ایران کند و از رسانه‌ها می‌خواهم صمیمانه به ما کمک کنند و با کمک هم بازی قوی‌تری ارائه کنیم. 

کی‌روش در پاسخ به این سؤال که آیا قطر نسبت به گذشته تفاوت کرده، اظهار داشت: مسلما تفاوت‌هایی وجود دارد و ما بازی این تیم مقابل لبنان و کره را تماشا کردیم. آنها مهره‌های لازم را در اختیار دارند و برای بازی فردا تمرکز می‌کنند که نتیجه خوبی بگیرند. این بازی نسبت به بازی قبل تفاوت دارد و برای هر دو تیم بازی مرگ و زندگی محسوب می‌شود. 

به گزارش فارس کی‌روش در خصوص اینکه تیم ملی چقدر با تیم ایده آلش فاصله دارد، عنوان کرد: فقط به شما این را بگویم که با ۳ امتیاز از ازبکستان برگشته‌ایم و وقتی تیم شما به جام جهانی صعود می‌کند دیگر اهمیتی ندارد که آیا حمله کرده یا دفاعی به میدان رفته است. در بازی با ازبکستان احتیاج داشتیم تمرکز کنیم و شما شاهد بودید بازیکنان من توانایی انجام این کار را داشتند و نتیجه لازم را کسب کردند. 

وی ادامه داد: همه دیدند چلسی مقابل بایرن ۹۳ دقیقه دفاع کرد و برنده شد و رئال مادرید ۱۲۰ دقیقه مقابل بارسا دفاع کرد اما به پیروزی رسید. در بازی فردا می‌خواهیم موقعیت خوبی داشته باشیم و فوتبال قابل قبولی ارائه کنیم. تیم ما احتیاج به بازی جنگجویانه دارد و باید این کار را انجام دهیم اما برای من مهم این است که همه تیم‌ها متوجه شده‌اند بازیکنان ایران توانایی رسیدن به هدف خود را دارند. شاید اگر فردا باز هم نیاز باشد که بازی یکسان و مشابهی را نسبت به قبل انجام دهیم، این کار را تکرار خواهیم کرد. 

کی‌روش در پاسخ به سؤال خبرنگار قطری در خصوص اینکه تیم ملی قطر یک بازی نسبت به ایران بیشتر انجام داده و آیا شما فکر می‌کنید شرایط برای هر دو تیم یکسان است،‌ گفت: بعد از بازی فردا می‌گویم که شرایط یکسان است یا نه. ممکن است قطر بخواهد چند بازیکن تیمش را تغییر دهد و با یک تیم جدید وارد زمین شود و باید دید که فردا با چه ترکیبی وارد زمین می‌شوند. اگر شما می‌دانید که قطر با چه ترکیبی وارد زمین می‌شود، لطفا ارنج اصلی آنها را به من بگویید و آن وقت من هم پاسخ شما را می‌دهم که آیا شرایط یکسان است یا نه. 

علیرضانجف زاده بازدید : 37 دوشنبه 22 خرداد 1391 نظرات (0)

آندرانیک تیموریان در مورد رویارویی با قطر حرف‌هایش را این گونه آغاز کرد: «در ازبکستان 3 امتیاز شیرین گرفتیم و حالا باید برای بالابردن شانس صعود خود به جام جهانی بازی دوم را هم ببریم. به نظر من ایران نسبت به دیدار قبلی مقابل ازبکستان بازی بهتری را به نمایش خواهد گذاشت و من معتقدم که فوتبالدوستان نباید آن بازی را ملاک قضاوت قرار دهند.»
قطر در شرایطی به مصاف ایران می‌آید که جمعه گذشته 4 گل از کره جنوبی خورد. با این حال آندو معتقد است که بازی آسانی نداریم و در این خصوص ادامه داد: «هر بازی شرایط خاص خودش را دارد و قرار نیست قطر خیلی راحت به ما ببازد. اگر می‌خواهیم 3 امتیاز را بگیریم باید تلاش کنیم و از آنها بهتر باشیم. قطر در بازی‌های بیرون از خانه خوب نتیجه می‌گیرد در ضمن آنها در 2 بازی اخیر ما را اذیت کردند و نشان دادند که تیم ضعیفی نیستند.»
برخی معتقدند ایران در صورت شکست دادن قطر شانس زیادی برای صعود خواهد داشت. آندو در این خصوص اظهار داشت: «اگر این بازی را ببریم من هم قبول دارم که شرایط خوبی خواهیم داشت. الان همه چیز خوب پیش می‌رود و باید قطر را ببریم تا آماده بازی بعدی شویم. من معتقدم ایران پتانسیل صعود به جام جهانی را دارد و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد در نهایت صعود خواهیم کرد.»
این روزها شایعات زیادی در مورد ماندن یا جدایی تیموریان از استقلال مطرح است. گفته می‌شود آندو از لیگ قطر پیشنهاد دارد، وقتی از او در مورد وضعیتش در مورد سال آینده سوال می‌کنیم این جواب را داد: «فعلا چیزی معلوم نیست و بعد از بازی با قطر در مورد آینده‌ام به خوبی فکر خواهم کرد تا یک تصمیم مناسب بگیرم. من از لیگ قطر پیشنهاد دارم و این موضوع را کتمان نمی‌کنم بنابراین احتمال جدایی‌ام از استقلال وجود دارد ولی این موضوع قطعی نیست. مدیر برنامه‌هایم در جریان کارها قرار دارد و قرار است این موضوع را پیگیری کند.»
آندو در پایان حرف‌هایش گفت: «اگر شرایط آن طور باشد که من می‌خواهم باشد، دوست دارم در خارج از ایران بازی کنم در غیر این صورت اگر در ایران ماندم برای استقلال بازی خواهم کرد. فعلا چیزی مشخص نیست و باید منتظر آینده باشیم.»

تعداد صفحات : 17

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    بهترین بازیکن کدام است
    آمار سایت
  • کل مطالب : 164
  • کل نظرات : 19
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 11
  • بازدید ماه : 11
  • بازدید سال : 124
  • بازدید کلی : 9,643